March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=UndaC][quote=denstore]Det är ju knappast så att man bundlar HL2 med Prescott eller A64.
Processorer bundlas väl aldrig med något alls? (Förutom en fläkt då.)
Inte vad jag sett iaf.
Det var lite det jag menade....;)
Jo men inte med applikationer heller menade jag. 🙂
Så att speltillverkare o grafikkortstillverkare gör cross marketingdeals är ju inte så suspekt och lär inte påverka något speciellt. 🙂
Jag menar inte att det är suspekt, utan att det är så att när man tittar på om hårdvaran i en dator av idag håller för att spela de senaste spelen, t.ex. HL2, så finns det inte lika mycket mening i att titta på CPU, minne, moderkort och hårddisk, som att titta på vad för grafikkort och skärm man har. När det gäller grafikkorten behöver man ju vara hyffsat "up to date", men man klarar sig ganska bra bara genom att vara i rätt härad när det kommer till övrig utrusning. Om det bara skulle gälla att spela spel, så hade jag t.ex. rekommenderat grafikkortsuppgradering först och främst till alla med mer än 2,4Ghz eller motsvarande i burken.
En konstig sak är dock att många inte inser värdet av att ha en fin skärm idag. Nu spelar jag inte så mycket, och när jag gör det är det ju gubbanpassade spel, typ NWN, men jag fixar de flesta spel i 1280x1024 på min TFT. Då kan man ju tycka det är lite märkligt att se folk som använder 5+ år gamla CRT-skärmar i kombination med de allra senaste grafikkorten. Man frågar vilken upplösning de kör med, och de svarar 800x600. Då anser jag det nog vara ren kapitalförstöring att stoppa i ett 9800XT.
May 13, 2003
handlar inte alls så mycket om processorn i detta .
1,5 ghz eller något räcker säkert till att maxa inställningarna NÄSTAN fullt ut. minnet är väll som alla andra spel, 768 mb DDR för att få det flytande på höga inställningar.
handlar nästan helt om grafikkortet till dom senaste spelen, t.e.x finns det folk som klarar av Far Cry med 512 mb SDram , 1 ghz och ett Radeon 9800 pro ...
eh... varför sa jag nu detta ? :cy:
nåja, jag vet iaf att mitt system kommer inte klara det.
bara jag hade ett Radeon 9600SE eller något, då borde jag kunna klara av att köra laggfritt i 800 X 600 iaf.
ett 9200 räcker nog det med, om man kör på lägre upplösning.
hmm... nåja ..
March 27, 2004
Tur att Valve har gjort Source motorn själv då.
När man ändå sitter o väntar i en evighet på HL2 kan man ju alltid skaffa FarCry som iaf har kommit ut i någorlunda tid, och som har redigt snygg grafik, bra AI, hyffsad fysik man kan leka med och en bonnig story.Hel kul spel. 🙂
November 9, 2001
Och här kommer lite fina bilder från half life 2
http://www.half-life2.de/index.....p?news=305
April 12, 2004
detta kanske står besvarat någon stans här i denna tråd , men eftersom att jag inte orkar eller har tid att läsa igenom allt här just nu så frågar jag ändå.
Hur kommer det sig att dom skjutit upp releasen så Jävla många gånger ? vad är deras problem ? jag hörde något rykte om att käll koden till motorn hade läkt , va detta bara en bortförklaring eller var det sant ?
August 8, 2003
Crimme wrote: detta kanske står besvarat någon stans här i denna tråd , men eftersom att jag inte orkar eller har tid att läsa igenom allt här just nu så frågar jag ändå.
Hur kommer det sig att dom skjutit upp releasen så j**la många gånger ? vad är deras problem ? jag hörde något rykte om att käll koden till motorn hade läkt , va detta bara en bortförklaring eller var det sant ?
Jag tror att det var dålig planering, men sen kom källkodsstölden och så hade de nåt bättre att skylla på.
Efter det så kom massa spelsidor med nya datum som inte stämde alls.
Allstå har de bara skjutit upp det en gång, Valve själva då.
January 23, 2002
ViperBoyy wrote: GameZone >
OBS, Detta spel släpps 2004-06-30. Ni kan förhandsboka det nu och få det levererat när spelet släpps.
Såg någon annan webshop för nån vecka sedan som också hade slutet på juni som releasedatum.
Kommer inte ihåg vilken webshop bara.
Har också sätt att man kan förbeställa spelet för ca 500:- på ett antal siter nu.
3 Guest(s)