Officiell World of Warcraft tråd|Page 20|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiell World of Warcraft tråd
Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
867120
April 1, 2005 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Ja då är det nog likadant på alla servrar. Det där med att man inte kan ressa har vi på vår server också och mycket annat med. Speciellt irriterande är då det fryser fast och då mobs attackerar en fast de ser ut som de står kvar på sin plats. Man bara går och får skada.

Vi borde få i alla fall 20000exp för varje dag som gått och går med dessa problemen då vi inte kan lvla någonting knappt under den här buggtiden.

En normal dag skulle jag kunna gå upp minst en level och oftast två. Så 20000xp vore verkligen inte för mycket begärt. Kanske någon Talent point per dag annars. Det vore ett bra sätt att kompensera oss på.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
867148
April 1, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Ja då är det nog likadant på alla servrar. Det där med att man inte kan ressa har vi på vår server också och mycket annat med. Speciellt irriterande är då det fryser fast och då mobs attackerar en fast de ser ut som de står kvar på sin plats. Man bara går och får skada.

Vi borde få i alla fall 20000exp för varje dag som gått och går med dessa problemen då vi inte kan lvla någonting knappt under den här buggtiden.

En normal dag skulle jag kunna gå upp minst en level och oftast två. Så 20000xp vore verkligen inte för mycket begärt. Kanske någon Talent point per dag annars. Det vore ett bra sätt att kompensera oss på.

De kommer bjuda på 2 gratisdagar.
Att få in-game saker tycker inte jag känns rätt.

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
867152
April 1, 2005 - 10:46 am
sp_Permalink sp_Print

Att det är stora problem på alla servrar stämmer inte !

Jag spelar på Aggramar ( PvE ) , Orc Rouge lvl 37, och den har sällan några större problem.
Det värsta jag märkt är att det ibland i AH i Oggrimmar kan bli problem att skapa auktioner då det kan låsa sig i upp till 30 sek..

Annars är den servern skonad från några värre lagg eller inloggnings problem.

Tintin
Member
Medlem
867154
April 1, 2005 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
De kommer bjuda på 2 gratisdagar.
Att få in-game saker tycker inte jag känns rätt.

Själv tycker jag inte gratisdagar är intressant. De ska få kompensera oss för speltiden vi förlorat, inte låta oss spela ihop det vid senare tillfälle.

Varje gång det är sådana här problem gör ju att man blir mindre intresserad av att sitta en halv dag bara för att komma upp någon level och sen nästa dag inte kunna spela alls.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
867294
April 1, 2005 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

På Shattered Hand har jag inte upplevt något av det ni nämner förutom monster som sitter kvar men de kan då inte attackera eller bli attackerade.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
867918
April 2, 2005 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjo, al'akir-servern crashade nu pga en jätteraid av alliance mot orgrimmar, jag satt inne och skulle försvara Thrall (Orchernas ledare) och hörde de andra kalla på förstärkningar och att hålla linjen. Precis när jag såg de datorstyrda vakterna vid dörren till Thralls hall rusa ut och vråla "For the warchief!" och "Defend Thrall!" så smäckade jag upp mina totems och förberedde mig.

Då crashade servern, rollback 5min, sen när folket förberedde sig så hängde sig servern igen.

Tror nog att Blizzard får investera i lite kraftfullare servrar 😉 .

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
868288
April 3, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Akatosh wrote: Tjo, al'akir-servern crashade nu pga en jätteraid av alliance mot orgrimmar, jag satt inne och skulle försvara Thrall (Orchernas ledare) och hörde de andra kalla på förstärkningar och att hålla linjen. Precis när jag såg de datorstyrda vakterna vid dörren till Thralls hall rusa ut och vråla "For the warchief!" och "Defend Thrall!" så smäckade jag upp mina totems och förberedde mig.

Då crashade servern, rollback 5min, sen när folket förberedde sig så hängde sig servern igen.

Tror nog att Blizzard får investera i lite kraftfullare servrar 😉 .

Ja deras mjukvara verkar inte riktigt klara stora raids, har hört från flera att det brukar krasha när det är stora raids på g.

Tintin
Member
Medlem
868391
April 4, 2005 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Ja Bladefist krashade igår i början av en jätteraid vid midnatt. Men så har det inte varit annat än problem med de flesta servrarna de senaste dagarna. NPCs som "skiner" i skiftande färger då man markerar dem, ressurections som vägrar fungera i flera minuter, corpses som försvinner då man ska springa till dem från kyrkogården, lootbuggar då spelet låser sig för bara en själv i en till två minuter innan man kommer loss, quests som till en början vägrar bli inlämnade....jag kan fortsätta men mina fingrar orkar det inte och jag har äntligen frukostrast. Det finns väldigt mycket att åtgärda innan Blizzard kan kalla detta för ett fungerande spel. Kan de ta 117kr/mån så ska man kunna förvänta sig att det fungerar ruskigt bra, åtminstone att de tänkt på vad deras servrar ska klara av. Med en och en halv miljon spelare i månaden, räkna själva ut vad de fått in hittills....:P

Fan jag gör ju inte annat än klagar på spelet märker jag =)

Level 38 Gnomekärring Warlock på Bladefist vid namn Blueeyes(hon hade blå ögon och jag var ivrig att komma in och spela). När spelet då och då fungerar är det hur roligt som helst.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Slartibartfast
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
868738
April 5, 2005 - 4:18 am
sp_Permalink sp_Print

Det har faktiskt blivit mycket stabilare efter förra undelhållet. (fast Burning Blade var ju förståss nere några timmar igår, men det börjar man ju vänja sig vid :/ )

lvl 52 Undead priest vid namn Swai på Burning Blade

Tallji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
869314
April 6, 2005 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

Gjorde en asfet raid mot Undercity för ett par dagar sedan, på realm dragonmaw, visserligen gick det inte speciellt vidare bra men vi lyckades komma in en bra bit =), men efter 15-20 min var hela undercity fullt med lvl 60 horde..

Men tyvärr så var det något sjukt bug eller så, alla fick nått error meddelande nån aldrig fått förut 🙂

http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
870530
April 9, 2005 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

Wiie! Level 50!..

Försökte döda Princsess Theradas i Mauaradon nyss men det gick åt helvete, hon är fan hur svår som helst..

Om det finns nån hög lvl på Shattered hand som har lust att hjälpa mig så kan ni viska till Najtelf 😉

zTARFAJTER
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
871178
April 10, 2005 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

henne solade jag förra veckan med en polare -_-

Tintin
Member
Medlem
871272
April 11, 2005 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är bara lvl42 fortfarande. Riktigt svårt att komma upp i level då Bladefist verkligen kokar över av fega lvl60-gankers i Horde.

Finns stora Guilder som inte gör annat än dödar alla Alliance låglevel de ser. Självklart är det en PvPserver och Raiding är oundvikligt och till och med roligt när de kommer i massor för att försöka inta staden men när omogna lvl60fjantar kommer 5 pers och tar en ensam lvl30-40 är det att gå för långt. Det är ju itne direkt någon förvåning att de dödar en. Ungefär likadant som folk använder fusk för att 'äga' en server. De har många gånger bättre rustning, de har många gånger bättre vapen/spells och de är många gånger fler.

Lite mognad hade jag förväntat mig av 120kr i månaden.

Blir nog att fixa ihop en HordedödarGuild och rikta in sig på deras låglevelareas i framtiden, hämd är enda sättet att hantera det på.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Json_81
Member
Medlem
871294
April 11, 2005 - 8:56 am
sp_Permalink sp_Print

zTARFAJTER wrote: henne solade jag förra veckan med en polare -_-

Soloa med en polare?
Stog han bara o tittade på? :bgrin:

ViU
Member
Medlem
871311
April 11, 2005 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Blir nog att fixa ihop en HordedödarGuild och rikta in sig på deras låglevelareas i framtiden, hämd är enda sättet att hantera det på.

För det finns det alldeles för få av? Jag han nog inbilat mig alla de gånger jag trallat runt för att bli slaktad av någon/några highlv gnomes med grönt hår.

Tycker den här är ganska rolig:
http://viu.servebeer.com/skoj/.....s/diff.jpg

Tintin
Member
Medlem
871352
April 11, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jadå den bilden var rolig =)
Rätt kraftigt missvisande bortsett från det de skrev om exp och pengar för quests.

Att vara Alliance Warlock är lika med garanterad död emot hyffsat bra Undeadspelare så att säga att bara för att man är Alliance så har man det lätt är att vara långt från sanningen.

Om du spelade som Alliance på Bladefist skulle du veta hur problematiskt det är med flera Hordeguilder med lvl60 characters som absolut inte gör annat än gankar ensamma låglevel Alliance.

Att gå ut ensam i Contested Territory och dödas av en grupp lvl60 för att komma tillbaks till liket och se dem omringa det och springa runt och vänta på en i närheten gör spelet nästan outhärdligt.

1on1 har jag chans att klara mig till och med mot Undead Rogues runt min level men det råkar man ju inte ut för utan minst 2 varenda gång, annars håller de sig borta tills de hittat en annan Horde som kan hjälpa dem.

PvP ska vara på lika villkor enligt mig.
Runt samma level och antal, annars låter man dem vara. Så har det inte blivit på vår server tyvärr.

Att de förstör för oss warlocks ännu mer med denna patch och ett nytt smycke som skyddar mot Fear mm ger oss en garanterad död mot alla klasser.

Visst kan vi kasta Dots och försöka hålla oss undan så länge det går men det är bara att dra ut på döden. Med runt 2000 HP och motståndare som var och en gör runt 500 dmg per skada går det fortare för dem att döda en än en själv att få in futtiga 800 dmg på dem.

I början var det faktiskt bra balans jämfört med nu mellan warlocks och andra klasser men nu har det ju blivit skrämmande illa.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

zTARFAJTER
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 63
871467
April 11, 2005 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=zTARFAJTER]henne solade jag förra veckan med en polare -_-

Soloa med en polare?
Stog han bara o tittade på? :bgrin:

Kom på det direkt efter jag skrev men jag orkade inte redigera inlägget :).
Lite fel ordval kanske :).-..

Empa_
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
872263
April 13, 2005 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Asså YO, vad kostar det per månad (i SEK) att spela? Tänkte ev. börja lira, verkar rätt skoj, men vette fan om det är värt om det är dyrt.

EDIT: Och vafan läste jag nyss; funkar inte Maestro VISA att betala med??

Json_81
Member
Medlem
872281
April 13, 2005 - 8:35 am
sp_Permalink sp_Print

Empa_ wrote: Asså YO, vad kostar det per månad (i SEK) att spela? Tänkte ev. börja lira, verkar rätt skoj, men vette fan om det är värt om det är dyrt.

EDIT: Och vafan läste jag nyss; funkar inte Maestro VISA att betala med??

Är det ett Visa ska det funka.

Ungefär 120 kronor kostar det.

ViU
Member
Medlem
872289
April 13, 2005 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: ...
Att de förstör för oss warlocks ännu mer med denna patch och ett nytt smycke som skyddar mot Fear mm ger oss en garanterad död mot alla klasser
....

Eftersom alla kommer att ha detta smycka som antagligen är jättelätt att hitta. Dessutom förstör det precis lika mycket för Priest.

Och gillar du inte att bli gankad finns det trevliga PvE servers.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 319
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL