Officiell World of Warcraft tråd|Page 28|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiell World of Warcraft tråd
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
sp_UserOfflineSmall Offline
941063
August 23, 2005 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. verkar som ATi korten flyter bättre i WoW. Mitt 9800pro droppar sällan under 20fps när det händer mycket.
Pingen har aldrig varit problem direkt. Har dock en fiberlina som jag sitter på och inte ADSL.
Sitter med 3500+, 2gb Ram, 9800pro maxad grafik i 1024x768.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
941242
August 24, 2005 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör allt på max i 1280x1024 ligger runt 25-30 i orgrimmar när det är mycket folk.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
947302
September 7, 2005 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Ingen som spelar på Skullcrusher?

lvl 60 dwarf rogue med 21/4/26 🙂

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
947505
September 7, 2005 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Ingen som spelar på Skullcrusher?

Brorsan lirar där, han spelar i Illuminators, hört talas om dem? 🙂

BelGarath
Member
Medlem
947572
September 7, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: [quote=BelGarath]Ingen som spelar på Skullcrusher?

aa den är rätt stor...vill in där faktiskt eller nån annan stor guild...min nuvarande guild "mythical" suger stenhårt..dom klarar bara 2 bossar i MC

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
947626
September 7, 2005 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=GatriC][quote=BelGarath]Ingen som spelar på Skullcrusher?

aa den är rätt stor...vill in där faktiskt eller nån annan stor guild...min nuvarande guild "mythical" suger stenhårt..dom klarar bara 2 bossar i MC

:bgrin:

På första försöket i MC våran guild körde klarade vi boss 1 och 2, på 7'e eller 8'e så var vi klara med alla förutom ragnaros.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
947678
September 8, 2005 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:
Combatrogues > Allt 😉

ugh.. combat rogue i pvp is teh nightmare!
okay okay AR är bra men sen då? det är kört utan AR 😛
och jag håller inte med dej.. 😛

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
948844
September 11, 2005 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=CoLiC] Combatrogues > Allt 😉

Hah, eller inte, du måste bara ha någorlunda bra utrustning!

Jag smiskar allt i min väg, förutom en del prep rogues som ibland vinner på att dom kan köra vanish 2 gånger och få in dubbla ambushes, men det funkar bara mot andra rogues. Combat rogues tar alla klasser med mer eller mindre lätthet.

Har just nu 4655 HP, 29% crit och 34% dodge med min rogue (Inget PVP gear, bara Nightslayer/Bloodfang). Räds min skada då jag börjar critta sinister strikes på 600-800 på cloth/leather/mail.

Offspeccade warriors är jobbiga med bra utrustning, men man får bara se till att dom inte får tag i en helt enkelt.

Vore kul att mötas i en duell 😛

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
949123
September 11, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=GatriC][quote=BelGarath]Ingen som spelar på Skullcrusher?

Illuminators är ju inte så stora, de klarar bara 3 bossar i MC 🙂 Fast de har precis börjat.

BelGarath
Member
Medlem
949338
September 12, 2005 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=fastbullit][quote=CoLiC] Combatrogues > Allt 😉

Jag smiskar allt i min väg, förutom en del prep rogues som ibland vinner på att dom kan köra vanish 2 gånger och få in dubbla ambushes, men det funkar bara mot andra rogues. Combat rogues tar alla klasser med mer eller mindre lätthet.

Har just nu 4655 HP, 29% crit och 34% dodge med min rogue (Inget PVP gear, bara Nightslayer/Bloodfang). Räds min skada då jag börjar critta sinister strikes på 600-800 på cloth/leather/mail.

Offspeccade warriors är jobbiga med bra utrustning, men man får bara se till att dom inte får tag i en helt enkelt.

Jag tror jag nog kan ta dig med min stunbuild 21/4/26
Jag crittar 800 me min mace med Sinister strike och ändå har jag bara halva shadowcraft och lite prylar med crittchans
22% crittchans har jag
Men jag måste fan köra molten core mer så att ja får nightslayer och bloodfang

fastbullit
Member
Medlem
949365
September 12, 2005 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=fastbullit][quote=CoLiC] Combatrogues > Allt 😉

Njae.. jag håller inte med dej ändå - combat = PvE tycker jag, combat när jag lvlade och det var rätt surt faktiskt, det finns så lite utility i en sådan build att det helt enkelt inte är värt det. alltså mot en rogue som combat så måste du liksom ha AR+Eva för att lyckas(inte bli blindad+wtfowned utan AR) om dina motståndare vet hur det ser ut när man aktiverar AR dvs så kommer de disabla dej med fear/poly/seduce/blind/intimidating shout/stomp - GW/root vadsomhelst. Dessutom så kan en Sub rogue med full epic göra så mycket mer med en välutvecklad CP generator build såsom 21/4/26 21/8/22 och dessutom ha 3 openers om de är bra med timing (DoTs?)
Jag har 600 DKP nu(fullt NS = 700) och ja vi har tagit ragnaros nu 🙂 jag bara väntar på den där Perden som kommer bli min. 😛
Och vilka spelar på haumarush horde(alts)?

BelGarath
Member
Medlem
949394
September 12, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag funderar lite på en ny build efterssom jag har mace...15/28/8

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
949471
September 12, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [

Har en troll mage där som jag tröttnade med, lvl 19 stannade han på.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
949601
September 12, 2005 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är era shamaners högsta windfury?

Min är 3421.

CoLiC
Member
Medlem
950417
September 14, 2005 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=CoLiC][quote=fastbullit][quote=CoLiC] Combatrogues > Allt 😉

Njae.. jag håller inte med dej ändå - combat = PvE tycker jag, combat när jag lvlade och det var rätt surt faktiskt, det finns så lite utility i en sådan build att det helt enkelt inte är värt det. alltså mot en rogue som combat så måste du liksom ha AR+Eva för att lyckas(inte bli blindad+wtfowned utan AR) om dina motståndare vet hur det ser ut när man aktiverar AR dvs så kommer de disabla dej med fear/poly/seduce/blind/intimidating shout/stomp - GW/root vadsomhelst. Dessutom så kan en Sub rogue med full epic göra så mycket mer med en välutvecklad cerebral pares generator build såsom 21/4/26 21/8/22 och dessutom ha 3 openers om de är bra med timing (DoTs?)
Jag har 600 DKP nu(fullt NS = 700) och ja vi har tagit ragnaros nu 🙂 jag bara väntar på den där Perden som kommer bli min. 😛

Daggers i MH är för kvinnor 😛 Tacka vet jag Chromatically tempered blade som snart blir min i BWL 😛 Vi håller på å döda Firemaw nu ^^

Faktum är att 1v1 PvP knappt existerar sedan BG, nu måste du kunna hantera mer än en motståndare allt som oftast, och då kan du inte slå en combat rogue. Jag kan tex ta 3 lvl 60 med lite flyt på hur länge stuns sitter i å så, 1v2 är inga problem med sap + AR direkt, sen vanish etc etc.

Jag ska FRAPSa lite pvp åt dig så ska du få se vad jag menar 😛

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
950780
September 15, 2005 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

hm, har inte skrivit något här på ett tag börjat spela igen på lagging legion.

Till skillnad från många här spelar jag en riktig klass 😉 orc warrior :p

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
950967
September 16, 2005 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: hm, har inte skrivit något här på ett tag börjat spela igen på lagging legion.

Till skillnad från många här spelar jag en riktig klass 😉 orc warrior :p

Warrior FTW 🙂

fastbullit
Member
Medlem
952895
September 20, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lever o brinner fortfarande för de där enstaka bra fighterna man får utanför BGs och roamar fortfarande WP/EP i jakt på sköna kills, om jag pvpar överhuvudtaget Dvs.. inte farmar zul'gurub, outdoor/indoor bossar, och colic lycka till med chroma, garanterat nån fumlig hunter från SA som sätter emot T.T, spela warrior för fan, hade passat din spelstil som en handske. 😀

CoLiC
Member
Medlem
953107
September 21, 2005 - 1:15 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Jag lever o brinner fortfarande för de där enstaka bra fighterna man får utanför BGs och roamar fortfarande WP/EP i jakt på sköna kills, om jag pvpar överhuvudtaget Dvs.. inte farmar zul'gurub, outdoor/indoor bossar, och colic lycka till med chroma, garanterat nån fumlig hunter från SA som sätter emot T.T, spela warrior för fan, hade passat din spelstil som en handske. 😀

Samma här, BGs kan vara roliga, men det finns inget som slår ett lyckat bakhåll i Blackrock mountain 😛
Just nu är vi lite halvfast på Ebonroc i BWL, inte för att han är direkt svår, utan för att våra warriors har semester och vi inte kan få upp en taunt chain som är lång nog.
Har dessutom ändrat mig ang Chromatically Tempered blade, den kan nån hunter få lov att bidda på om han så gärna vill (Eller får, hård ledning i guildet, hunters sitter med pungen i kläm då de vill ha +crit/agi svärd/daggers etc och det finns rogues utan dem) 😛 Claw of the black drake ( http://wow.allakhazam.com/db/i.....item=19365 ) hägrar rätt saftigt nu sedan jag insåg att Fist weapon spec ger +crit 😛 37% obuffad critrate och närmare 50% fullt buffad + en ny ring, cape och bälte.
SS spam med 110 energy, AR, BF och ~1400 buffad AP med dom förutsättningarna, någon? :> *bitchslap*

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
953234
September 21, 2005 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är lvl 35. Jag har gjort Wetlands, Arathi, Hillsbrad, Duskwood, Thousand Needles.

Vart questar man nu? :S

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 281
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL