May 19, 2003
Har ett litet problem som jag måste få lite hjälp med.
Det är så att jag fram och tillbaka vill spela WoW (har spelat båda betorna + 10 dagar gratis) och alla de gångerna har jag tröttnat snabbt på allt med XP, grind etc.
Men jag får ofta sug att spela då jag älskar miljöerna och atmosfären i WoW. Så jag kom och tänka på vad mer det finns, och tankarna flög till professions.
Nu går det ju inte helt att skippa allt som har med fighter att göra, men hur mycket kan man leka med professions innan man tröttnar? Är det bara som en extra grej mellan figterna, eller går det att livanära sig (tjäna pengar) och ha kul om man satsar allt på just något profession (tex Mining/Engineering) ?
Tack på förhand.
December 31, 2001
Det går att tjäna pengar på professions men för att få tag på råvarorna så måste du antingen ha massa pengar att köpa dem för eller så får du leta efter dem.
Skulle nog säga att det mer var en sido del mot allt grindande man måste genomlida.
Ungefär en liten paus mellan 2 mobs man tänkt döda så får man hacka lite på en sten i stället och sen slakta de 2 😛
May 19, 2003
Misstänkte det.
Men har läst lite och misstänker att min plan borde fungera. Tänkte vara en Gnome (med gevär, antar att jag måste vara warrior då) och sen tar jag Mining/engineering så kan jag springa runt och mina samtidigt som jag kanske skjuter en och annan fiende, och sen så bygger jag saker av det jag minat och kanske köper saker för de pengar jag får.
Borde fungera tycker jag 🙂
Btw; Vart kan man hitta WoW billigt? Hittar det bara för 449;-, dyrt 😛
November 22, 2001
Vamp wrote: Misstänkte det.
Men har läst lite och misstänker att min plan borde fungera. Tänkte vara en Gnome (med gevär, antar att jag måste vara warrior då) och sen tar jag Mining/engineering så kan jag springa runt och mina samtidigt som jag kanske skjuter en och annan fiende, och sen så bygger jag saker av det jag minat och kanske köper saker för de pengar jag får.Borde fungera tycker jag 🙂
Btw; Vart kan man hitta WoW billigt? Hittar det bara för 449;-, dyrt 😛
Du har inte funderat på att spela på en rp-server?
Låter som att det skulle vara din grej.
December 31, 2001
Du ska spela warrior med gevär ?
Jadu kan garantera dig en lång och enormt svår framtid framför dig.
Ska man köra distansvapen ska man köra hunter.
Men för att hitta de "bättre" tex mineralerna så måste du vara hög level för att ens överleva fram till vissa av ställena. Du kommer liksom aldrig ifrån grindandet eller det enormt enformiga monster slachandet som blir hela tiden.
Tror tyvärr att du kommer tröttna snabbare än en som bara grindar mobs hela dagarna.
November 22, 2001
Vamp wrote: [quote=Json_81]Du har inte funderat på att spela på en rp-server?
Låter som att det skulle vara din grej.
Oh, det finns såna? Ptja, låter inte helt tokigt. Har alltid velat prova på RP i MMORPG´s, men har oftast var svårt.
Är det mycket folk på de servrarna?
Jag har precis börjat o spelar på nya rp-pvp servern defias.
Det verkar finnas gott om folk men inte så mycket att det varit köer.
May 19, 2003
Json_81 wrote:
Jag har precis börjat o spelar på nya rp-pvp servern defias.
Det verkar finnas gott om folk men inte så mycket att det varit köer.
Låter trevligt ;).
Death On Wings wrote: Du ska spela warrior med gevär ?
Jadu kan garantera dig en lång och enormt svår framtid framför dig.Ska man köra distansvapen ska man köra hunter.
Men för att hitta de "bättre" tex mineralerna så måste du vara hög level för att ens överleva fram till vissa av ställena. Du kommer liksom aldrig ifrån grindandet eller det enormt enformiga monster slachandet som blir hela tiden.Tror tyvärr att du kommer tröttna snabbare än en som bara grindar mobs hela dagarna.
Jo, misstänkte det. men tycker att det skulle vara tufft med ett gevär till min ev. blivande RP Gnome, och då var Warrior det enda alternativet.
Och visst, kommer säkert bli lite grindande iaf men jag tycker att man borde kunna slippa en del. Jag menar, de som spelar för att bli bra dom grindar, och spelar man för att ha kul så ptja, det borde inte vara så mycket. Finns ju quests 😉
December 31, 2001
Du kan ju köra en hunter och kombinera melee och range vapen 🙂
Jo vist finns det quests men du kommer märka att det finns några stycken olika men det finns miljoner upplägg av dem 😛
Tex du ska hämta lite saker och gå tebax, sen finns det exakt likadana quests som den innan fast med andra saker 😀
Ja vad ska man säga förutom att du måste testa själv så du kan se hur mycket enformigheter din hjärna pallar med 😀
May 19, 2003
Haha ja.
Men Hunter går väl inte att vara som Gnome? Får väl ta något annat vapen annars ;(.
Kan ju säga att jag börjat (och slutat) spela WoW 3 gånger. 2 st Betor (ca 3 veckor totalt ), och sen körde jag en 10 dagars trail. Som jag skrev i första inlägget så är det något med miljön i WoW som drar mig dit :P.
Men lite grindade kan man stå ut med, det är ju vad man gör det till. Men som jag har fattat det så går det att hålla på med professions. Dvs att det finns mycket att göra inom professions (tänker då på Engineering) då man kan bygga en del och jaga Plans, etc. Så man får andra mål än att bara bli bra.
December 31, 2001
Jodå det tar tid att bli toppad inom ett profession.
Spelar du lungt och gör quests så kommer du levla i takt med din profession skill ökar och behöver då inte oroa dig för monstren som finns i närheten.
Själv tyckte jag att det var så tråkigt med professions att jag gav fan i att ens bry mig om dem.
Men smaken är som baken 😛
Även jag drogs till WoW om och om igen, har spelat det sen det släpptes och har gått från och till hela tiden men för lite över 2 månader sedan så slutade jag spela och började lira EVE.
May 19, 2003
Death On Wings wrote: Jodå det tar tid att bli toppad inom ett profession.
Spelar du lungt och gör quests så kommer du levla i takt med din profession skill ökar och behöver då inte oroa dig för monstren som finns i närheten.
Sweet 😎
Death On Wings wrote:
...och började lira EVE.
Nice, mycket bra spel kan jag lova dig om man har tid att lära sig det.
Har spelat i ca 2 år, och har inte gjort 20% av allt som finns att göra i Eve.
Bara du inte blir bortskämd av PVP´n i Eve, för då kommer du inte kunna PVP:a i nåt annat mmorpg. Det är där jag är just nu 😛
May 19, 2003
Death On Wings wrote: Jag minar/haular för mitt corp, beror på vad vi behöver.
Att lära sig det är inga större problem men det filtrerar bort många yngre och det tycker jag om. 😀
Äh mina, Carebear :P.
Sök på namnet "Ra'virr", det är min gubbe :). Dock är det min andra gubbe, så den har bara spelat drygt 1 år (bara pvp :D).
Jaja, ska inte går mer Off Topic.
Tack för all hjälp!
May 19, 2003
Gah, blir galen. Går ju inte att få tag på WoW nånstans.. ;((
EDIT: Hittade det på Ginza.se, men det finns ingen Lagerstatus där (?) så vet inte om det finns eller inte...
Jaha, efter ett telefonsamtal visade det sig att det inte fanns på lager. Kan det verkligen vara slut ÖVERALLT? :S
Vart jag än kollat så är det slut och kommer i mitten av Oktober ;(
October 23, 2004
Vamp wrote: Gah, blir galen. Går ju inte att få tag på WoW nånstans.. ;((
EDIT: Hittade det på Ginza.se, men det finns ingen Lagerstatus där (?) så vet inte om det finns eller inte...
Jaha, efter ett telefonsamtal visade det sig att det inte fanns på lager. Kan det verkligen vara slut ÖVERALLT? :S
Tyvärr så brukar WoW ha dålig tillgänglighet ganska ofta.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
May 19, 2003
Frud wrote: [quote=Vamp]Gah, blir galen. Går ju inte att få tag på WoW nånstans.. ;((
Tyvärr så brukar WoW ha dålig tillgänglighet ganska ofta.
Mm, har märkt det. Får väl vänta då...
1 Guest(s)