Officiell World of Warcraft tråd | Sida 39 | Spel & Gaming | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiell World of Warcraft tråd
This topic is locked
Avatar
Campaigner
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 421
Member Since:
december 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1135901
maj 9, 2007 - 4:44 e m
sp_Permalink sp_Print

Du kan fortfarande byta LenteP 😉

Frostmane har massor av Svenskar. Jag o en kompis kör där bl.a. o har inte tänkt byta nu.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1135939
maj 9, 2007 - 6:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Campaigner wrote: Du kan fortfarande byta LenteP 😉

Frostmane har massor av Svenskar. Jag o en kompis kör där bl.a. o har inte tänkt byta nu.

Horde eller Alliance ?

Avatar
Ctrl
Varberg
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
mars 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1135957
maj 9, 2007 - 7:31 e m
sp_Permalink sp_Print

Elektro wrote: [quote=Ctrl]Lirar Alliance på Spinebreaker

Intressant, själv så lirar jag Horde på Spinebreaker i Crucify This, och mitt namn är Elektro. Vad heter du du? wink

Tawrich, Har inte lirat mer än 10dagar ännu (/played). Har typ inte haft tid sedan jag bytade server med polarna.
Så jag är en fisig liten 42:a än så länge bara.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
Member Since:
december 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1135970
maj 9, 2007 - 8:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Campaigner wrote: Du kan fortfarande byta LenteP 😉

Frostmane har massor av Svenskar. Jag o en kompis kör där bl.a. o har inte tänkt byta nu.

Jaså? Är ju rätt ny på det här som sagt… Det är change realm-knappen antar jag? Och man får över samma gubbe då alltså? Men jag läste någonstans att det kostar att byta realm? 😕 🙄

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1135977
maj 9, 2007 - 9:33 e m
sp_Permalink sp_Print

LenteP wrote: [quote=Campaigner]Du kan fortfarande byta LenteP 😉

Frostmane har massor av Svenskar. Jag o en kompis kör där bl.a. o har inte tänkt byta nu.

Jaså? Är ju rätt ny på det här som sagt… Det är change realm-knappen antar jag? Och man får över samma gubbe då alltså? Men jag läste någonstans att det kostar att byta realm? 😕 🙄

Ska du överföra din karaktär till en annan server så kostar det runt 20 dollar att göra detta.
När du byter så kommer du få över gubben exakt som den är nu OM inte det redan finns någon på den server med det namn du har, du får då byta till ett annat.
Flytten kan ta allt mellan 20 min och 2 tim beroende på belastning.

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
Member Since:
december 1, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1136034
maj 10, 2007 - 7:41 f m
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=LenteP][quote=Campaigner]Du kan fortfarande byta LenteP 😉

Frostmane har massor av Svenskar. Jag o en kompis kör där bl.a. o har inte tänkt byta nu.

Jaså? Är ju rätt ny på det här som sagt… Det är change realm-knappen antar jag? Och man får över samma gubbe då alltså? Men jag läste någonstans att det kostar att byta realm? 😕 🙄

Ska du överföra din karaktär till en annan server så kostar det runt 20 dollar att göra detta.
När du byter så kommer du få över gubben exakt som den är nu OM inte det redan finns någon på den server med det namn du har, du får då byta till ett annat.
Flytten kan ta allt mellan 20 min och 2 tim beroende på belastning.

Okej, tack så mycket… Men då stannar jag nog där jag är. Jag betalar inte 150 spänn bara för att flytta gubben inte… laugh

Avatar
nightportier
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 82
Member Since:
januari 22, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1149747
juli 30, 2007 - 8:06 e m
sp_Permalink sp_Print

Tjo!

Kul nya spelare fortfarande tillkommer.. hoppas du får det kul LenteP

En liten varning då.. spelet är beroendeframkallande.. inget skämt!

2 år och drygt 4000 timmar senare så vet jag vad jag pratar om… Hoppa in o spela lite med polarna på skoj o så var jag fast. Kanske inte händer alla men man ska vara medveten om risken.

Det är ändock i mitt tycke ett av de bästa spelen någonsin.. kanske inte pga av själva gameplayet utan åtminston halva nöjet är enligt mig interaktionen med dina vänner och folk du möter genom spelet.

Vårat guild använder Ventrilo så vi kan kommunicera lätt med varandra, både under raids och när vi slackar med mains eller alts.

Spelar warrior och är en av 2 MT i mitt guild. Nicar Dûmrick ingame och spelar Alliance på Twilights Hammer EU.
Är ni nyfikna så kan ni kolla på armory genom att klicka här.

Lycka till nu alla nya och må looten falla som manna från himlen.

MVH Rikard

Callister
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
juli 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1151724
augusti 15, 2007 - 12:08 f m
sp_Permalink sp_Print

Hej Ho

Började på Grim Batol i lördags och kör Horde (Undead Warrior) då polarna bytte just dit och kör horde.

Grymt kul är spelet, är lvl 20 hittils. Med Blacksmitting + mining.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1151829
augusti 15, 2007 - 3:06 e m
sp_Permalink sp_Print

Var länge sedan man såg någon skriva här.

Har själv slutat spela wow just för att det är såå enformigt och väldigt tråkig och även där enformig pvp.

Arenan funkade fint för casual players så att inte hardcore spelarna kunder dra ifrån så mycket.

Men ack så blev det ett misstag för blizzard där oxå, de ”bättre” spelarna gör nya lag hela tiden och säljer de gammla dom har för en hel del guld och när dom skapar sina nya och kör över dom som inte kommit mer än till 1800 rating som mig själv börjar det bli iriterande.

Inte för att jag har ont av att förlora mot värdiga lag men när ett lag som har överlägsen EQ och har spelat ihop mycket längre farma de sämmre lagen bara för att köra upp ett nytt för att sen sälja det så har företaget i mina ögon misslyckats.

Nu när man fick veta att en ny exp kommer nästa år så var det droppen och det var nu inte längre någon ide att fortsätta spela och fixa nya items för dom kommer bli värdelösa igen efter expen så då är det som att börja från noll igen.

Ja det är de tankar som går genom skallen på mig just nu i alla fall, vore roligt att ha någon att diskutera lite med så skriv 🙂

Json_81
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
november 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1151885
augusti 15, 2007 - 6:37 e m
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Nu när man fick veta att en ny exp kommer nästa år så var det droppen och det var nu inte längre någon ide att fortsätta spela och fixa nya items för dom kommer bli värdelösa igen efter expen så då är det som att börja från noll igen.

Stor mening att spela MMO’s om man inte vill ha förnyelse i spelet.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1151900
augusti 15, 2007 - 7:20 e m
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Death On Wings]Nu när man fick veta att en ny exp kommer nästa år så var det droppen och det var nu inte längre någon ide att fortsätta spela och fixa nya items för dom kommer bli värdelösa igen efter expen så då är det som att börja från noll igen.

Stor mening att spela MMO’s om man inte vill ha förnyelse i spelet.

Vill ha förnyelse men inte på det sättet dom gör det på.
Helt okej att släppa nya områden och liknande.
Men det enda blizzard kommer med varje expansion förutom det nya områdena är just det som hela world of warcraft handlar om just items, spelet är 100% fokuserat på items och det är enda sättet du kan förbättra din karaktär, finns inte ett enda sätt att på något sätt göra sin karaktär bättre förutom items. Med expen så kommer det bli det vanliga Rep grinden och honor/arena grinden som vi redan sett.

Dom ska dra in någon slags ” scriber” som man ska kunna uppgradera sina spells med. Så det kommer i alla fall ett nytt sätt men i mina ögon är det inte tillräckligt då det säkerligen kommer vara som enchants är i dag, alltså en mindre uppgradering.

När man lirar andra mmo och tillverkarna säger att det kommer en ny exp så betyder det oftast att man kan förbättra sin karaktär och de items man redan har.
Blizzard gör tvärtom och gör allt man kämpat för under det senaste året värdelöst och gör så att du får börja om från 0 igen.

När man spenderat 2 år till raidande bara för att få se sin hand of ragnaros helt värdelös efter expansionen som man spenderade 3000 guld på för att få ihop alla items från andra guild då ens eget hadde ont om just sakerna som behövdes är inte så värst roligt må jag säga.

Eller varför inte som fallet är nu för mig, har en mage som jag spenderat väldigt massa tim med för att fixa hög tailoring och lagt ut massa guld och oändligt massa tim på att fixa både frost och fire settet som tailoring erbjuder mig bara för att få reda på att i nästa expansion så har jag gjort allt i onödan. Vist jag fick en lite bättre spelupplevelse under det året som gått men inte var det värt det.

Måste säga att det är ett enormt hjärndött sätt att få spelare att spela längre genom grind som hela spelet går ut på. Mår illa av bara tanken.

Json_81
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
november 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1151936
augusti 16, 2007 - 4:11 f m
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Json_81][quote=Death On Wings]Nu när man fick veta att en ny exp kommer nästa år så var det droppen och det var nu inte längre någon ide att fortsätta spela och fixa nya items för dom kommer bli värdelösa igen efter expen så då är det som att börja från noll igen.

Stor mening att spela MMO’s om man inte vill ha förnyelse i spelet.

Vill ha förnyelse men inte på det sättet dom gör det på.
Helt okej att släppa nya områden och liknande.
Men det enda blizzard kommer med varje expansion förutom det nya områdena är just det som hela world of warcraft handlar om just items, spelet är 100% fokuserat på items och det är enda sättet du kan förbättra din karaktär, finns inte ett enda sätt att på något sätt göra sin karaktär bättre förutom items. Med expen så kommer det bli det vanliga Rep grinden och honor/arena grinden som vi redan sett.

Dom ska dra in någon slags ” scriber” som man ska kunna uppgradera sina spells med. Så det kommer i alla fall ett nytt sätt men i mina ögon är det inte tillräckligt då det säkerligen kommer vara som enchants är i dag, alltså en mindre uppgradering.

När man lirar andra mmo och tillverkarna säger att det kommer en ny exp så betyder det oftast att man kan förbättra sin karaktär och de items man redan har.
Blizzard gör tvärtom och gör allt man kämpat för under det senaste året värdelöst och gör så att du får börja om från 0 igen.

När man spenderat 2 år till raidande bara för att få se sin hand of ragnaros helt värdelös efter expansionen som man spenderade 3000 guld på för att få ihop alla items från andra guild då ens eget hadde ont om just sakerna som behövdes är inte så värst roligt må jag säga.

Eller varför inte som fallet är nu för mig, har en mage som jag spenderat väldigt massa tim med för att fixa hög tailoring och lagt ut massa guld och oändligt massa tim på att fixa både frost och fire settet som tailoring erbjuder mig bara för att få reda på att i nästa expansion så har jag gjort allt i onödan. Vist jag fick en lite bättre spelupplevelse under det året som gått men inte var det värt det.

Måste säga att det är ett enormt hjärndött sätt att få spelare att spela längre genom grind som hela spelet går ut på. Mår illa av bara tanken.

Trist att du ser det så, men det är ju knappast så att utrustningen blir helt värdelös. Jag hade bara delar av tier 0 samt lite lite random blåa föremål och det tog mig ett par levels att byta dem. De som haft bra epic’s har ju ofta haft dem fram tills närmare 70. Med en bra gear får man ju en grym start i nya området.
Sen kan jag hålla med lite om att det är synd att det i princip bara går att förbättre gubben genom gear.

_bushman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 759
Member Since:
januari 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1163324
november 6, 2007 - 7:25 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag använde mina Naxxramas och AQ 40 delar fram till 70 (och använder fortfarande några), Bytte ut endel bwl stuk delar dock.

På mina karaktärer med sämre gear bytte jag ut allt mer eller mindre, Men jag betvivlar att jag skulle byta ut mycket på en av dem karaktärer jag inte orkat levela upp än.

Man HAR nytta av sina items när man levelar från 60-70, Men efter det är dem inte så heta längre.
Dessutom blir det lite nostalgiskt ibland när man kollar i banken. 😉

Åtminstone så har jag ju fått behålla min ’marshal’ titel fram tills nu, Men det ryktas ju om att dem ska lägga till så att många kan få den efter WOTLK.

Callister
Medlem
Medlem
Forum Posts: 8468
Member Since:
juli 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1167988
december 6, 2007 - 7:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Spelat i tre månader nu eller kanske fyra.

70 mage med full pvp epic gear, ska snart köpa epic mount.

kogel
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 83
Member Since:
januari 2, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1203669
september 26, 2008 - 1:48 e m
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med death on wings. Sakerna är alldeles för dålig för den tiden det tog att få dem. När BC kom droppades det i princip t2 i HellP så det är sjukt tråkigt. Tänkte inte ens spela expansionen eftersom jag kände mig sviken. Visst ska sakerna bli bättre men att det någon jobbat för i månader ska inte kunna uppnås på någon vecka kan jag tycka..
Har inte spelat BC mer än typ 2 mån bara för att se och det var inte kul. Den kommande expansionen har jag mer förtroende för.

Leffex
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
Member Since:
februari 18, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1206159
oktober 24, 2008 - 8:38 e m
sp_Permalink sp_Print

Wohoo och då fick man ner kil’jaeden ikväll 😀 Ingen legendarisk båge tyvärr men känns skönt att ha klarat varje boss innan expantionen =D

Json_81
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
november 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1211135
december 17, 2008 - 3:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Dött i tråden, ingen som spelar expansionen?

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1211142
december 17, 2008 - 4:33 e m
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Dött i tråden, ingen som spelar expansionen?

Naxx 10 man på farm
Naxx 25 man på farm
likaså malygos 25 man och alla andra sketna drakar.

Simplare end game content får man leta efter, riktigt besviken att redan nu inte ha så mycket att göra förutom att raida.

Guild Iskald på Frostmane
Spelar som Drenai Resto shaman.

Json_81
Medlem
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
november 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1211315
december 19, 2008 - 3:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Naxx 10 man på farm
Naxx 25 man på farm
likaså malygos 25 man och alla andra sketna drakar.

Simplare end game content får man leta efter, riktigt besviken att redan nu inte ha så mycket att göra förutom att raida.

Guild Iskald på Frostmane
Spelar som Drenai Resto shaman.

Finns ju inget endgame än, allt som är släppt är ju entry-level.
Tycker det är rätt lagom nivå på grejerna, för folk som inte endgame raidat tidigare är fighterna inte helt lätta.
Kan väl hålla med om att de kunde gjort 25-manna versionerna lite svårare dock.

Avatar
Death On Wings
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5938
Member Since:
december 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1211317
december 19, 2008 - 3:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Finns ju inget endgame än, allt som är släppt är ju entry-level.
Tycker det är rätt lagom nivå på grejerna, för folk som inte endgame raidat tidigare är fighterna inte helt lätta.
Kan väl hålla med om att de kunde gjort 25-manna versionerna lite svårare dock.

Det är endgame som det är nu, vet mycket väl att det kommer nya instancer vid nästa patch men det gör inte mig något gladare då jag inte har något att göra som det är nu förutom då vi raidar.
De instancer som ska komma vid nästa patch kunde lika väl vart släppta redan då många guild så som mitt eget inte har något att göra, likaså verkar det vara för massa andra guilds, finns ingen anledning att ens logga in på ”lediga” dagar då det inte raidas.

Jag raidade aldrig naxx vid lvl 60 men naxx har blivit så kraftigt nerfad så det är sorligt mot vad det var då, finns ingen utmaning i det längre så länge man inte har med spelare som är totalt blåsta.

25man versionerna av instancerna är lättare än 10 man då man i 25man har råd att förlora några memebers och ändå klara bossen, det går oftast inte i 10man.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
170 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

ctaletpllk ctaletpllk

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL