January 6, 2003
Jag tänkte bara kolla om det är några här på NH som har eller spelar Ogame.
För de som inte kännr till vad det är så är det ett text och bild baserat rymdstrategi spel som går ut på att skaffa resources och skapa herravälde över universum. Om ni känner för att pröva så registrera helst på universum 17 då det startade för bara 10 dagar sen och ingen har ännu så mycket poäng vilket gör det lite enklare att lyckats.
För de som redan håller på med Ogame så kan ni fritt diskutera detta i denna tråd. Allt från allianser, krig och erövringar.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 6, 2003
OM ni känner för det så kan ni gärna gå med i min allians den heter "The Dragon Empire" och har tagen D.E. Den är inte så stor ännu men den kommer förhoppningsvis att växa, har bara 5 medlemmar änn så länge, fast desto fler som går med desto starkare blir alliansen ch desto fler vill gå med i den.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
January 14, 2002
Har requestat att joina nu.
Undrar en sak bara, om nån skulle attakera mig nu när jag knapt har något, skulle mina byggnader förstöras då eller kommer de bara ta mina resurser jag har för stunden?
Edit: hittade svaret och en massa annat på http://www.ogametips.com
The Question:
What would happen if someone really strong attacked me? (I’m new). Would I lose all my resources? my technologies? my buildings? cause I don’t have a good defence yet?
The Answer:When you are attacked, and you lose the battle, you lose the following:
* Up to 50% of the resources on your planet during the time of the attack.
* Any defenses that are not rebuilt automatically.
* Any ships that crashed while on your planet.
* Any points involved in the defenses or ships destroyed.When you are attacked, and you lose the battle, you do NOT lose:
* Any buildings. Buildings cannot be destroyed by an attacker.
* The planet. A planet can only be destroyed by the player.
* Any fleets that are enroute to on another mission.
January 6, 2003
Det finns också nått som heter "Newbie protection" reglerna för det är
""The newbie protection was introduced in order to give new players a chance, to learn the game without being abused as a farm. The noob protection however shouldn't protect all weak or less active player of attacks.
Therefore, the noob protection is only for player who have less than 5k points.
Unter 5k points you can't attack players, who have more than 500% or less then 20% of your own points. Contratiwise, these player also can't attack you.
Over 5k points you can attack all players who have more points than you and you can also be attacked by them, but player who have less than 20% of your own points still can't be attacked or attack you.
Over 25k you can attack ore being attacked ( by ) all players who have more than 5k points.
In plain language, even if you are in noob protection, you can be attacked, though only be people who have about the same strength like you.
The noob protection is your chance, to play and to learn without the probability to make things wrong. Use the chance and try out the different tactics like saving etc. ""
Det och mycket annat finns under sektionen "Help" i menyn till vänster under "Information".
Ett tips också se till att få en liten flotta snabbt och några cargoships så du kan börja raida andra planeter. Det leder till att du får en ordentlig boost i inkomster. Har själv nyligen fått 16k metal 8k ctystal och 5k deuterium efter en attack på en anna planet. Kom dock ihåg att spionera på dem innan så de inte kan förstöra din flotta. Skicka helst flera probes då du då får mer info t.ex. defence och fleet, 2-3 st brukar räcka. Spionera gärna en extra gång strax inna din attackstyrka anländer så att han inte har en stor flotta som bara varit ute på uppdrag under föra scanen.
Om det är några mer frågor så skicka bara ett medelande till mig på ogame och fråga, där heter jag "Dragon Emperess".
November 23, 2001
Hub wrote: Kanske en dum fråga, men händer det något speciellt när energy tar slut så att det står minus nått i rött?
Och måste jag klicka på calculate för att dom nya byggnaderna ska arbeta? Eller är det bara för att uppdatera siffrorna?
Jag antog att man behövde energi så jag byggde ett Solar Power Station. Men jag har inte helt klart för mig hur det funkar (har precis börjat).
January 14, 2002
Hub wrote: Kanske en dum fråga, men händer det något speciellt när energy tar slut så att det står minus nått i rött?
Och måste jag klicka på calculate för att dom nya byggnaderna ska arbeta? Eller är det bara för att uppdatera siffrorna?
Jag är också ganska ny i Ogame men det verkar som att när man går ner på - så minskas bara ens income av resurserna man samlar.
January 6, 2003
Som Quarzi säger så minskar bara resource produktion tillfälligt om du får minus i energy. Det går även att dra ner i aktiviteten lite på vissa refinarys så att de resources som du behöver mest inte minskar. Det är bara att dra ner % till en lägre siffra och trycka calkulate för att se om det är tillräckligt. Annars så ska man väll bygga först en solarplant sen en metalmine då det är det du behöver mest, i början iallafall. Fixa lv 4 metalmine innan ni skaffar Crystal mine. Deuterium Suyntishizer behövs inte i början men om ni känner för det kan ni fixa level 2 på det efter ni fixat upp metal och crystal till lv 7. Det räcker så att ni kan kolla i galaxy om ni känner för det. Försök få upp till lv 10 på metal och crystal innan ni bygger nått annat. Sen ska ni skaffa en shipyard och tillverka några Light Fighters och Cargo Ships så ni kan börja attackera andra planeter och boosta eran income. Hur ni fixar det kan ni se under Technology. Där ser ni vad ni behöver resercha innan ni kan börja tillverka era skepp.
January 6, 2003
Quarzi wrote: Vi klättrar ju faktiskt lite i rank såg jag nu (inte kollat sen jag joinade) ligger i skrivande stund på rank 208 med alliansen :D.
Ock för tillfället har du högst score i hela alliancen sen jag har varit offline i 4 dagar då jag varit på skidsemester uppe i norrland och jag inte fick låna fjällgårdens trådlösa internet som ligger kopplat till en 100/100 fiber lina. Sen har ju hela min flotta blivit förstör sen jag blev attackerad av fiende flotta på 33 cruisers :banghead: :arg:
January 14, 2002
The Dragon wrote: [quote=Quarzi]Vi klättrar ju faktiskt lite i rank såg jag nu (inte kollat sen jag joinade) ligger i skrivande stund på rank 208 med alliansen :D.
Ock för tillfället har du högst score i hela alliancen sen jag har varit offline i 4 dagar då jag varit på skidsemester uppe i norrland och jag inte fick låna fjällgårdens trådlösa internet som ligger kopplat till en 100/100 fiber lina. Sen har ju hela min flotta blivit förstör sen jag blev attackerad av fiende flotta på 33 cruisers :banghead: :arg:
Du med? :bgrin:
Fick min hela flotta förstörd av en rank 70 nånting gubbe, runt 20 heavy fighters, 15 cruisers, ett antal light fighters, ett colony ship och 8 large cargo blev förstörda (+ halva mitt defence)
Fleet savade eller vad det kallas, men var borta längre än väntat. men snubben fick bara 9000 metal och ännu mindre crystal och deuterium, så gissar att han bara attackerade för skojs skull 🙁
January 6, 2003
Inte kul alls kan ju trösta lite att jag hade en polar som även spelar i uni 10 som hade 300k i alla resources och blev attackerad av en flotta på 30 Battleships 20 Cruisers 20 Heavy Fighters och 100 Light Fighters. Efter det hade han bara ca 10k kvar i allt. kan ju nömna att han attackera i waves då flottan var uppdelat i tre och attackerade inom 10 min. Sen körde han en sån wave 2 gånger.
1 Guest(s)