May 19, 2003
Om ni fick uppleva en gammal spelupplevelse igen, precis som det var då, vilken skulle det vara? Första gången ni spelade NES? Det gamla Commodore 64?
För mig blir det nog två spel, som jag inte kan namnen på. Det var troligen till både Atari´n och Amiga´n. Det ena är något stuntspel, man åker en "buggy" liknande bil och åker på en upphöjd "väg" :D.
Ett annat är när man räjsar med små bilar, man ser uppifrån. Typ som mikrobilar. Hade en liten joystick, en så där med bara spak och 2 knappar :D.
Man kunde uppgradera motor, däck etc i nån affär också.
Det är nog två riktigt underbara spelupplevelser. Man var så liten (med tanke på att jag bara är en -88 så var jag ganska liten när jag spelade på Amigan) men jag minns det så väl och det var sitskoj :D.
Inte satt man och dömde grafiken då inte. :blink:
Så, vad har ni för spelupplevelse nu vill uppleva igen?
May 19, 2003
Sardaukar wrote: Har 3 kandidater. Half-Life (första), Red Alert (första) och Total Annihilation.
*Edit* Age of Empires (första) också.
Red Alert är så underbart. Minns det väl, när man satt på sin 75mhz:are och dödade soldater med sin Tesla Coil 😀
Total Annihilation är också skitbra, men det blev jag inte bekant med förs nåt år tillbaka.
March 10, 2003
Vamp: Spelet heter bara "Stunt Car Racer", inte att förväxlas med Stunts (4D sports driving).
Tror mina spel är Zelda (nes), Moonstone (Amiga), Incredible Machine (PC).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 5, 2001
Vamp wrote: Total Annihilation är också skitbra, men det blev jag inte bekant med förs nåt år tillbaka.
Ett år tillbaka bara? Jisses 😮
Själv köpte jag det för 400:- 1997 tror jag det var. Körde det på min P100. Det värsta var att spelet slukade minne. Jag hade 32MB, men de allra största banorna krävde 64MB 😛
May 19, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Vamp]Total Annihilation är också skitbra, men det blev jag inte bekant med förs nåt år tillbaka.
Ett år tillbaka bara? Jisses 😮
Själv köpte jag det för 400:- 1997 tror jag det var. Körde det på min P100. Det värsta var att spelet slukade minne. Jag hade 32MB, men de allra största banorna krävde 64MB 😛
Jo, missade nog det på den tiden 😛
Men spelade somfan med min mycket större storebror då när jag fick reda på det =). Kul att bygga en gigantisk bas som är ogenomtränglig 😀
April 20, 2005
Det bästa spelet som jag har spelat var helt klart bubble bobble på min gammla p100. Sedan var det nog ett spel som min pappa hade på sin mac som jag inte vet vad det hette, så himla snyggt, 2d, svart vitt och så flög man runt med en farkost och sköt runda prickar på olika byggnader 😀 Dem skullem an gärna spela igen 😛
August 11, 2005
Vet inte vad spelet heter men det var till nintendo 8bit, fotbollslir där varje land hade sitt specialknep, kommer ihåg at jag alltid var argentina o ville spela mot japanarna... man kunde skuja bollen på motståndarna o de fick värsta minen innan de trillade ner 😀 hehe vilka tider...
1 Guest(s)