October 23, 2004
Metal Gear Solid till Playstation utan tvekan 🙂
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
January 14, 2004
Kizo wrote: Syndicate - Amiga 500
The Secret of Monkey Island - Amiga 500
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - Amiga 500
Turrican 2 - Amiga 500
Final Fantasy VI - SNES
Suikoden 2 - PSX:heart:
Kizo Kizo Kizo....
Nu blir jag lite besviken när inte The Clue! är med på listan.
Har du glömt bort Karate farfars strumpor?
Det och chip 'n dale är mina val
September 16, 2002
T0FFE wrote: [quote=Kizo]Syndicate - Amiga 500
The Secret of Monkey Island - Amiga 500
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - Amiga 500
Turrican 2 - Amiga 500
Final Fantasy VI - SNES
Suikoden 2 - PSX:heart:
Kizo Kizo Kizo....
Nu blir jag lite besviken när inte The Clue! är med på listan.
Har du glömt bort Karate farfars strumpor?
Det och chip 'n dale är mina val
True, men det är inte en av de bästa. 😛
Men damn, it's jolly good fun!
January 13, 2004
June 26, 2005
September 2, 2003
Varje natt innan jag lägger mig fantiserar jag om ett så fullkomligt perfekt och totalt uppslukande strategilir som civ2 var. Det är egentligen rätt tragiskt när man tänker på det, efter alla dessa år har inget strategispel kunnat toppa civ2 många har kommit nära men inget har nått ända fram.
Nu snackar jag inte om ny grafik, ifall dem bara kör den grafik som 2an gjordes i och sedan jobbade på att lägga till fler teknologier fler funktioner fler diplomatiska drag sedan en få spelet att fortsätta med en rymdkolonisation efter det att man landat på alfa centuri. Dem kan låna en del från civ3 och vissa andra strategispel men köra på civ2 som bas.
Gode gud vilket spel det hade blivit...
Åh jag blir så nostalgisk när jag tänker på alla timmar jag spenderat med min trokänare civ2. Länge leve cid meier!!
January 13, 2004
March 19, 2003
Testade precis DOOMII och WipeOut, båda laggade 😀
Min P4'a 3,2'a, 512mb DDR, s-ata disk klarade inte trycket 😛
Okey att Intel Extream GraphicsII är dåligt men så dåligt trodde jag inte det var.
Får typ skaffa ett SoundBlaster 16 med ett SIS gfx kort.
Har väll ett par hundra spel från 1980-2000
February 3, 2003
Kommer ihåg när man som liten spelade Burger Times på C64, morsan har filmer på en när man sitter där helt inne i spelet 😛
Det jag skulle vilja uppleva igen:
Lemmings, Monkey Island (1,2,3, jävla idioter som gjorde en 3d 4a.. FY FAN FÖR ER!)
Super Frog och Gods.
Fanns ett spel till C64, vet inte vad det hette men man byggde bilar genom att sätta ihop helt skumma delar i en verkstad. Sedan körde man omkring i en 2d stad, någon som vet?
Bästa bilspelen genom tiderna: Lotus serien (KÄÄRLEK) och Jaguar.
3 Guest(s)