OMFG va bra!|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
OMFG va bra!
Rune
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1766
sp_UserOfflineSmall Offline
695930
August 15, 2004 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

120 kB/s gĂ„r det och jag har 128 kB/s internet. 😀

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
695968
August 15, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: ...gillade egentligen bara ettan, tvÄan och trean Àr rÀtt kassa IMO

Ettan var lagom svÄrt, tvÄan var för enkelt och trean var löjligt snyggt.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
695996
August 15, 2004 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote:
Man har sina ups and downs, att ta guld pĂ„ licenserna Ă€r jĂ€vligt svĂ„rt, men man behöver inte ha guld (inte pĂ„ alla iaf, har just börjat spela, tror t.om. att man kan fĂ„ dem genom att bara ha brons pĂ„ alla). Om det Ă€r svĂ„rt att köra vanligt race sĂ„ kör det lĂ€ttaste du vinner som ger mycket pengar nĂ„gra gĂ„nger, inte vĂ€rldens roligaste men snart har man rĂ„d med en ny bil och sen lite upgraderingar 🙂

Hmm, jag har för mig att man mÄste ta Guld för att fÄ körkortet. PÄ lÀttaste Domestic har jag guld pÄ alla utom den sista, och vad jag kommer ihÄg fick jag aldrig nÄgon "Congrats, you aquired License X"-skylt nÀr jag fick medalj pÄ alla delgrenar. Jag fÄr iaf inte vara med i lopp som krÀver den första licensen.

Ang. vanliga lopp sÄ Àr det relativt kört (no pun intended) dÀr ocksÄ. Jag har förvisso fortfarande min första bil jag införskaffade, men den Àr ap-trimmad (Mazda MX5 128hp->300+hp, massor med vÀghÄllningsuppgraderingar och tweaks).
I de flesta tidigare race har jag kunnat kört lite halvtaskigt i svÀngarna men ÀndÄ vunnit p.g.a. kraftigare acceleration och topfart pÄ rakstrÀckorna, men i de lopp jag kör nu Àr det totalt omöjligt att komma 1:a.
Man mÄste isf köra banan perfekt, klockrena inbromsningar och vinklar in i svÀngarna o.s.v. för att ha chans att rÄ pÄ den AI-styrda ledarbilen, och att hÄlla den nivÄn konstant i ett helt lopp Àr snudd pÄ omöjligt för mig. Visst Àr det autentiskt och sÄ, men med sÄ smÄ felmarginaler som erbjuds redan i lÀgsta Race-ligan kÀnns det lite frustrerande att spela.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
696050
August 15, 2004 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Man behöver bara brons för att fÄ licensen, jag testade idag, tog IB licensen genom att ha brons i alla.

Hur lÄngt har du kommit? Jag införskaffade ocksÄ MX5;an som förstabil och den rÀckte till GT World Cup pÄ amateur, dÀr rÀckte den inte riktigt till pÄ alla banor. SÄ jag körde GT World Cup bana 2 (rund ring banan) nÄgra gÄnger eftersom den klarade jag lÀtt tack vare min mina fina hÀstkrafter plus min fina vÀxellÄda (plus de flesta andra upgraderingarna ocksÄ), och införskaffade sedan en skyline för lite över 50K som jag uppgraderade varefter och numera har nÀrmare 800 hÀstkrafter. Vilket Àr alldeles för mycket för den vÀghÄllningen den har, men drar ifrÄn allt pÄ rakstrÀckorna, har toppat 320 km/h med den. (Kunde göra mera om jag ville, har bara turbopaket 3 eftersom 4;an skulle ge alldeles för mycket okontrollerbara hÀstkrafter).

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
696150
August 15, 2004 - 10:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Man behöver bara brons för att fÄ licensen, jag testade idag, tog IB licensen genom att ha brons i alla.

Hur lÄngt har du kommit? Jag införskaffade ocksÄ MX5;an som förstabil och den rÀckte till GT World Cup pÄ amateur, dÀr rÀckte den inte riktigt till pÄ alla banor. SÄ jag körde GT World Cup bana 2 (rund ring banan) nÄgra gÄnger eftersom den klarade jag lÀtt tack vare min mina fina hÀstkrafter plus min fina vÀxellÄda (plus de flesta andra upgraderingarna ocksÄ), och införskaffade sedan en skyline för lite över 50K som jag uppgraderade varefter och numera har nÀrmare 800 hÀstkrafter. Vilket Àr alldeles för mycket för den vÀghÄllningen den har, men drar ifrÄn allt pÄ rakstrÀckorna, har toppat 320 km/h med den. (Kunde göra mera om jag ville, har bara turbopaket 3 eftersom 4;an skulle ge alldeles för mycket okontrollerbara hÀstkrafter).

Sluta mjÀka dig... Man krÀmar alltid ur allt sÄ du kan köra Ànnu snabbare pÄ rakan om inte annat...;)

ViU
Member
Medlem
696296
August 16, 2004 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Nix gör man inte, sliter ner dÀcken tillrÀckligt snabbt redan, kommer inte runt en 5 varvs bana utan att mÄste pitta, ska köpa hÄrdare dÀck nÀsta gÄng jag lirar sÄ fÄr vi se om det hjÀlper.

Gamblor
Member
Medlem
696415
August 16, 2004 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Okaj. DÄ bör jag ju ha det första körkortet iaf dÄ jag har guld i alla utom sista testet.

Jag fixar inte att ta guld pÄ det sista race:t i en tÀvling lite drygt efter mitten (typ 70% till höger) av lÀgsta ligan. (VÀldigt bra förklaring :P). Jag orkar inte gÄ ner och starta spelet för jag blir bara arg av att se det just nu.

Man mÄste vÀl iaf ha guld i alla delrace pÄ tÀvlingarna för att ha klarat dem?

ViU
Member
Medlem
696425
August 16, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Spindel eller turbo?

Jo man mÄste ha guld i alla vad jag vet för att "klara" den, dvs man fÄr sin belöning i form av en bil.

Gamblor
Member
Medlem
696461
August 16, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Turbo Àr det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 165
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL