September 1, 2002
ViU wrote:
Man har sina ups and downs, att ta guld pĂ„ licenserna Ă€r jĂ€vligt svĂ„rt, men man behöver inte ha guld (inte pĂ„ alla iaf, har just börjat spela, tror t.om. att man kan fĂ„ dem genom att bara ha brons pĂ„ alla). Om det Ă€r svĂ„rt att köra vanligt race sĂ„ kör det lĂ€ttaste du vinner som ger mycket pengar nĂ„gra gĂ„nger, inte vĂ€rldens roligaste men snart har man rĂ„d med en ny bil och sen lite upgraderingar đ
Hmm, jag har för mig att man mÄste ta Guld för att fÄ körkortet. PÄ lÀttaste Domestic har jag guld pÄ alla utom den sista, och vad jag kommer ihÄg fick jag aldrig nÄgon "Congrats, you aquired License X"-skylt nÀr jag fick medalj pÄ alla delgrenar. Jag fÄr iaf inte vara med i lopp som krÀver den första licensen.
Ang. vanliga lopp sÄ Àr det relativt kört (no pun intended) dÀr ocksÄ. Jag har förvisso fortfarande min första bil jag införskaffade, men den Àr ap-trimmad (Mazda MX5 128hp->300+hp, massor med vÀghÄllningsuppgraderingar och tweaks).
I de flesta tidigare race har jag kunnat kört lite halvtaskigt i svÀngarna men ÀndÄ vunnit p.g.a. kraftigare acceleration och topfart pÄ rakstrÀckorna, men i de lopp jag kör nu Àr det totalt omöjligt att komma 1:a.
Man mÄste isf köra banan perfekt, klockrena inbromsningar och vinklar in i svÀngarna o.s.v. för att ha chans att rÄ pÄ den AI-styrda ledarbilen, och att hÄlla den nivÄn konstant i ett helt lopp Àr snudd pÄ omöjligt för mig. Visst Àr det autentiskt och sÄ, men med sÄ smÄ felmarginaler som erbjuds redan i lÀgsta Race-ligan kÀnns det lite frustrerande att spela.
December 25, 2000
Man behöver bara brons för att fÄ licensen, jag testade idag, tog IB licensen genom att ha brons i alla.
Hur lÄngt har du kommit? Jag införskaffade ocksÄ MX5;an som förstabil och den rÀckte till GT World Cup pÄ amateur, dÀr rÀckte den inte riktigt till pÄ alla banor. SÄ jag körde GT World Cup bana 2 (rund ring banan) nÄgra gÄnger eftersom den klarade jag lÀtt tack vare min mina fina hÀstkrafter plus min fina vÀxellÄda (plus de flesta andra upgraderingarna ocksÄ), och införskaffade sedan en skyline för lite över 50K som jag uppgraderade varefter och numera har nÀrmare 800 hÀstkrafter. Vilket Àr alldeles för mycket för den vÀghÄllningen den har, men drar ifrÄn allt pÄ rakstrÀckorna, har toppat 320 km/h med den. (Kunde göra mera om jag ville, har bara turbopaket 3 eftersom 4;an skulle ge alldeles för mycket okontrollerbara hÀstkrafter).
February 12, 2003
ViU wrote: Man behöver bara brons för att fÄ licensen, jag testade idag, tog IB licensen genom att ha brons i alla.
Hur lÄngt har du kommit? Jag införskaffade ocksÄ MX5;an som förstabil och den rÀckte till GT World Cup pÄ amateur, dÀr rÀckte den inte riktigt till pÄ alla banor. SÄ jag körde GT World Cup bana 2 (rund ring banan) nÄgra gÄnger eftersom den klarade jag lÀtt tack vare min mina fina hÀstkrafter plus min fina vÀxellÄda (plus de flesta andra upgraderingarna ocksÄ), och införskaffade sedan en skyline för lite över 50K som jag uppgraderade varefter och numera har nÀrmare 800 hÀstkrafter. Vilket Àr alldeles för mycket för den vÀghÄllningen den har, men drar ifrÄn allt pÄ rakstrÀckorna, har toppat 320 km/h med den. (Kunde göra mera om jag ville, har bara turbopaket 3 eftersom 4;an skulle ge alldeles för mycket okontrollerbara hÀstkrafter).
Sluta mjÀka dig... Man krÀmar alltid ur allt sÄ du kan köra Ànnu snabbare pÄ rakan om inte annat...;)
September 1, 2002
Okaj. DÄ bör jag ju ha det första körkortet iaf dÄ jag har guld i alla utom sista testet.
Jag fixar inte att ta guld pÄ det sista race:t i en tÀvling lite drygt efter mitten (typ 70% till höger) av lÀgsta ligan. (VÀldigt bra förklaring :P). Jag orkar inte gÄ ner och starta spelet för jag blir bara arg av att se det just nu.
Man mÄste vÀl iaf ha guld i alla delrace pÄ tÀvlingarna för att ha klarat dem?
2 Guest(s)