October 24, 2002
Läste den klistrarde tråden, men länken där var död, så det känns berättigat att posta här:
Tja!
Jag ska slå upp en CS-server på en rätt gammal maskin, i dags läget klarar den 16 spelare, men då kan det bli lite segt i mellan åt.
Jag har läst en del guider, men alla de är så gamla och funkar inget vidare då de sätten inte funkar längre idag.
För det första bör jag nog försöka köra servern för sig och strunta i att köra Steam-programet, detta går ju och jag har gjort det förut, men guiden jag läste nu var inte uppdaterad så det sket sig ganska rejält.
Så söker en ny guide eller länk till kanske en färdig och uppdaterad samling av filer att bara extrahera och sedan köra igång?
Sedan undrar jag ifall det finns några addons som man kanske kan köra in för att underlätta det så mycket som möjligt för hårdvaran.
Bandbredden är det dock inget fel på och finns i överflöd, så det behövs inte tänkas på.
/Björne
January 20, 2003
Handlar väl mest om inställningar som i sin tur mest är för själva nätverket/internet.
Add-ons brukar i sin tur kräva ganska mycket och har iaf inte själv sett någon som skulle höja prestandan.
Om man ska köra en server så bör man inte snåla med hårdvaran, det fungerar med kass hårdvara men uppstår problem med lagg och dålig fps och allmänt dåligt flyt när man lirar på servern.
Och enda du behöver för att installera servern är hldsupdatetool, finns länkar samt guider på http://www.steampowered.com och i forumen, det mesta finns där.
1 Guest(s)