December 22, 2000
På min gamla p3 667@750 (med BX krets på mobot + cas2 minnen) gick det väldigt slött (i de högre upplösningarna).
Tror att denna dator och din Athlon går ungeffär lika fort (gissar att din är runt 20% snabbare)så jag tror tyvärr att du får stå ur med att det segar!
Har inte spelat outcast på bra länge nu men jag kommer ihåg att det fanns massa grafikinställningar. Testa att sänka upplösningen ett snäpp.
[ Detta Inlägg ändrades av: [SaC]FuZ++ den 2001-11-07 01:43 ]
December 23, 2000
Från PC Gamer:
Testsystem:
P200, 32 Mb RAM
Utslag: Med den lägsta av de tre möjliga upplösningarna i spelet fölt det riktigt smidigt. Klart godkänt.
Testsystem: P400, 128 Mb RAM
Utslag: Med den högsta av de tre möjliga upplösningarna ser bilden ut som en vacker målning. Superbra flyt.
Trodde min dator var bättre än en P200, men kanske inte...
December 23, 2000
Raw: varför du inte kans spela det på din AMD är för att Outcast är optimerad till MMX tekniken
därför känner du att det hackar lika mkt som det gör på en 200mhz
Affix: om du är smart så gör du såhär: precis när installationen är klar och alla filer har lagts i outcast mappen trycker du iskallt på reset...så fick jag göra då patchen inte funka till mitt outcast
June 14, 2001
On 2001-11-06 18:24, WzuP wrote:
Raw: varför du inte kans spela det på din AMD är för att Outcast är optimerad till MMX tekniken
därför känner du att det hackar lika mkt som det gör på en 200mhzAffix: om du är smart så gör du såhär: precis när installationen är klar och alla filer har lagts i outcast mappen trycker du iskallt på reset...så fick jag göra då patchen inte funka till mitt outcast
Um, vad, så istället för stt trycka på "Finish" knappen så trycker man på "reset" knappen på datorn istället??
December 23, 2000
nja inte riktigt så snart
för när du trycker på finish och installations rutan försvinner så håller det på å skapas lite filer fortfarande ha utforskaren öppen när du installerar då ser du precis..
men ungefär efter 5sek efter installtions grejen försvinner bör du reseta annars tar den bort allt 😀
August 15, 2001
Hmm... Höga systemkrav på det spelet? Inte direkt, för en kompis till mig körde det på sin p2 400mhz, han hade då ett vodoo2 (nu lurade jag honom att köpa mitt vodoo3 :grin:) men det flöt för honom... Tror han körde 640*400, kanske inte så farligt hög upplösning, men det flöt iallafall!
Har ej prövat det på min dator, men ska nog funka...
June 14, 2001
Ja asså så här är det (så vi slipper diskutera det något mer). Outcast bygger på en teknik som uttnyttjar MMX för att flyta bra. Alla som sitter på en AMD får alltså betydligt sämre fly i spelet och upplever därför systemkraven som högre. Alla som sitter på en Pentium får hur bra flyt som helst.
December 22, 2000
Jaja.. Inte för att jag tyckte det flöt så bra (p3 667a750), möjligtvis i 400*300 och lägre, men annars går det lite segt.
Och JA datorn var optimerad till max, jag är ingen newbie.
Jag ser det såhär:
Flyt: Konstant FPS som synkar med skärmen. 120FPS och 120Hz flyter /minst 85Hz.
Osegt: 119-50FPS
Segt: 49-20 fps
Hack: Allt under 20FPS /oftast HDDlagg eller nåt annat som man inte vill ha.
[ Detta Inlägg ändrades av: [SaC]FuZ++ den 2001-11-07 01:42 ]
1 Guest(s)