July 30, 2010
Fick ett mail från utvecklarna av Path of Exile
Jag hoppas att jag får vara med och spela om ett par dagar. Väntar fortfarande på en betakey
Hi Viking1962, Want some dark RPG action this weekend, with all-new features and tons of flexibility? We're opening up the Path of Exile Beta to everyone this weekend, May 11-13, so that we can stress-test our servers in preparation for entering Open Beta. The last public weekend in March was a huge success and attracted a total of 47,000 players. We're keen to try to push that limit! There's a list of frequently asked questions about the public weekend here: http://www.pathofexile.com/pub.....icweekend/ This week, we announced the Shadow, our Dexterity/Intelligence character class, which is available from the public weekend onwards. He prefers to use fast-hitting weapons such as daggers or claws to dart in and out of battle, while laying Traps or Remote Mines and controlling the flow of combat with deadly spells. You can read more about the Shadow here: http://www.pathofexile.com/cla.....es/shadow/ Today we deployed the 0.9.9 Beta patch, which has been described as the most important patch that the game has ever had. In addition to adding ten new skills, four new support gems, a new quest, monster type and many bug fixes, it introduced a completely revamped monster AI and behaviour system. We're pleased to say that these changes have made Path of Exile more fun and challenging than it has ever been before. If you enjoy the public weekend (or want to play earlier than that), we encourage you to support us by purchasing some microtransaction credit. All purchases grant Closed Beta access as our way of thanking you for your support. You're able to do this here: https://www.pathofexile.com/purchase/ I hope to see you this weekend! Kind regards,Chris WilsonGrinding Gear Games
July 30, 2010
Har installerat klienten nu och skiten kraschar på ena datorn med Geforce 560Ti kortet, men funkar felfritt på den andra datorn som har samma operativsystem Windows XP x64 med ett AMD 5870 grafikkort. Väldigt underligt måste jag säga. Kan vara nåt program som ligger och stör så jag ska undersöka om jag hittar problemet. Kan inte börja spela förrän om 4 timmar då dom släpper loss allt
March 10, 2003
Hmm. inget med drivers eller så som strular då? Testa att kolla deras forum om det står något om grafikkort och strul.
Btw, när du lägger ut skills så tänk noga för, det går inte skilla om lätt om man lägger fel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Testade en annan driver, men med samma resultat. Får testa att radera hela spelet och tanka ner på nytt ifall det blev nåt fel vid installationen
När det gäller skills. Går det inte att resetta eller man måste kanske starta en nytt spel då? Jag brukade göra mycket fel när det gäller Diablo II och här är det det ju 10x värre. I Diablo II hade man väl 110 skillpoints tror jag. Vet du hur många man har i det här spelet? kan ju vara bra att veta om man ska planera 🙂
March 10, 2003
Nope, är ju typ en per lvl (vet inte vad max lvl kommer vara sen vid släpp). Det går att backa, men kostar. Du kan ta tillbaka enstaka poäng med Orb of Regret. Jag brukar spara någon poäng när jag når ett vägskäl i skillträdet. Så jag vet hur jag skall bygga vidare sen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Installerade om spelet, men samma skit. Det har bara varit problem med Zotac 560TI 448. Inte bara i det spelet utan de flesta Linux distributioner jag testat. Om jag uppgraderar grafikkortet nån mer gång så blir det nog AMD i fortsättningen. AMD funkar ju bättre tydligen
July 30, 2010
Har spelat som Shadow och det flyter på riktigt bra faktiskt. Nu stängdes tydligen servrarana ner eftersom jag blev utloggad, det är ju en nackdel med internet baserade spel tyvärr, precis som Diablo III är. Det finns en del önskemål dock. När man t ex har varit i en grotta så återkommer alla monster utanför som man redan har dödat en gång tillbaka igen när man går ut ur grottan igen :(. Jag blev påmind om Titan Quest faktiskt när jag spelade spelet. POE hade sina likheter
March 10, 2003
Path of Exile - End-Game Dungeons - YouTube - PoE video som förklarar endgame dungeons
March 10, 2003
Öppen Beta räknas komma i mitten av Augusti om inte annat sker. Men vill du kan du betala 10$ och få tillgång med en gång. Sedan kan du använda de poängen i spelet sedan för att köpa platser för ytterligare karaktärere eller plats i din Stash.
July 30, 2010
Det är ganska överkomligt pris trots att jag är en fattig person. Jag får se hur jag gör till nästa bidrag som kommer den 25:e. Skulle va kul om det kunde komma en klient som var skapad för Linux som jag har installerad i den här burken jag skriver på nu och inte bara till Windows. Jag vet att Wine finns men vill inte behöva köra en emulator för att få det att funka
July 30, 2010
Någon som vet hur man stänger av att man plockar upp prylar på marken automatiskt när man klickar på dem i Path Of Exile? I Diablo II kan man välja att man måste hålla ner [ALT] knappen för att plocka upp saker. Kan vara irriterande i längden så man får en massa saker man inte vill ha
March 10, 2003
Inte kört det på länge nu, men finns det inte ett filter för vad för prylar du vill se? Lätt att bli en Loot-hoarder i sådana här spel. Men svårt när backpacken är så liten.
July 30, 2010
Nåt filter har jag inte sett till. Jag kom dock på hur man stängde av all chatt text som störde en. Ibland täckte nästan texten halva skärmen. En annan sak som retar mig är ibland när man varit inne i nån grotta så är alla monster tillbaka igen och kartan som man såg den innan man gick in i grottan är nollställd den också 😡
1 Guest(s)