November 4, 2006
Har sedan ~1990 haft denna konsol i min ägo. En sorts piratversion av Nintendo 8-bit. Som ni ser står det Redstone på den, men inte mycket mer. Har iofs inte kollat om det sitter ngn lapp med mer info på baksidan.
Jag har sökt som fan efter ngn som vet lite mer om den, men inte ett ord på hela nätet.
Ngn som har en själv, eller vet något?
November 4, 2006
D3mpa wrote: Jag har inte hört talas om den men kan man jämföra den med tex piratversionen av playstation 1 då man får 999 spel inbyggda i konsolen, dessa brukar säljas på marknader utomlands.
Nope, detta är en helt fungerande NES-konsol. Spelar PAL, NTSC vet jag inte.
November 27, 2003
Den där luckan ser väldigt NTSC ut, men så vitt jag vet så använda sig Nintendo av ett kodchip i sina spel och de enda som lyckades jobba sig runt detta var Atari och Rare. Rare blev en del av Nintendo medan Atari förlorade i rätten (om jag inte minns fel) mot Nintendo och fick ge upp det.
Jag har aldrig hört om att någon annan skulle ha lyckats "reverse-enginerer" NES faktiskt. Denna var helt ny för mig 😮
//Andreas
December 25, 2000
Jag hade en svart liten sak som hade mängder med NES spel i en kassett när jag var liten. Har den dock inte kvar så minns inte så mycket om den men mina kusiner hade något som liknade din. De var inköpa från asien någonstans. Roliga saker, inte så hjälpsamt inlägg men väckte många roliga minnen.
December 25, 2001
Har för mig att http://www.lik-sang.com sålde nån form av nes-klon som man kunde spela nes-kassetter på... vet dock inte om det var denna.
1 Guest(s)