PlayStation 2 eller X-box i Julklapp?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
PlayStation 2 eller X-box i Julklapp?
Malla_gbg
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 9, 2002 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skall köpa en julklapp, vill bara veta hur intresset är mellan Xbox eller Playstation 2? Vilket vill DU helst ha? Varför? Vilka fördelar finns, vilket kommer de bästa delen till osv? Ge mig några argument så jag kan välja vilken julklapp det skall bli!

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
232431
December 9, 2002 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker alla konsoler har ungefär samma spelutbud.

Gc, supermario - en utdragen serie som var bra tills 64 versionen kom, zelda - kul att nintendo prövar nya saker hela tiden, zelda II t.ex. och nu det nya till gc, residen evil - gammal serie med ny grafik. Sen finns det väll några originella saker som super smash, metroid prime men det tror passar bättre i 2d till snes.

Ps2, FF - verkligen utdragen serie, jävligt bra spel men man har tröttnat lite på serien efter att ha spelat 6, 7, 8 ,9 och 10... Gt - finns ju faktiskt ett stort urval bilspel till samma konsoll men även andra konsoller och i samma klass, tekken även den en utdragen serie där inget är nytt, devil may cry inte så mycket nytt förutom story och karaktärerna, gta - finns till dator dock inte vice city som är exlusivt till ps2.

Xbox, halo - säger inte mer, splinter cell - en metal gear solid kopia med mer action, rallisport challenge - finns till pc men funkar fortf. bäst till xbox, unreal championship - med saker som pcversionen inte innehåller bl.a. fordon, amped - jävligt bra snowboardspel (1080-killer).
Sen finns det ju drevor av spel som släpps till alla konsoller. aggresive inline, thps, nhl, the thing, timesplitters, collin mcrae, nfs, ssx, harry potter etc.

Jag tycker att man kan välja vilken maskin som helst, ifall man inte är ff fanatiker... Jag personligen tycker xbox är bästa valet, billig (1890:-), bästa prestanda och grafik, flest funktioner bl.a. dvd (som funkar bättre än ps2), backup (på hdd och på skiva), import, divX, mp3, OS, emulator osv. Kräver iofs en ommoddning.

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 530
232582
December 9, 2002 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz: Du lämnade inget kvar att säga om Xboxen.
Xboxen är enligt min mening det självklara valet och njae Splinter Cell är faktiskt rejält bättre än Metal Gear Solid.

mullemaster
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 385
232587
December 9, 2002 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

fan där tror jag att du just avgjorde för mig vikken jag ska ha i julklapp....Xbox bli det ...men en lite snål grej är att men måste köpa extra för dvd(350 spänn )...rätta mig om jag har fel..

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
232626
December 9, 2002 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

mullemaster wrote: fan där tror jag att du just avgjorde för mig vikken jag ska ha i julklapp....Xbox bli det ...men en lite snål grej är att men måste köpa extra för dvd(350 spänn )...rätta mig om jag har fel..

Inte säker men har för mig att om du vill ha en fjärrkontroll till DVDn så måste det köpas, tror dock det går och skötas med kontrollen.

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
232640
December 9, 2002 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle köra på en PS2 den känns mer konsoll än Xbox. Xbox känns som en PC som förlorat tangentbord å mus + att många bra spel kommer ut på PC om de inte redan gjort det. PS2 har massor av konsolliga spel + Tekken som är världens bästa fighting spel. Finns massa skräck å rollspel åxå + att man kan köra alla PS1 spel på den åxå å de är ju ruggit billiga.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
232662
December 10, 2002 - 3:31 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle nog köpa en PS2 också..

chrippaz
Member
Medlem
232667
December 10, 2002 - 6:19 am
sp_Permalink sp_Print

Dead Glory wrote: Jag skulle köra på en PS2 den känns mer konsoll än Xbox. Xbox känns som en PC som förlorat tangentbord å mus + att många bra spel kommer ut på PC om de inte redan gjort det. PS2 har massor av konsolliga spel + Tekken som är världens bästa fighting spel. Finns massa skräck å rollspel åxå + att man kan köra alla PS1 spel på den åxå å de är ju ruggit billiga.

Nu vet jag ps2 har snott xbox tangentbord 😀
Xbox dvd fungerar inte förens man köper fjärrkontrollen, det beror på att ifall man hade haft en dvd funktion från början hade priset varit mycket dyrare, eftersom dvd licenser kostar. Hellre ett xbox för 1890+299 än ett xbox med inbyggd dvd för drygt 3000.

chrippaz
Member
Medlem
232670
December 10, 2002 - 6:38 am
sp_Permalink sp_Print

Ifall vi sen ska prata grafik och prestanda.
Några av de spel som släppts till alla maskiner, har jag kört igång samtidigt brevid varandra på alla de tre olika formaten. Oftast/alltid hade xbox snyggast grafik och bästa farten på spelen, på gamecuben var det ibland grafikfel men grafiken var snygg däremot gick spelen ofta långsamt. Ps2 hade riktigt risig grafik när man jämförde med xbox, spelen hade bra fart men, bl.a. skitdåliga texturer som stack ut där dom inte skulle vara. Ifall ni får möjlighet, testa att köra aggresive inline (skitbra spel föresten) på en xbox och en ps2 samtidigt, jag lovar att ni tycker det ser skit ut på ps2'an.
Eftersom alla maskiner har liknande spelutbud, är det ju faktistk hårdvaran som räknas och där är xbox överlägsen. Sen är ju kontrollen underbar och nu finns den för mindre händer också. Tycker man xbox kontroll är skit finns det ju konverter så att man kan köra med ps2'ans kontroll.

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
232712
December 10, 2002 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

jag röstar på xbox såklart.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
232752
December 10, 2002 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

GC, om du absolut måste välja mellan PS2 och Xbox så ta PS2...

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
232756
December 10, 2002 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: GC, om du absolut måste välja mellan PS2 och Xbox så ta PS2...

Du får gärna motivera till varför han skall välja PS2

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
232781
December 10, 2002 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

PS2 har ett bättre spelutbud än X-box.... bättre kontroller och grymmare utseende... PS2 i JUL-KLEWP wink

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
232829
December 10, 2002 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

McKinley wrote:
Du får gärna motivera till varför han skall välja PS2

PS2 spelar DVD från början, PS2 har flera bra spel (bara att välja och vraka.. finns med säkerhet något bra i dom generer (stavning?) du gillar. Och som vi alla vet är det spelen som gör maskinen.

PS2 spelen är t.om. lite billigare (?). Och så får vi inte glömma att M$ gör xbox 🙂

McKinley
Kommer du hit ofta?
Medlem
232847
December 10, 2002 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=McKinley] Du får gärna motivera till varför han skall välja PS2

PS2 spelar DVD från början, PS2 har flera bra spel (bara att välja och vraka.. finns med säkerhet något bra i dom generer (stavning?) du gillar. Och som vi alla vet är det spelen som gör maskinen.

PS2 spelen är t.om. lite billigare (?). Och så får vi inte glömma att M$ gör xbox 🙂

Att MS gör maskinen är förmodligen där skon klämmer.
DVDn till Xbox är bättre än vad den är till PS2 och du kan dessutom spela upp mp3 brända på skivor vilket jag inte tror du kan med PS2?

chrippaz
Member
Medlem
232850
December 10, 2002 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Många verkar ha problem med m$ ändå kör ~75% av medlemarna på detta forum med windows som os. Vem bryr sig om designen Laguna (hade malin brytt sig om designen hade hon väll vetat själv vilket hon ville ha). ViU, dvd'n som ps2 har är ju en lekfunktion eftersom den inte fungerar speciellt bra, xbox dvd är ju mycket bättre. Ps2 är dyrare än xbox antagligen pga att den har dvd som grundfunktion (dvd licens). Xbox har ju som sagt mycket fler funktioner, bl.a. mp3 som McKinley nämde. Jag tror många köper Ps2 för att de inte orkar tänka själva eftersom deras vänner har konsollen och det gör det bekvämt ifall man t.ex. ska låna spel.

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
232857
December 10, 2002 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kommer nog köpa in PS2:an snart, blir galen på Vice City laugh

Malla_gbg
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
232909
December 10, 2002 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad skönt, jag tror jag har bestämt mig tack vare er. Först tänkte jag köpa en Xbox, för att den verkade bäst. Men sedan tänkte jag lite till och läste lite mer och kom på att Playstation 2 ju är bra eftersom spelen verkar billigare. Dessutom var det visst någon som sade att man kunde spela "äldre" Playstationspel på Playstation2 också, kan någon annan av er verifiera detta- för det vore ju ett enormt plus!

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
232911
December 10, 2002 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Malla_gbg wrote: Dessutom var det visst någon som sade att man kunde spela "äldre" Playstationspel på Playstation2 också, kan någon annan av er verifiera detta- för det vore ju ett enormt plus!

Japp du kan köra PSX spel på PS2an

chrippaz
Member
Medlem
232940
December 10, 2002 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas du blir nöjd med ditt ps2, och ja man kan köra psx-spel på ps2'an! Fast jag vet inte riktigt vad ni räknar som billigare? Jag tycker att ps2 och xbox har lika dyra spel (iaf i samma prisklass). Ett nytt spel till xbox kostar 650-700:- och ett nytt spel till ps2 kostar 630-650:-. Sen finns det ju lite äldre spel som kostar runt 300:- till båda konsollerna! Vart är de billigare spelen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 89
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL