November 29, 2001
Har du redan en hygglig dator hade jag inte köpt Xbox.
Halo kommer så småningom till PC.
Splinter Cell kommer snart.
UT finns redan ute.
osv.
Och gemensamt för dem är att de är snyggare och kan köras i högre framerate på en riktig PC.
PS2 har fler exklusiva titlar och dessutom har de Square på sin sida. Plus att man kan lira alal gamla godingar från PS1 också. Och så är ju joypaden tio gånger skönare på PS2.
Enda nackdelen är väl att grafiken är lite sur på PS2.
Men som sagt, jag utgår då ifrån att du redan har en hyffsad dator där hemma.
Sen borde det ju fan komma en Xbox "emulator" snart.
Både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt är Xbox och en PC som kör Windows sjukt lika varandra. (Inget illa i det, PC är en bra spelplattform det vet vi väl alal om. :))
Problemet ligger väl snarare i alla spärrar de lagt in.
Jag menar tidiga betaversioner av ett par spel har funkat för Xbox och PC (dvs samma version funkar till båda) så rent teoretiskt borde det vara busenkelt om de väl lyckas gå förbi alla skydden.
Enda anledningen att man skulle köpa GC vad jag ser är Zelda och Star Fox Adventures. Eventuellt Metroid men det ser tveksamt ut.
February 13, 2001
äääää det är känsla att ha en konsol juh.... Tänk att sitta nåra st å spela.... Det är mycket mer spel känsla än att lana med datorer. Lan... Alla sitter i sitt hörn å spelar med lurar.... Konsol... alla sitter å ser på samma bild å väntar på sin tur å så vidare.... Mer socialt tycker då jag.... Allt i en maskin. och vad man nu ska välja är ju en smak sak men fick jag välja skulle jag ta Xboxen.... För att den är väldigt snabb å man har mer framtid med den.... Jag är ingen gamer å kommer aldrig å bli.... Är bara impad av Xboxen för att man kan ha den till så mycket.... Filmer.Spel.Mp3 å den kan klockas å köras i nätverk å vad det nu är....
En smak sak 🙂
November 29, 2001
SoundHead wrote: äääää det är känsla att ha en konsol juh.... Tänk att sitta nåra st å spela.... Det är mycket mer spel känsla än att lana med datorer. Lan... Alla sitter i sitt hörn å spelar med lurar.... Konsol... alla sitter å ser på samma bild å väntar på sin tur å så vidare.... Mer socialt tycker då jag.... Allt i en maskin. och vad man nu ska välja är ju en smak sak men fick jag välja skulle jag ta Xboxen.... För att den är väldigt snabb å man har mer framtid med den.... Jag är ingen gamer å kommer aldrig å bli.... Är bara impad av Xboxen för att man kan ha den till så mycket.... Filmer.Spel.Mp3 å den kan klockas å köras i nätverk å vad det nu är....
En smak sak 🙂
två saker du kanske missat som alla moderna datorer kan utrustas med:
TV-out
handkontroller
🙂
1 Guest(s)