February 28, 2005
Jo det är så här att playstation emulatorn funkar perfekt på min stationära datorn MEN på min bärbara i skolan så vill inte spelen starta? kan säga att den inte har cdrom (men jag har ISO images av spelen) så när jag skulle starta Tekken3 (som funkar här hemma) så kommer det upp något med cdrom error? varför?
nintendo emulatorerna på min bärbara fungerar utan problem men inte PSX?
alla inställingar såsom video osv (tror jag) är det inga problem med.. 😕
November 23, 2001
Krqagyzzz wrote: *host* *host* Köp ett Playstation och de spel du vill ha istället för att fula dig så kanske allt fungerar bättre. 😉
För din upplysning. Man kanske vill spela sina gamla orginal playstationspel på sin dator. Och det är det enda man behöver för att vara laglig.
Inte heller olagligt att göra ISO av sina spel.
February 28, 2005
den e inte klen (klarar CS)..problemet är att jag inte kan installera d-tools..då jag inte e admin..men jag ska prova alcohol 120%...men varför ska det behövas cdrom för? här hemma mountar jag inte dom för att spela....?
IBM X31
1.6ghz pentium M
256mb ram pc2700 (+ 256mb senare...)
40gb hdd
16mb ATI rage Ultra...
November 27, 2002
Gilgamesh wrote: mmm...smart där..ska prova det..har provat förut men då frågade den just efter dll fil.. men säger den vilken dll fil som saknas? 😉
men vad ska jag egentligen ha d-tools till? jag mountar ju inte spelen här i min stationära dator?...
men om du lyckas få daemon att bara skapa en virtuell drive (vilket den gör när man väljer hur många drivs man vill ha) så bör emulatorn registrera den driven som en cdrom, å därmed starta. kanske 😉
February 28, 2005
alla inställningar är OK har kopierat själva emulatorn mappen från min dator till bärbara..jag behövde bara ställa in grafiken...
men angående d-tools...själva dll filen vart hittar jag den? C/windows/system32??
ska ta hem laptopen idag då jag är ledig men skolan e öppen o då testar jag...;) (förbjudet o ta hem) 😛
EDIT: Provade på min stationära dator att kopiera mappen från C/program till skrivbordet..när jag ska starta programmet så säger den "produkt not installed" detta gäller d-tools..? den nämner ingen dll fil?
February 28, 2005
jag provade att skicka över d-tools mappen till bärbara..jag försökte starta den...den säger att dll filen saknas...jag skickar över dll filen...försöker kopiera dll filen till windows mappen... MEN så har våra snåla Ittekniker spärrat C! 👿 så nu måste jag gå och försöka blåsa en av dom (har gjort det förut med cs bla) 😈 att låta han logga in som admin och kopiera dll filen till windows mappen...då kommer det fungera... 😈 😛
1 Guest(s)