September 5, 2001
Dåså, nu har jag FullHD TV och behöver nått som kan lira 1080p.
Tanken är inställd på PS3 men frågan är om det finns några roliga spel??
Vet att GT5 och GTA5 kommer nästa år, men finns det några bra spel nu? Tänkte beställa i veckan nämligen.
Vad tycker ni, är det nått att ha nu eller ska man vänta?
March 5, 2002
Har du bestämt dig för PS3, eller är 360:n ett alternativ? (kan också visa 1080p).
Om jag vore du så skulle jag kolla vilka spel som finns/kommer släppas till båda konsollerna innan köp. Så gjorde jag iaf, innan jag köpte min 360. (Sen att PS3 är dubbelt så dyr är ju också en faktor som spelade in för mig iaf). Gears of War, Guitar Hero 2, Forza Motorsport, det är dom jag lirar mest just nu. GH2 är wonderful :D, har förbokat Rockband också.. literally can't wait.
December 27, 2003
jag har tänkt köpa en PS3
väldigt mycket lägre antal konsoler skickade på RMA (en massa 360 dör)
360 låter väääldigt mycket, ett resultat av värmen som också dödar en del lådor
Metal Gear Solid 4. nuff said.
sen vill jag kunna spela MGS3 samt en del andra PS2 och PS3 exklusiva titlar. de flesta 360 titlar finns även till PC
March 5, 2002
Xenomorphed wrote: jag har tänkt köpa en PS3
360 låter väääldigt mycket, ett resultat av värmen som också dödar en del lådorMetal Gear Solid 4. nuff said.
sen vill jag kunna spela MGS3 samt en del andra PS2 och PS3 exklusiva titlar. de flesta 360 titlar finns även till PC
Jag vill inte starta ett flame-war, men det mesta av ovan stämmer inte (längre). Dom "nya" 360-boxarna har ett nytt moderkort, ny kylare mm så dom väsnar betydligt mindre, är svalare och lever därför längre osv. Jag vet inte om jag har en ny box, men den har fungerat felfritt hittills iaf (sen i juni). PS3:an är knappast tyst den heller.. heh. MGS4, sure. Som sagt, det beror ju på vilka spel man vill lira. Det är synd att Sony har rättigheter på F1, F1-spelet till PS3 är ju så sjukt dåligt så att det inte finns. Det ser likadant ut som F1 2002 för PC, fast med lite blur och extra polygoner. Usch. Arkad-känsla på det med... /me vill ha F1 till 360!
November 27, 2003
Har precis köpt en PS3 pga MDS4 och GT5, men framförallt möjligheten att spela alla gamla PS2/PS2 spel igen.
Jag har spelar Xbox 360 hela sommaren hos lillebror nu och jag måste säga att mängden spel är trevlig, men den usla kvalitén på många av dom och det faktum att de jag tyckt varit roliga faktiskt finns till PS2 eller PS3 med, gör att jag aldrig kommer köpa en. Visst, Xbox 360 är knäckt och man kan spela "backups", men vad spelar det för roll när man ändå ledsnar på spelen ganska snabbt? Eller kan köra dom på den tystare PS3n istället 😛
Fläktarna hos Xbox 360 må vara tysta, men DVD-spelaren är då fasen inte det. Den låter löjligt mycket i min mening. PS3 låter inte i närheten av det, om den gör det så bör man kontakta Sony så man får en ny som låter rätt (dvs. mindre).
//Andreas
December 27, 2003
Fackamato wrote: [quote=Xenomorphed]jag har tänkt köpa en PS3
360 låter väääldigt mycket, ett resultat av värmen som också dödar en del lådorMetal Gear Solid 4. nuff said.
Jag vill inte starta ett flame-war, men det mesta av ovan stämmer inte (längre). Dom "nya" 360-boxarna har ett nytt moderkort, ny kylare mm så dom väsnar betydligt mindre, är svalare och lever därför längre osv. Jag vet inte om jag har en ny box, men den har fungerat felfritt hittills iaf (sen i juni). PS3:an är knappast tyst den heller.. heh. MGS4, sure. Som sagt, det beror ju på vilka spel man vill lira. Det är synd att Sony har rättigheter på F1, F1-spelet till PS3 är ju så sjukt dåligt så att det inte finns. Det ser likadant ut som F1 2002 för PC, fast med lite blur och extra polygoner. Usch. Arkad-känsla på det med... /me vill ha F1 till 360!
orly? låter ju ganska bra, men jag vll ändå ha en PS3 just för MGS spelen. F1 kunde jag knappast bry mig mindre om
September 5, 2001
Fackamato wrote: Har du bestämt dig för PS3, eller är 360:n ett alternativ? (kan också visa 1080p).
Om jag vore du så skulle jag kolla vilka spel som finns/kommer släppas till båda konsollerna innan köp. Så gjorde jag iaf, innan jag köpte min 360. (Sen att PS3 är dubbelt så dyr är ju också en faktor som spelade in för mig iaf). Gears of War, Guitar Hero 2, Forza Motorsport, det är dom jag lirar mest just nu. GH2 är wonderful :D, har förbokat Rockband också.. literally can't wait.
Jag har bestämt mig för PS3.
Jag har övervägt 360in men jag känner inte att det är min typ av konsol och sen som sagt, det är ju spelen som avgör vilken man väljer helt klart. Gran Turismo är ju världens bästa bilspel enligt mig, sen har vi FF,MGS osv.
Hade jag inte varit så kär i dessa spel hade det varit xbox helt klart.
Nu är det iaf beställt, får vi se när det dimper ner i lådan.
September 5, 2001
Så, då har man den! Tänkte dela med mig lite av tankarna till er som funderar på att skaffa.
Grymt nöjd än så länge, 5995:- i den lokala Ica Maxi 🙂
2 spel, Motorstorm och Ridgeracer 7. Inga direkta höjdare men helt klart lirbara. Dock var jag tvungen att köpa med Fight Night 3, och det är fruktansvärt kul... vet inte hur länge jag suttit framför TV:en nu.
FullHD är nästan ett krav, testade på en vanlig 100Hz TV och skillnaden är som natt och dag. Därimot är det lite snålt av Sony att inte skicka med en HDMI kabel.. har man pyntat 6 lök så kan man tycka att en kabel vore på sin plats, men icke. Denna får man köpa själv 🙁
Nu ska jag inte skriva en uppsatts utan bara ge er lite +/-
+ Smidigt att koppla upp sig och tanka ner småspel/demos (helt gratis)
+ Snabba laddningstider
+ Skön GUI
+ Nerladdnings tiderna, 10 min för Gran Turismo HD(650mb) på 20 mbits
- Ingen HDMI kabel
- Köper du med en xtra handkontroll så medföljer det ingen USB kabel till den
- Kunde ju kommit med lite roligare titlar, kan du välja så ta inte ridge racer eller motorstorm 🙂
Överlag, grymt nöjd.
September 5, 2001
Delph1 wrote: Om du köpte på något annat ställe hade du fått Resistance: Fall of Man istället. Det spelet har dödat många timmar för mig kan jag säga 😉
//Andreas
Jag skulle ju få med det egentligen från komplett men dom tog 1 vecka på sig, och än är inte äns paketet skickat!! Trotts att dom är 800 kr dyrare än den lokala affären!
September 5, 2001
Kizo wrote: Jag har en PS3 och jag kan säga att av alla konsoler jag har köpt så har jag aldrig varit så nöjd som med denna.
Jag känner nog likadant!
Just nu vill jag dock bara byta bort mitt oöppnade ridgeracer 7... man kan, genom att bara se på paketet se hur runkigt det är 🙁
1 Guest(s)