September 6, 2009
Tjo sitter med en Xbox 360 Jtaggad. Så jag använder inte läsaren.
Tänkte plockar ur den och sätta in en extra fläkt över GPU istället.
Men man måste tydligen Bygla om för att enheten ska fungera sen.
Är det någon som vet vad det är man ska bygla. antar det är sata kontakten på något vis.
Satt och googlade nästan en hel natt men jag hittade inte nå om detta.
Kan väl inte bara vara jag som har funderat på detta. vore ju himla najs att kunna sätta in en CPU kylare över GPU´n istället för den flänsen som sitter där nu.
March 14, 2001
Det är engelska så sök på JTAG xbox (egentligen är väl JTAG lite fel benämning i detta fall, tycker jag).
Punish, Bland det första resultaten med google var bland annat dessa, en massa inlägg på ett forum där vissa skriver att det går att bygla kontakten och andra att det inte går utan moddat bios m.m. läs i inläggen själv:
http://www.google.se/#hl=sv.....9547328b00
Sen bör du nog läsa en kurs i hur man söker, prova hitta en med google. :p
August 25, 2004
Sökte men va så grötiga inlägg, Får kolla senare..
Varför skulle man behöva bygla? Isf e de ju strömkontakten som måste byglas.. :S
Man kopplar ju bara i en satakabel från dator, startar Xboxen, När man fått bild o boxen e startad, Så startar man datorn, sen e de bara o flasha dvd:n.. Så förstår inte vad problemet med o starta boxen utan DVD skulle va? :S
March 14, 2001
Nej jag vet inte, och är hel ointresserad av att veta också, därav skummade jag bara igenom länkarna ovan lite snabbt. Kolla lite igen och det kan hända att det var gamla Xbox som menades, men jag vet inte.
Tex: http://forums.xbox-scene.com/i.....pic=712100
Man kan väl anta att Punish har provat att starta den utan dvdn och det inte fungerade...
September 6, 2009
Har löst det, få bli en begagnad HD-Dvd på ebay så slänger ja in läsaren i den. Men tack ska ni ha 😀
Nevil: Med en jtaggad 360 så slipper du ha spel å emulatorer på skiva. Du kör allt från Usb disk eller xbox360 hårddisken , precis som man gjorde med dom gamla Xboxen
var pinne 4 och 6 man skulle bygla om någon annan undrar.
1 Guest(s)