March 10, 2003
Jag tycker dom kunde kosta 200kr eller att man (om man har bredband, vilket ofta är nödvändigt för mmorpg) kan ladda ner det.
Månadskostnaden förstår jag.Men inte att det skall kosta 500kr bara för att jag skall kunna få det installerat.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 31, 2001
Tycker man ska göra som en del mmorpg har gjort. Det ska finnas en möjlighet att ladda ner spelet och bara betala en liten summa för cd-key´n. Att få punga ut 500 kr för ett spel som man sedan får betala per månad tycker jag är fel för de går ändå plus på den summa som de tar ut per månad så de går ju inte med förlust.
June 19, 2002
Project Entropia är ett exempel ett mycket bra konsept.
Där kan man sätta in pengar och använd i spelet.
Detta tjänar dom nog tillräckligt på för att hålla igång servrarna då det är väldigt lätt att köpa upp pengarna snabbt.
Men det är det väl värt när speltillverkaren är svensk :d
July 14, 2004
Paralyser wrote: Project Entropia är ett exempel ett mycket bra konsept.
Där kan man sätta in pengar och använd i spelet.
Detta tjänar dom nog tillräckligt på för att hålla igång servrarna då det är väldigt lätt att köpa upp pengarna snabbt.
Men det är det väl värt när speltillverkaren är svensk :d
Bra och bra... vet inte om jag stödjer pengagiriga Svenssons men men 😉
neways, Tycker som en del andra, 100 - 200 spänn för en cd key, vill man ha det andra skräpet som instruktionsbok (som man ändå bara spiller cola på första dagen o måste slänga) får väl pröjsa 500:- spänn då och känna sig fett ägda när vi andra säger 200:- 😉
Tycker hela tanken med pay2play är bra... Det gör i de flesta fallen att spelet blir större bättre och fortsätter i takt med ditt spelande, och på det viset lockar både nya oerfarna och gamla erfarna getabockar :]
April 10, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Tyrfing]Tycker det är helt ok då det kostar att ha servarna och spelet hela tiden uppdateras, men när dom börjar slänga ut expantions hela tiden för att dra in mer pengar tycker jag det går fel.
Tycker du även att det är okej att ta 500 kr för spelet ?
Det är för utväklingskostnaderna , visst är det riktigt stora expations så kan det vara befogat med en lös expantion för ca 200spänn.
Men när dom börja trycka ut nya expantions hela tiden där innehållet lika gärna kunnat släppts i större patcher så tycker jag det gått för långt.
Angående dom första 500kr så brukar man kunna ladda ner spelet för en mindre summa, vilket jag brukar föredra.
1 Guest(s)