February 17, 2004
Köpte HL2 idag och tänkte spela ikväll, vilket jag såg fram emot. Installationen gick bra. Sen kom steam update, som höll på o tugga i 45 min. När den skiten var klar och nyckel registererad av steam så var det ju bara att sätta igång. Startade CS Source, och en Loading ruta i hörnet kom fram. Den laddade nån minut sen slutade den. Bakgrundsbilden på 2 T syntes , men inget mer. Musen kunde jag se. Jag väntade i 10 min innan jag tröttnade. Detta uppreapde jag 5 ggr utan annat resultat. Testade sen HL2 men där var samma resultat, en suddig bakgrundsbild.
Jag har haft HL2 installerat tidigare, men då hade jag samma problem första gången tror jag. Men sen fixade det sig. HL2 funkade utan lagg och gick alldeles utmärkt.
Misstänker att det behövs en ominstallation men hur gör jag då med cd nyckeln. Den är ju redan registerard av steam o kan nog inte användas igen? Vad är det som är fel och hur löser jag det?
/dani
June 26, 2005
February 17, 2004
Jo det har jag ju. Men då har min HL2 nyckel sparats i det kontot då. Då kanske jag kan testa ominstallation av skiten. Annars, har ni fler förslag vad det kan vara? Kan det vara så att det ska ta 20 min att få igång spelet första gången. Den kanske ska ladda in en massa data? Kan det vara drivrutinerna till graffet eller direct X det är nått lurt med?
Alla förslag välkomnas!
June 26, 2005
February 17, 2004
Det funkade natruligtvis inte med en ominstallation. Är riktigt besviken. Undrar vad det är för skämt paket jag har köpt. Själva installationen tar ju inte mer än 5 min, det lär vara något skumt. Installationen jag gjorde tidigare (med det HL2 som fungerade) tog ju typ 30 min att genomföra. Lite mer rimligt för ett så stort spel. Ska testa med en nedladdad version av HL2 och se om det går bättre (Ja jag vet att det är fel, men denna laddade jag ner för att testa på datorn!!). Ångrade att jag tog bort den HL2 installationen som fungerade, men så är det. Ska gå tillbaka till butiken o kräva pengarna tillbaka om det visar sig vara ett fejk paket jag har köpt.
/Dani
August 16, 2003
Dani wrote: Det funkade natruligtvis inte med en ominstallation. Är riktigt besviken. Undrar vad det är för skämt paket jag har köpt. Själva installationen tar ju inte mer än 5 min, det lär vara något skumt. Installationen jag gjorde tidigare (med det HL2 som fungerade) tog ju typ 30 min att genomföra. Lite mer rimligt för ett så stort spel. Ska testa med en nedladdad version av HL2 och se om det går bättre (Ja jag vet att det är fel, men denna laddade jag ner för att testa på datorn!!). Ångrade att jag tog bort den HL2 installationen som fungerade, men så är det. Ska gå tillbaka till butiken o kräva pengarna tillbaka om det visar sig vara ett fejk paket jag har köpt.
/Dani
gör såhär, avinstallera, rensa din Steam map, se till att det är helt borta.
sen http://www.steampowered.com ladda ner Steam, logga in, tryck på att du vill spela HL2 eller CSS eller vad du nu vill, låt den ladda ner det senaste från deras server, inte ett halvår gamla filer från en skiva.
om det fortfarande inte skulle fungera, så är din dator/installation Zär och jag kommer tycka synd om dig
February 17, 2004
Ja det verkar ju funka efter att jag stängde av mina typ 4 brandväggar. Dock så funkar inte ljudet alls. Helt stendött. Är det nått man måste ställa in i HL2 eller? Alla inställningar för ljud i CSS är ju på. Gjorde ett ljudtest i CSS, helt stendött på inställningen 5.1!
Märkte att endast 2.1 funkar för mig, 4 speakers funkar inte ej heller 5 st.
August 16, 2003
Dani wrote: Ja det verkar ju funka efter att jag stängde av mina typ 4 brandväggar. Dock så funkar inte ljudet alls. Helt stendött. Är det nått man måste ställa in i HL2 eller? Alla inställningar för ljud i CSS är ju på. Gjorde ett ljudtest i CSS, helt stendött!
aldrig haft problem med ljudet eller behövt ändra något. men kolla inställningarna 😉
2 Guest(s)