May 14, 2005
Hej!
Det är så att jag har köpt ny dator:
Amd athlon 64 X2 4000+
2 GB Corsair 667Mhz value minnen
Gainward golden sample 8500GT grafikkort
Sata hårddisk från seagate
Det konstiga är att jag i ett spel som t.ex. Counter-strike han få 30 FPS i Smokes.. men ingenting händer när jag t.ex. ser 15 gubbar samtidigt eller liknande?
Jag har:
Formaterat och provat XP
Formaterat och provat Vista
Jag har provat minnena var för sig för att se om det är fel på dem
Jag har uppdaterat bios
Jag har provat en massa olika drivisar till grafikkortet
Jag har provat med bara en 1 kärna
Jag har kört 3dmark '06 och fick 3000 poäng
etc.
Att det just är Counter-strike är inget ni behöver hänga upp er på det är bara det att det stör mig riktigt jävla mycket och fattar nada om vad som kan vara fel?
Skulle vara tacksam för all hjälp!
mvh Andreas
March 5, 2002
zyklonb wrote: Känns inte troligt.. det nya är liksom ett Gainward 8500GT Goldensample GDDR3 256 mb med 256 bits minnen!
Vad hälper minnena när själva GPU:n är långsam...
http://www.phoronix.com/scan.p.....#038;num=4
Det är ju till och med långsammare än mitt gamla sketna 6800gt! 😛
March 11, 2003
zyklonb wrote: Känns inte troligt.. det nya är liksom ett Gainward 8500GT Goldensample GDDR3 256 mb med 256 bits minnen!
Det där kortet är långsammare än ditt gamla. Dess 128-bitars minnesbuss begränsar det mer än 256-bitarsbussen du hade på det gamla. De flesta tester har visat på detta. Tyvärr har du inte gjort en uppdatering utan tvärtom antagligen en neddatering på grafiksidan.
May 14, 2005
Har nu även provat med ett 8600GT grafikkort. Samma problem! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Det blev lite bättre fps men inte så bra som det skall. 3dmarken blev självklart också bättre , men fortf. inte bra..
Ska jag börja tro att det är fel på någonting annat?
1 Guest(s)