October 16, 2004
Har ett problem när jag spelar DotA och andra spel på battle.net och det är att ibland så droppas jag från gamen bara mitt i allt. Har testat installera spelet men samma problem. Det är inte heller något med mitt internet för vi det är bara jag som droppas när vi lanar. Någon som har den blekaste aningen om vad som kan vara fel? Lite jobbigt att droppas efter typ 1h in i spelet.
January 6, 2006
October 16, 2004
Jon lord wrote: man kan ju kicka i vissa mappar oma mappens "skapare" har gjort en kick trigger
....eller så kan du ha blivit kickad av en Customkick program?
Kick trigger? Det är inte så jag att jag blir kickad av den som gjort gamet för det händer utan att någon gör något. Körde Local network med några polare på lanet fast jag blev ändå kickad utan att någon gjorde något.
October 16, 2004
Installerade Zone Alarm. Gick in i wc3 efter det. Första gamet man joinar, POFF, disconnected. Funkade inte med den tydligen.
Så här ligger det till i min (icke)fungerande lista:
Formatering - Nej
Ominstallation x3 - Nej
Ny brandvägg - Nej
Bytt plats på internet kabeln i modemet - Nej
Logga in med annat account - Nej
Raseriutbrott och fula ord - Nej
December 25, 2006
Gör så att du köper en router, gör dig av med alla brandväggs-program, routers har ju som standard. Sedan öppnar du 6112-6119. Både på TCP och UDP, om inte valet "Båda" finns med i listan.
Alltid värt ett försök, efter att du fixat det så borde du även kunna "hosta" spel via Battle.net. Fast detta är ju om du faktiskt är villig att köpa en så att säga.
October 16, 2004
XF9667 wrote: Gör så att du köper en router, gör dig av med alla brandväggs-program, routers har ju som standard. Sedan öppnar du 6112-6119. Både på TCP och UDP, om inte valet "Båda" finns med i listan.
Alltid värt ett försök, efter att du fixat det så borde du även kunna "hosta" spel via Battle.net. Fast detta är ju om du faktiskt är villig att köpa en så att säga.
Behövs ingen router för det sitter en polare i samma modem och har har inte problemet.
Kan "hosta" spel nu fast då droppas alla förutom jag istället för att jag blir droppad.
Jon lord wrote: man behöver inte öppna portarna om man bara vill spela, man öppnar dom för att man ska kunna hosta...
men väldigt underlig problem du har. Står det nått specieltt när du har blivit kickad? :bok:
Det står bara "You were disconnected" med en "Disconnect" knapp under. Inge cancel eller något sådant liknande.
October 16, 2004
XF9667 wrote: Kan det vara fel på kabeln mellan din dator och modemet så att den då och då tappar sändningen? Är det bara WC3 som får fel eller även andra spel? Kan hända att ditt antivirus kör emot programmet.
Bara i WC3 som detta händer och tror inte jag har något fel med mitt antivirus program efter som det har funkat tidigare utan att jag ändrat nå i programmet.
September 27, 2002
sandking wrote: [quote=4fun]När det händer tappar du all kontakt till internet? Typ går ventrilo och msn ner?
Nix, och efter jag droppats är jag fortfarande på battle.net och kan se alla games osv. Jag skulle ändå se det i andra spel som CS eller liknande fast det gör jag inte.
Har jag inga förslag, måste vara någgot konstigt med WC3. Känns inte som om det kan vara brandvägg eller virusprogram som ställer till det.
1 Guest(s)