Problem med Age of Empires 2?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Age of Empires 2?
Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 6, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Har lite problem med AOE2...
Har det installerat på en bärbar dator (HP, Celeron Mobile 1.3Ghz, 256MB RAM och lite till) men nu så har det plötsligt slutat fungera.

Allt som händer nu är att det kommer upp en sådan ruta som frågar om man vill skicka felrapport eller inte så fort man antingen klickar på ikonen eller sätter i skivan och tar "Play" i menyn som kommer upp.

Har testat att både reinstalla och att uninstall + install men utan resultat...

Någon som vet vad detta kan bero på? Den klarade av att köra spelet dagen innan, och det enda jag gjorde mellan de två tillfällena var att:
1, Använda datorn som mp3-spelare under en mattelektion
2, Kopierade en skiva

Låter väl inte som om något av det borde påverka va?

Alla förslag och hjälpförsök är välkomna...

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
837006
February 6, 2005 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du har sp2 installerat så funkar inte aoe2 OM du inte har expancionen installerat för då funkar det av nån anledning.
http://www.gamespot.com/pc/str.....04980.html

http://support.microsoft.com/d.....ndowsxpsp2

Åsså säger folk att det är fel på användaren om det kronglar med sp2.. bullshit!

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
837009
February 6, 2005 - 6:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, konstigt nog så fungerade det ju innan, men det ser ju inte helt otroligt ut...
Men vad är lösningen då? Hänger inte riktigt med på vad som står på de sidorna. Är det brandväggen eller?

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
837297
February 7, 2005 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Timmy wrote: Hmm, konstigt nog så fungerade det ju innan, men det ser ju inte helt otroligt ut...
Men vad är lösningen då? Hänger inte riktigt med på vad som står på de sidorna. Är det brandväggen eller?

its a longshot, MEN, testa och installera spelet på en annan dator, sen zippa mappen o skicka till lappisen, kan funka, annars kan det vara så att SP2 blockar det via brandväggen gå in kontrollpanelen -> Säkerhetscenter -> brandvägg, stäng av den, Det ska finnas nån lista också som den blocakr, Ta bort den där också för säkerhets skull,annars kan du helt enkelt be nån att dela mappen på nätverket o lira därigenom, det funkar för min syrra som de är nå funkis för på de spelet 🙂

HF - GL

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
837325
February 7, 2005 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, testade att ta en kompis fungerande installation och kopiera över till min dator över min egna. Fungerade inte... Jämförde även registren efter troliga orsaker till krånglet, med ingen lösning vad jag kunde se.
Brandväggen är redan avstängd.

Hmm vad fan kan detta bero på?
Om jag inte får igång det får jag 'la sno nån kompis dator. 😛
Eller köra genom nätverket, som du sade...

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
837935
February 7, 2005 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Timmy wrote: Hmm, testade att ta en kompis fungerande installation och kopiera över till min dator över min egna. Fungerade inte... Jämförde även registren efter troliga orsaker till krånglet, med ingen lösning vad jag kunde se.
Brandväggen är redan avstängd.

Hmm vad fan kan detta bero på?
Om jag inte får igång det får jag 'la sno nån kompis dator. 😛
Eller köra genom nätverket, som du sade...

Ja...annars kan du ju testa Format:C men de suger rövhål...

det är typ enda svaret man brukar få här ifall man har problem ändå....det är CS:lirarnas sätt att lösa skiten på :p

hade inte gjort det för ett spel 😕 men du kanske diggar spelet stenhårt 🙂

aja lycka till,jag gav alla råd jag kunde komma på 🙂

HF - GL

Njord
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
838000
February 8, 2005 - 7:58 am
sp_Permalink sp_Print

Låter mera som Direct X eller Drivisarna till Grafikortet har fått sig en kyss. Försökt att ominstallera dessa?? Kanske köra en återställning till den dagen allt funkade?? Format C: låter lite väll överkurs för detta "lilla problem" Men självklart måste du kunna lira alla tiders bästa PC spel. 😀

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
838540
February 8, 2005 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Njord wrote: Låter mera som Direct X eller Drivisarna till Grafikortet har fått sig en kyss. Försökt att ominstallera dessa?? Kanske köra en återställning till den dagen allt funkade?? Format C: låter lite väll överkurs för detta "lilla problem" Men självklart måste du kunna lira alla tiders bästa PC spel. 😀

Får testa runt lite med det... Tyvärr så kan jag inte formatera i vilket fall som helst, då det är skolans dator.
Visserligen så formaterar dom den (eller "nollar den", som de säger) om man lämnar in den för "service", men vem fan vill formatera en dator?
Fattar mig inte på de som gör det flera gånger om året... Jag har gjort det 4 gånger sedan 1998. Varav en gång var ofrivillig tack vare en idiotisk datorhandlare... 😡

Men tackar för alla tipsen, säger om jag kommer fram till något...

Kollade förresten på min vanliga dator och där funkade det bra. Satt i fyra timmar i eftermiddags med två kompisar och lirade mot CPU-styrda motståndare. Vårt lag vann. 😛

Timmy_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
846060
February 20, 2005 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Fattar ingenting här... Testade det igår igen, och då fungerade det utan några som helst problem. Och vad jag vet så har jag inte gjort något för att försöka fixa det sen gången innan jag försökte.
Får hoppas att det fortsätter fungera nu då...
Tack för all er hjälp!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 148
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL