January 21, 2003
Jag har installerat BF1942 korrekt, patchat till vers. 1.31 och lagt in ett NOCD crack.. Cracket och patchen ska funka finfint.. men d verkar d inte göra för mig.. När ja startar så verkar det som den vill öppna spelet (för att det blir svart på skärmen i några sekunder) men sen ba lägger d av... Skit skummt.. nån som vet va de kan va för fel och hur ja kan fixa de?? Jag har haft BF funkande tidigare men ja avinstallerade de för ett (ganska bra) tag sen och nu funkar de int... jajja... nån som vet nåt så håjjta..
tpfh
October 8, 2001
Battlefield 1942Modsbf1942Settings
Filen VideoDefault.con
Ska det stå renderer.allowAllRefreshRates 1 på nån rad.
står förmodligen en 0 där, därför det crashar.
Detta står också i readme hur man fixar.
Ett känt fel, otroligt konstigt att inte DICE fixat detta ännu eftersom den nollas varje gång man uppdaterar spelet.
August 30, 2002
Installera spelet på nytt, sätt i skivan starta, så funkar det. Några crack till 1.31 suger helt enkelt. Det finns heller inget cd-crack till oss som vill köra på vanliga servers. Crackar du för att slippa cd, crackar du också automatiskt för att köra på crackade servers, dvs servrar för folk som kör piratkopier.
Så tyvärr tills vidare måste du köra med cd i.
October 8, 2001
bjorne_ wrote: Installera spelet på nytt, sätt i skivan starta, så funkar det. Några crack till 1.31 suger helt enkelt. Det finns heller inget cd-crack till oss som vill köra på vanliga servers. Crackar du för att slippa cd, crackar du också automatiskt för att köra på crackade servers, dvs servrar för folk som kör piratkopier.
Så tyvärr tills vidare måste du köra med cd i.
Det stämmer inte alls.
jag kör med nocd-crack till mitt BF jag har senaste versionen 1.31 och det går alldeles utmärkt att spela, jag har original.
Jag tänker däremot inte länka till det nocd-crack jag anvnänder eller tala om vars man kan ladda ner.
Sen måste man faktiskt ändra i con-filen för att få spelet att fungera om man inte vill köra med 60hz.,
1 Guest(s)