December 5, 2001
När jag försöker starta ett EA-spel (NHL 2004/2005, BF Vietnam etc.) i windows xp så kraschar spelet när man startar det och man kommer tillbaka till skrivbordet igen.
Någon som känner sig träffad och har löst problemet?
Det funkar utmärkt på dator 2 och 3. Även på dator 1 om jag kör windows 2000.
January 20, 2003
Kolla : http://eatech.custhelp.com/cgi.....td_alp.php?
Där finns nog de flesta felen.
Vet att flera EA titlar fungerar dåligt om man kör med program som låser Hz och sen så funkar de inte alls om man har "hårdvaru accelererad muspekare" eller vad det nu var, iaf så finns nästan alla lösningar där.
December 5, 2001
Json_81 wrote: Det där e en bugg i deras spel.
På vissa datorer krashar spelet bara.
Testade fifa 2004 först på min stationära dator o där krashade det.
Sen testade jag på min laptop o där funkade det kanon.
Efter formatering av den stationära funkade det dock.
Men dem måste ju kunna fixa det på nått sätt. I mitt fall funkar det med windows 2000 men inte XP vilket jag egentligen vill köra med. Hjälper inte efter 10 ominstallationer heller.
November 22, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Json_81]Det där e en bugg i deras spel.
Men dem måste ju kunna fixa det på nått sätt. I mitt fall funkar det med windows 2000 men inte XP vilket jag egentligen vill köra med. Hjälper inte efter 10 ominstallationer heller.
Verkar inte som de bryr sig.
När stötte på det så hittade jag inget på deras hemsida, men efter en stunds googlande hittade jag fler med samma problem.
Fast de hade ingen annan lösning än att formatera o installera om, verkade funka för de flesta.
Men varför kan du inte spela i win2k? Det är väl ingen prestandaskillnad mellan det o xp?
December 5, 2001
Json_81 wrote: [quote=Sardaukar][quote=Json_81]Det där e en bugg i deras spel.
Verkar inte som de bryr sig.
När stötte på det så hittade jag inget på deras hemsida, men efter en stunds googlande hittade jag fler med samma problem.
Fast de hade ingen annan lösning än att formatera o installera om, verkade funka för de flesta.
Men varför kan du inte spela i win2k? Det är väl ingen prestandaskillnad mellan det o xp?
Handlar inte om det. XP är smidigare till andra program och spel jag använder och har inte lust att ha 2 os bara för det. Dessutom är win2k så seeegt att ladda.
November 22, 2001
Sardaukar wrote:
Handlar inte om det. XP är smidigare till andra program och spel jag använder och har inte lust att ha 2 os bara för det. Dessutom är win2k så seeegt att ladda.
Har du installerat samma drivrutiner osv efter formateringen?
Kanske är något där som spökar?
December 5, 2001
Json_81 wrote: [quote=Sardaukar] Handlar inte om det. XP är smidigare till andra program och spel jag använder och har inte lust att ha 2 os bara för det. Dessutom är win2k så seeegt att ladda.
Har du installerat samma drivrutiner osv efter formateringen?
Kanske är något där som spökar?
Jepps precis samma drivisar som till win2k.
Nu får jag igång det ibland om jag ändrar fram och tillbaka med kompabilitetsläge för win98.
November 22, 2001
Sardaukar wrote: [quote=Json_81]Ok, då har jag slut på ideer 🙁
slutsats: EA suger p*ng.
Jag får iaf igång det när jag kör win98 i kompabilitetsläge. Ska inte behövas tycker jag. Dessutom kraschar det ibland när man spelat ett tag. Orkar snart inte bry mig...
Har de ingen support du kan maila/ringa?
2 Guest(s)