January 22, 2002
Hej!
Har ett litet problem med min gamepad i FIFA 2004. Det gick ju inte att ställa in knappfunktionerna från början i spelet, utan man var tvungen att ladda ner patch 1.1. Men trotts att jag har gjort detta är det bara Tangetbordets konfiguration jag kan ändra. Nån som har nån lösning på detta?
January 22, 2002
Hmmm funkar inte ändå tyvärr. Jag väljer ju vilken kontroll jag vill spela med och väljer jag min gamepad så inaktiveras ju tangetbordet. Därav fungerar ingen av knapparna på paden heller eftersom dom då motsvarar en tangetbordknapp.... Finns det nått att göra åt detta?
January 23, 2002
Om du använder ett profil-program för att mappa knapparna på joypaden till knappar på tangentbordet så ska du välja tangentbordet som kontroll inne i spelet, om jag inte missförstod så hade du inte gjort så utan istället valt joypaden som kontroll i spelet ändå, eller?
Själv har jag en MS Gamepad Pro och det funkar för mig.
Till de flesta spel så finns det en separat config-fil där spelkontrollsinställningar sparas, inget avancerat i den.
Försök å hitta den eller kolla med EA vad den heter så kan du öppna den i notepad och fylla i din kontrolls värden å sen borde det funka.
Din kontroll värden brukar heller inte vara så avancerat men annars så kan man få dom från tillverkaren.
Vet att man bland annat får göra så om man har en Thrustmaster Force Feedback GT ratt och vill använda den i NFS HP2, annar funkar inte den ratten i det spelet.
December 5, 2001
Zap wrote: Hmmm funkar inte ändå tyvärr. Jag väljer ju vilken kontroll jag vill spela med och väljer jag min gamepad så inaktiveras ju tangetbordet. Därav fungerar ingen av knapparna på paden heller eftersom dom då motsvarar en tangetbordknapp.... Finns det nått att göra åt detta?
Nu har ju en redan skrivit det, men jag menade alltså att du skulle välja tangentbordet som kontroll i spelet.
January 22, 2002
Right, so far so good =) Alla knapptryckningar fungerar som de ska nu (passning, skott, nick m.m). Men nu kan jag ju inte styra gubbarna! =) Har pillat lite men jag får inte till hur man ska ställa in joysticken på gamepaden så att den motsvarar piltangenterna på skrivbordet, för jag antar att det är det jag måste göra.
Har som sagt var en Saitek p880. Nån som vet hur man ska göra för att få till detta sista lilla problem?
2 Guest(s)