September 20, 2003
Hallå alla.
För en tid sedan efter jag hade lirat en pcw i CoD så rebootade jag datorn. När datorn startat upp så hade jag fått nytt inloggningsnamn i XP. Jag tänkte inte mera på det och loggade in. Då har alla minna inställningar försvunnit, ventrilo, irc etc. Jag lev lite purken och ställde in allting som det skulle vara. Sedan, när jag skulle inte och spela Call Of Duty, kunde jag helt plötsligt inte få mer än 60fps. Innan jag rebootade och fick ett nytt inloggninggsnamn etc, hade jag stabilt runt 100. I alla andra spel jag lirar då och då, HL, SOF2, BF har jag över 60fps. Då uteslöt jag att det kan vara 60hzbuggen i xp. Laddade ner RefreshRate ändå för att testa men programmet sade att jag inte behövde köra deet då de nya drivrutinerna redan hade ett liknande system inbyggt. Har skrivit en tråd i COD.se forumet också. Jag heter chippy där om någon undrar 🙂
http://www.callofduty.se/forum.....topic=1175
Ingen som har en aning om hur jag ska åtgärda detta. Ska formatera om datorn nästa helg.
January 12, 2004
Nanfen.swe högerklicka på skrivbordet : egenskaper -> inställningar -> avancerat -> Geforce3 titanium (misstänker jag att det står för dig).
leta sedan upp åsidosätt uppdateringshastighet
sen tar du den res du har i COD och låser den till 100 hz.. vilket gör att windows går med på att visa 100 fps i spel med "den" upplösningen..
detta kräver såklart att din dator och skärm pallar med upplösningen du väljer 😉
1 Guest(s)