December 15, 2003
jag blir ju förbannad, när man tillslut lyckats ladda hem allt så startar jag upp "steam" och sen dubbelklickar på hl2 därefter ser man en gubbe med en ventil istället för öga och sen kommer en suddig bild med en liten ruta längst ner till höger där det står "loading".... sen händer det inget mer. När jag efter fem min blir otålig så kan jag inte ens alt-tabba utan får resetta datorn.
Testar det en gång till, men icke, reset av datorn igen.
April 23, 2003
Zunk wrote: http://img94.exs.cx/img94/3220.....zunk-4.jpg
-vart ändrar jag så jag inte behöver installera på c? vart trycker jag?http://img94.exs.cx/img94/3576.....zunk-7.jpg
-hur kommer jag vidare härifrån? kan trycka på next hur många gånger som helst, men inte ett skit händer....shit! sitter med skivan i handen men int fan kan ja spela d!! frustrerande!
har samma problem :(, skall testa o formatera burken idag hoppas det hjälper! men men återkommer senare med meer info!
August 29, 2004
När ni kommer fram till den suddiga bilden där det står loading i det nedre högra hörnet så har ni inte laddat ner alla filer man behöver. Högerklicka på steam ikonen vid klockan och välj Monitor. Där ska HL2 komma fram och visar hur snabbt du laddar hem och hur många % du har nerladdar. Märkte det först imorse och jag har nu cirka 60% av alla filer nerladdat och tankar runt 50-60kb/s.
August 7, 2003
Efter ett tag spelande så har jag nu fastnat i hl2. Jag är i tunnlarna och kommit till ett rum med en gubbe som står helt still och en dörr som går at slå sönder men ej gå igenom?!
Nu undrar jag hur jag ska göra där. Har två spräng tunnor till mitt förfogande. Och gubben går varken skjuta eller prata med. Dörren går somsagt att slåsönder förutom metall grejen i mitten, så man ser igenom den, men det säger fortfarande tvärstop.
Någon vänlig själ som vill hjälpa mig?
March 10, 2003
Hmm.. försöker komma på vilket ställe du menar. Du kan inte ta ett screenshot ?
Vissa ställen kräver att man använder Grav-Gun till att lyfta av spärra och liknande på dörrar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 15, 2003
MakubeX wrote: När ni kommer fram till den suddiga bilden där det står loading i det nedre högra hörnet så har ni inte laddat ner alla filer man behöver. Högerklicka på steam ikonen vid klockan och välj Monitor. Där ska HL2 komma fram och visar hur snabbt du laddar hem och hur många % du har nerladdar. Märkte det först imorse och jag har nu cirka 60% av alla filer nerladdat och tankar runt 50-60kb/s.
Aha, nä jag lät den stå på under dagen och sen funkade det fint, har nu spelat nån timme, vansinnigt snyggt och detaljerat spel 😉
September 28, 2003
aah, jag fick ta ge upp och köpa detta
nu sitter jag här hemma med spelet och klurar på ett problem:
jag har ett steam konto med den gamla hl nyckeln
kan jag köra på samma steam konto med denna nyckeln också eller måste jag skapa ett nytt acc?
så jag får:
hl1 och hl2 på steam kontot
eller måste det bli såhär:
hl1 på steam konto x
hl2 på steam konto y
March 10, 2003
Börja installera ifrån skivan så kommer den se att du redan har Steam (om det är installerat).
Det kommer automatiskt lägga sig i steamkatalogen.
Aktivering kommer under början av installen att verifiera över nätet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Du måste lägga till "-Console" i genvägen sedan för att få den att fungera så skall du skriva:
Bind "" "toggleconsole"
Är en bugg som gör att det inte fungerar annars pga svenskt tangnetbord.
Väldigt irriterande då man kör CS:s server behöver den titt som tätt.
1 Guest(s)