March 4, 2002
Har seriösa problem med HL2.
Jag får 18 500 3D marks med min dator, jag kan spela alla dessa spel med högsta inställningar, dvs VSync, AA, Ansio och allt det där på i 1024 x 768:
The Sims 2
Commandos 3
Rise of Nations
BF 1942
Warcraft 3
Counter-Strike
Counter-Strike: Source
Halo
Age of Mythology
Men av någon anledning så fungerar HL2 väldigt, väldigt dåligt. HL2 hackar lite då och då, FPSen går ner från 100 till kanske 10, för någon sekund. Har också märkt att det tar väldigt mycket minne (130MB) plus steam. Om jag har varit på samma ställe ett tag så fungerar det hackfritt där. Men så fort man utforskar nytt utrymme så ballar det ur och hackar hela tiden. Allra värst är det när jag har spelat någon timme, då hackar det väldigt mycket vid utforskning av nya platser, att det kommer en massa fiender gör inte heller saken bättre.
Det är som att den försöker ladda in ALLT i minnet, dvs att den inte släpper det texturer som den redan har utforskat.
Har NÅGON liknande problem?
Och nej jag tror verkligen inte att det beror på att jag bara har 512 mb 400 MHz minne. Vet flera med sämre burkar än jag som det flyter bättre på.
Jag är OERHÖRT tacksam för svar. JA, jag har köpt liret.
September 28, 2003
nu har jag problem hehe
aa, ni vet där när man kommit ut ur grottorna, mött de här freedomfightersarna, pratat med alyx och, satt sej i buggy'n... krantanten lyfter upp mej sen blir det nått fel på kranen så hamnar min buggy uppochner ska dan göra det isf vad ska jag göra för att få den rätt igen 🙂
fastbullit wrote: nu har jag problem hehe
aa, ni vet där när man kommit ut ur grottorna, mött de här freedomfightersarna, pratat med alyx och, satt sej i buggy'n... krantanten lyfter upp mej sen blir det nått fel på kranen så hamnar min buggy uppochner ska dan göra det isf vad ska jag göra för att få den rätt igen 🙂
Hoppa ur buggyn, och använd gravitygun för att "skjuta" den på hjulen igen..;-)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 28, 2003
ilg@dd wrote: [quote=fastbullit]nu har jag problem hehe
det funkar inte kan inte använda den alls på bilen skitstörande.. (det har jag redan provat) aja jag ska prova några ggr till
fastbullit wrote: [quote=ilg@dd][quote=fastbullit]nu har jag problem hehe
det funkar inte kan inte använda den alls på bilen skitstörande.. (det har jag redan provat) aja jag ska prova några ggr till
Om du står nära så går det..Jag fick skjuta som faen när jag hamnade långt ute i vattnet på ett ställe.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 23, 2000
Lukascool wrote:
Du har alldeles för lite minne
även mina 1024 känns lite old, för disken swappar till rätt ofta
När jag tar ut ena 512 så är det ospelbart.
Envisas du så får du då dra ner inställningar till low
WzuP wrote: [quote=Lukascool]
Du har alldeles för lite minne
Jag kör med 2x256 och swappar lite nu..:-)
Beror väl på bildkvaliten också gissar jag..
October 10, 2002
DoN wrote: Jag har nu fått reda på att FX5900 serien inte vill köra DX9 med Half-life 2. Finns det nått sätt att tvinga fram DX9 på detta kort eftersom det har ju faktiskt stöd för DX9?
EDIT: jag hittade en åtgärd ang. fenomenet att FX5900 bara vill köra med DX8 som default
http://www.firingsquad.com/har.....life_2_fx/
Jag har ett 5900 och jag har inga problem med Half-Life 2 eller CS:S
March 4, 2002
WzuP wrote: kör man allt på högsta i t.ex 1024 så funkar inte 512ram
både ljud och bild stannar till när disken ska ladda nytt(och det händer helatiden)....ospelbart!
WzuP wrote: Du har alldeles för lite minne
När jag tar ut ena 512 så är det ospelbart.
Envisas du så får du då dra ner inställningar till low
512 för lite?
Kan ju säga att jag löst problemet nu och kör högsta på allt, funkar hur bra som helst, är tydligen en omfattande bugg i source-motorn som gör så att det hackar till vid uppkomsten av nya ljud med vissa ljudkort samt drivrutiner, går dock att lösa med lite trixx.
March 4, 2002
Såhär gjorde jag:
Laddade ner FFDshow och gick in på sound filters configuriations och ändrade mp3 till disable.
La till -heapsize 250000 i half-life 2 genvägen (ska stå hälften av det antal kb minne du har)
Gick in på half-life 2hl2cfg och gjorde en autoexec.cfg som innehöll:
snd_mixahead "0.4"
cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"
snd_async_fullyasync "1"
Sen så skadar det ju inte att defragmentera om hdn, Source verkar gilla det.
Hoppas det löser sig för er. 😀
October 10, 2002
Lukascool wrote: Såhär gjorde jag:
Laddade ner FFDshow och gick in på sound filters configuriations och ändrade mp3 till disable.
La till -heapsize 250000 i half-life 2 genvägen (ska stå hälften av det antal kb minne du har)
Gick in på half-life 2hl2cfg och gjorde en autoexec.cfg som innehöll:
snd_mixahead "0.4"
cl_forcepreload "1"
sv_forcepreload "1"
cl_smooth "0"
snd_async_fullyasync "1"Sen så skadar det ju inte att defragmentera om hdn, Source verkar gilla det.
Hoppas det löser sig för er. 😀
-heapsize får mitt HL2 att krascha.
vad gör den där autoexec.cfg ??
Nu är det dags att klura lite igen..Fastnat utanför dett stort hus där långbenta jäklar bara dödar mej hela tiden..
Hinner/kan inte döda alla..För få "pansarskott"..
March 4, 2002
Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Ctrl wrote: Huset men kanonen på taket ? isf skall det finnas ammolåda ute på gårdsplanen.
Testat ett antal ggr nu, hittar fasen ingen ammolåda..Kanske för långt ifrån för att se?? Kör med GeForce 4 MX 440..
Tycker jag kutat runt överallt, men det lär jag antagligen inte gjort då..Hittat en "tunnel" där det finns förband, tunneln leder ingenstans man har nytta av..
Vore perfekt om det funnes pansarskottammo där..Men det finns det dessvärre inte.
Går inte att gömma sej bakom bilar heller, dom förvuxna krabborna kliver ju igenom dom + kastar runt dom som lovikavantar..
Ja ja, dom ska få..Vänta bara..
Lukascool wrote: Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Du ska väl in och upp i fyren??
Det var jag iaf..skjut ned rymdskeppet, och sen ner i källaren på fyren...
1 Guest(s)