October 11, 2002
Måste bara påpeka om ingen gjort det tidigare så är det en känd bugg i HL2-motorn, det finns en gigantiskt tråd om detta på Steams forum (http://www.steampowered.com/fo.....did=176237.
Ännu har inte Valve släppt någon patch eller nåt, hoppas innerligt att dom gör det snart.
Och ja, jag har redan testat alla "fixar" för att försöka få det bättre med alla dessa "småhack" i spelet hela tiden, och inget funkade speciellt bra..
May 19, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Lukascool]Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Du ska väl in och upp i fyren??
Det var jag iaf..skjut ned rymdskeppet, och sen ner i källaren på fyren...
Japp. Uppe i fyren finns lite raketer om du har någon mer flygande sak att ta ner. Sen ska du följa snubben längst ner i fyren, då visar han dig vägen.
March 4, 2002
Vamp wrote: [quote=ilg@dd][quote=Lukascool]Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Japp. Uppe i fyren finns lite raketer om du har någon mer flygande sak att ta ner. Sen ska du följa snubben längst ner i fyren, då visar han dig vägen.
Jag har redan gjort det där, skjutit ner de där rymdskeppen. Men nu när jag snackar med den där snubben så rör han isig inte ur fläcken 😐
January 7, 2003
Vad ska man göra vid området kring lyftkranen? Har dödat allt utom "jättemyrorna" och hoppat runt där det går men hittar inte hur jag ska komma vidare med buggyn till vägen bakom husen. Stängsel i vägen och lyftkranen når ju inte över stängslen med buggyn. Ska man tillbaka igen eller vad?
Hittade en spak i skjulet som jag totalmissat. Då öppnade ju sig en vägg... lite lättare då. Sitter fast på järnvägsbron nu istället. Det Gunship:et är ju hur segt som helst. Sitter o trycker i den hytten med raketlådan, men verkar inte få in träffar i tillräcklig mängd. Krävs 10 träffar eller? Tycker att jag träffat minst en 7-8 ggr innan jag dör.
laudanum wrote: Vad ska man göra vid området kring lyftkranen? Har dödat allt utom "jättemyrorna" och hoppat runt där det går men hittar inte hur jag ska komma vidare med buggyn till vägen bakom husen. Stängsel i vägen och lyftkranen når ju inte över stängslen med buggyn. Ska man tillbaka igen eller vad?
Tippa ned bron med hjälp av lyftkranen..Ställ buggyn närmre kranen så du kan lyfta den till andra sidan bron..Styr kranen med piltangenterna.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Lukascool wrote: [quote=Vamp][quote=ilg@dd][quote=Lukascool]Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Jag har redan gjort det där, skjutit ner de där rymdskeppen. Men nu när jag snackar med den där snubben så rör han isig inte ur fläcken 😐
Mysko..Gubben ska ju ta dej med ned till källaren i fyrtornet..Kanske var nån knapp eller så högre upp i tornet man skulle trycka på..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 4, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Lukascool][quote=Vamp][quote=ilg@dd][quote=Lukascool]Tror att mitt HL2 har buggat sig, om något vet vad jag menar så är jag vid en Fyr, några drop-flygplan har släppt av massa gubbar och jag har skjutit ner dem. Men det är endast en snubbe kvar och han säger: Follow me, we'll take the mountaincliffs. Men ingenting händer, han bara står där, vet inte vad jag ska göra 😐 Är ytters tacksam om någon kan hjälpa mig.
Mysko..Gubben ska ju ta dej med ned till källaren i fyrtornet..Kanske var nån knapp eller så högre upp i tornet man skulle trycka på..
Klarade det nu, hade buggat sig, fick köra om uppdraget.
😀
Grayfox wrote: Har en fråga, det e så att jag skall åka iväg nu till ett ställe där det finns inte åtkomst till internet o jag vill fortfarande kunna spela spelet, kan man spela det utan internetuppkoppling eller måste man ha det?
Enligt steams newssida ska det gå bra att starta offline nu, efter senaste platform update.
Grayfox wrote: Och platform update är?
När startar upp steam så uppdateras steamplattformen själv..
Kört fast igen..
Är uppe i tornet och ska stänga luckorna..Har provat ett antal ggr, men luckorna bara fjädrar/studsar ut igen....
Är det meningen att man ska skjuta kulor med gravitygun på dom??Eller är jag helt fel ute?
Ge mej bara en liten hint..
February 12, 2003
ilg@dd wrote: Kört fast igen..
Är uppe i tornet och ska stänga luckorna..Har provat ett antal ggr, men luckorna bara fjädrar/studsar ut igen....
Är det meningen att man ska skjuta kulor med gravitygun på dom??Eller är jag helt fel ute?
Låter inte alltför avancerat, har inte spelet själv, men om du skulle ta nåt med grav-gun och ställa i vägen, helt enkelt?
Ingen aning dock, har inte ens lirat det...:P
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Kört fast igen..
Låter inte alltför avancerat, har inte spelet själv, men om du skulle ta nåt med grav-gun och ställa i vägen, helt enkelt?
Ingen aning dock, har inte ens lirat det...:P
Nja, en liten "klyfta" emellan..För kort pipa på gravgun..Och det enda man kan greppa med den är nått slags energibollar..
Man har väl en 50-60 sekunder på sej, + att 2 ufohelikoptrar övningskjuter på en under tiden..
Så riktigt så enkelt är det inte..
*Edit*
Lösningen på det hela är säkert skitenkel, bara man kommer på den..
July 4, 2003
*Dozer* wrote: Hur får jag igång turbon på buggyjäveln??
Står ju bara:
Kolla i options, du har antagligen bindat någon annan knapp till Shift som är default för turbo. Leta upp turbon och binda en knapp till den eller ta fram consolen och skriv bind "turbo" "knapp".
2 Guest(s)