April 20, 2002
Nu har jag inte kollat igenom denna tråden för att jag är rädd att läsa något så jag vet vad som händer.
Ledsen om detta tagits upp innan alltså.
Jag undrar om någon har adress till nån walkthru till HL2. Då slipper jag ställa frågor här och riskera att få veta vad som väntar mig.
Fastnat på ett ställe i kanalerna och för mig är det omöjligt att komma ifrån detta ställe.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 4, 2003
Tintin wrote: Nu har jag inte kollat igenom denna tråden för att jag är rädd att läsa något så jag vet vad som händer.
Ledsen om detta tagits upp innan alltså.Jag undrar om någon har adress till nån walkthru till HL2. Då slipper jag ställa frågor här och riskera att få veta vad som väntar mig.
Fastnat på ett ställe i kanalerna och för mig är det omöjligt att komma ifrån detta ställe.
http://www.gamefaqs.com/comput.....36599.html
Två av dem är inte klara och sist jag kollade låg båda dem på Nova Prospekt, den andre är inte myckte till walkthrough och svarar bara på vanliga frågor om banan (tex "Where do I go from here").
April 20, 2002
GatriC wrote: [quote=Tintin]Nu har jag inte kollat igenom denna tråden för att jag är rädd att läsa något så jag vet vad som händer.
Ledsen om detta tagits upp innan alltså.Jag undrar om någon har adress till nån walkthru till HL2. Då slipper jag ställa frågor här och riskera att få veta vad som väntar mig.
http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/36599.html
Två av dem är inte klara och sist jag kollade låg båda dem på Nova Prospekt, den andre är inte myckte till walkthrough och svarar bara på vanliga frågor om banan (tex "Where do I go from here").
thnx m8...får hoppas det hjälper mig att komma vidare i alla fall....:D
Har ju inte kommit så långt så det borde gå bra.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
May 19, 2003
Fick lov att formtera om min dator, var väl lite planerat också.
Första gången jag körde SDK före formatering så fixade Hammer sig självt, och fixade sig för HL2.
Nu måste jag fixa det manuellt, och vet inte exakt vad allt ska stå på.
Det finns ju en inbyggd tutorial för det, men den är bara för Counter Strike Source.
Så, om det är någon som har det fungerande, skulle ni kunna vara så snälla att säga vad som ska vara (eller posta sceen) på de rutor längst ner på Game Exe., Game Directory osv...
Sen på nedersta rutan på Building Tools också. Kommer fan inte ihåg hur det var, och spelar ingen roll vad jag tar där (som är logisk då) så blir det ffel.
Som det var förrut så behövde jag bara compile:a sen så köra HL2 sen loada mapen, så det ska funka när detta är fixat.
Tack på förhand.
July 4, 2003
Gorgeous-George wrote: Nån som vet hur man ändrar siktet/crosshair ?
Menar alltså i HL2, inte i CSS..Har sökt på Steamforumen men inte hittat nåt? 🙁
Hur menar du ändra? Storlek kan du ändra i vanliga options, färg också tror jag. Om du menar helt annat sikte måste du ladda ner nån sprite, men det klassades som fusk i vanliga CS iaf.
March 6, 2001
GatriC wrote: [quote=Gorgeous-George]Nån som vet hur man ändrar siktet/crosshair ?
Menar alltså i HL2, inte i CSS..Har sökt på Steamforumen men inte hittat nåt? 🙁
Hur menar du ändra? Storlek kan du ändra i vanliga options, färg också tror jag. Om du menar helt annat sikte måste du ladda ner nån sprite, men det klassades som fusk i vanliga CS iaf.
Nej det är ju det som är problemet, att det finns ju inget val i Options för hur man ändrar siktet.
Det jag vill är att få bort det fula/dåliga 5 punkts siktet och istället ha t.ex. ett kors.
Tänkte mer på om det finns nåt trix att göra i config filen
December 29, 2003
hej , ja har kommit till chapter 11 , man är på ett hyreshus typ 3 våningar trasiga väggar och allt , det kommer några långbenta varelser som man skjuter ned , sen då ? vart ska man gå ? har gått runt i det där fältet i en halvtimma utan att hitta nån väg ut...hon säger : "head to the horse" lr nå sånt ? ska man till en häst lr ? hjälp tack
April 20, 2002
Det finns en staty någonstans.
Försök hitta en väg till statyn så kommer du säkert vidare.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 16, 2002
GatriC wrote: C:ProgramValveSteamSteamAppsemailhalf-life 2hl2SAVE
EDIT: När jag flyttar på mina Save-filer kopierar jag bara alla.
Det räcker alltså med dom filerna? Bra.
Jag provade ta alla filer i "save" mappen på ett annat spel, men det räckte tydligen inte, så jag var tvungen att kontrollera angående HL2.
January 12, 2004
Har ett litet problem när jag kör HL2 (och Cs-s med för den delen) och det är att det laggar som tusan.
Det skumma är att det spelar ingen roll om jag kör ner allt på det lägsta eller krämar på för fullt i grafiken, det laggar ändå!
Har prövat att byta drivisar (Catalyst 4,9, DNA drivers etc) men det gör liksom ingen skillnad!.
Burken jag spelar på är en P4 3gig, 1024 ram och ett ATi 9800 (256) graffekort.. Tycker nog att det skall räcka till liksom..
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig
July 13, 2003
Det är ungefär samma för mig.
CS:S flyter lika bra i 1024*768 som i 640*480.
CS:S Stresstest: (Cat 5.1):
1024*768 - Max Quality - No AA,AF
FPS: 80
640*480 - Lowest Quality - No AA,AF
FPS: 80
Har ingen betydelse vilka inställningar jag använder förutom
när jag kör 1280*1024. Då sjunker FPS:en till 64 i stresstestet.
Bryr mig inte så mycket om det, men lite fundersam blir man ju.
2 Guest(s)