Problem med installation av olika spel.|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med installation av olika spel.
Technologen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 12, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Har stora problem när jag skall installera spel (fire warrior, simpsons hit&run, mfl)

Grejen är den att under installationen så medan skiva 1 sitter i, så ber installationsprogrammet om att jag skall sätta i skiva 1. Rätt skiva sitter i, jag trycker på rätt bokstav för DVD-driven, men installationsprogrammet fortsätter ändå att tjata om att jag ska sätta i "rätt" skiva.

HEmma hos min kompis fungerade installationen utan problem, så det har väl inte med att det är nåt fel på skivan att göra. Det jag funderat på är om det kanske är problem med hårddisken? Kan det vara så?

Har försökt det mesta, men inget verkar funka. Nån som har något förslag på vad det kan vara för fel, och vad man kan göra åt det? Tacksam för svar!

Cyberhawk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 881
507900
January 13, 2004 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

så blir det för mig med när jag ska installera hit and run, har länge funderat över om min hårddisk är paj då jag för det mesta får CRC-fel på nedladdade saker, även från ftp/http..

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
656921
June 29, 2004 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejhej… har du laddat hem The Simpsons Hit & Run?

Om så är fallet så vet jag nog vad felet är..
Du har troligen ingen Crack… öppna CD 1 och kolla efter en Crack det borde finnas nån mapp med det namnet lr liknande… där finns det nån typ av fil jag vet inte vad för filformat men det är nån slags program fil… flytta den till mappen där spelets EXE fil finns och det borde då komma upp en förfrågan om du vill ersätta befintlig fil… tryck då på ja!

Men efter som det ser ut som om du inte har installerat det så föreslår jag att du flyttar den där cracken till det ställe där du planerar att ladda upp spelet… när du sedan installerar spelet och dom frågar om du vill ersätta befintlig fil…tryck på NEJ

Om det dock inte finns nån crack ås ladda hem en…

Om du nu har köpt spelet så vet jag inte vad felet är…. Jag har själv problem med The Simpsons Hit & Run CD 3 går inte att läsa från lr nått… du skicka mig ett medelande om hur det gick
tack

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
656929
June 29, 2004 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tovedal wrote: Hejhej… har du laddat hem The Simpsons Hit & Run?

Om så är fallet så vet jag nog vad felet är..
Du har troligen ingen Crack… öppna CD 1 och kolla efter en Crack det borde finnas nån mapp med det namnet lr liknande… där finns det nån typ av fil jag vet inte vad för filformat men det är nån slags program fil… flytta den till mappen där spelets EXE fil finns och det borde då komma upp en förfrågan om du vill ersätta befintlig fil… tryck då på ja!

Men efter som det ser ut som om du inte har installerat det så föreslår jag att du flyttar den där cracken till det ställe där du planerar att ladda upp spelet… när du sedan installerar spelet och dom frågar om du vill ersätta befintlig fil…tryck på NEJ

Om det dock inte finns nån crack ås ladda hem en…

Om du nu har köpt spelet så vet jag inte vad felet är…. Jag har själv problem med The Simpsons Hit & Run CD 3 går inte att läsa från lr nått… du skicka mig ett medelande om hur det gick
tack

"Välkommen till forumet, tyvärr kommer inte din vistelse bli långvarig"

Technologen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 95
657234
June 29, 2004 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej jag har köpt spelen och installerat dem. Eller rättare sagt försökt installera dem. Men det verkar ha ordnat sig nu (fråga mig inte hur! En kompis tittade lite på datorn). Så någon admin får gärna radera eller låsa tråden.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
657291
June 29, 2004 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Herr Tovedal bör gå igenom reglerna.
Här diskuterar vi inte crack,warez eller annat när det gäller piratkopierat.

*tråd låst på trådskaparens begäran*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 299
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL