October 16, 2003
Hejsan!
Som den sanna splinter cell idiot som jag är så har jag nu köpt Double Agent (PC) nu när jag fått ihop min nya dator.
Enligt hårdvaru konfigurationskontrollen så är allting OK.
men ändå crashar det när jag startar, ibland så kommer det upp en liten ruta där det står "crash" o man bara kan klicka på OK, annars får ja en sån halv skärm, där halva programmet syns o halva windows bakgrunden syns och man får upp en sån "programmet har ..... fel och kommer att avslutas" o man kan klicka tex "skicka inte"
ngn som kan komma med tips, har uppgraderat till patch 1.02.
CPU E6600
M-kort: ASUS P5N32E SLI
G-kort: ASUS 8800GTS 640 MB
Minne: OCZ 8500 2048 SLI (2*1024MB)
ingen överklockning alls utan allting körs med original.
har provat både senaste nvidia drivrutinerna (funkade inte alls eftersom då går inte grafikkortet igenom kontrollen eftersom dom senaste inte e WJQL certifierade) och dom näst senaste drivrutinerna....
ngra tips??
October 16, 2003
splinter cell double agent måste fan vara d sämsta ngnsin, herregud!
har verkligen provat allt!
nyinstallation av windows XP med drivers till all hårdvara sen installation av SCDA - funkar ff inte, har provat detta med olika versioner av Nvidia drivrutiner....
o va e d för jävla hårdvaru kontroll dom har implementerat, kör man icke WHQL drivers (tex nvidias senaste) så går d inte igenom hårdvaru checken...
nä usel installation, spelet e säkert bra men ja lär väl aldrig få chansen att spela det om ingen här på forumet kan komma med tips.
September 12, 2001
Om jag har uppfattat det hela rätt så är det problem med nvidias drivrutiner.
Nu vet jag inte vad du har för grafikkort...men speciellt 8800-korten har det bråkat med.
saxat från x-bit labs wrote: Unfortunately, the game refused to run on the GeForce 8800 GTX, issuing an error message all the time. This is just another indication that the new generation of Nvidia?s graphics cards is still not 100% stable and compatible with existing software. We have to wait for this problem to be corrected in the next version of ForceWare or in the next patch to Splinter Cell: Double Agent. So, owners of GeForce 8800 series cards cannot as yet enjoy this game.
October 16, 2003
skiroy wrote: Om jag har uppfattat det hela rätt så är det problem med nvidias drivrutiner.
Nu vet jag inte vad du har för grafikkort...men speciellt 8800-korten har det bråkat med.[quote=saxat från x-bit labs]Unfortunately, the game refused to run on the GeForce 8800 GTX, issuing an error message all the time. This is just another indication that the new generation of Nvidia?s graphics cards is still not 100% stable and compatible with existing software. We have to wait for this problem to be corrected in the next version of ForceWare or in the next patch to Splinter Cell: Double Agent. So, owners of GeForce 8800 series cards cannot as yet enjoy this game.
ja d e rätt uppfattat......har provat flera windows installationer varav 2 äkta (kör med en äkta nu) o 3 st "oäkta"....
men nu har ja fått d att starta iaf, fick använda 165.01 drivrutinerna, som tydligen osså skulle vara WHQL certifierade.....hittade dom på guru3d.com
riktigt jobbigt problem som jag inte hittat ngn info alls om på ubisofts hemsida
2 Guest(s)