December 3, 2005
Hej
Jag har problem med mitt spel The Sims 2 😡 . Jag installerade the Sims 2 igår och nattliv + Chrismas pack eller vad det heter. När jag skulle köra igång bodyshop så blev programet svart och man såg inget.
Det såg ungefär såhär ut - klicka på länken
http://i13.photobucket.com/alb.....a87f1b.jpg
då tänkte jag att jag skulle avinstallera det och ta bort ALLTING som finns kvar efter avinstallationen. och det gjorde jag. När nu försöker intallera om The Sims 2 så startar inte autorun upp och när jag går in på cd-skivan och klickar på SETUP så får jag fram en ruta där ingenting står i rutan bara ett vitt X i en röd ring (såna som alltid brukar komma fram vid felmeddelanden).
Sen händer någonting som är rätt konstigt faktiskt! efter att ha klickat ok på felmeddelandet så och går in på "mina dokument" så hittar jag en mapp som heter EA GAMES. när jag tar bort den o försöker att starta setup så kommer händer samma sak och ea games mappen kommer fram igen!
Jag gick in på ea games mappen. Klickade vidare på the sims 2 (det är bara den mappen som finns), i den mappen så finns det fil som heter "Groups cache" en CACHE FIL + två mappar till Teleport + Logs. I dom mapparna så finns det inget.
Spelet har funkat förut och jag vet och är helt säker på att allt funkar andra spel fungerar utan några problem. Minikraven som krävs har jag på min datorn - till o med mer.
Mvh
Loola
November 27, 2003
Finns i filarkivet 😉
http://www.nordichardware.se/f.....,1001.html
(samma login som i forumet)
//Andreas
December 25, 2000
Loola wrote: okej tack! Men jag hade förressten laddat ner en ifrån nivdia som heter:
81.95_forceware_winxp2k_international_whql är det inte en nyare version? Jag installerade iallafall den och spelet fungerar ändå inte..
Ja den är nyare och det är rätt fil.
Låter som ett skumt problem, jag skulle tro att det är någon mjukvara som bråkar med Sims2 eller som inte Sims2 gillar. Har du antivirus och har du kört spyware-scans på senaste? Om inte gör det. Vilken version av Windows du har och vilka ServicePacks du har är också av intresse. Samt om du kört Windows Update på senaste.
1 Guest(s)