September 3, 2007
OfflineIgår köpte jag wc3 för första gången till min vista dator.
Jag hade redan en wc3 version på datorn som hade funkat bra innan den var min kompis, köpte en ny eftersom jag ville spela online. Problemet var att efter installationen då jag startar upp spelet så blir det svart som det brukar men sedan kommer ett fel ljud och inget händer, sedan kommer jag tillbaka till skrivbordet. Jag tog självklart bort mitt gamla spel innan jag installerade det nya.
När jag går in i Error fliken som finns i Wc3 foldern får jag det här:
This application has encountered a critical error:
FATAL ERROR!
Program: c:program fileswarcraft iiiwar3.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:6F51C758
lite mer texter men det där är den viktigaste delen. Jag tror inte det beror på min hardware. Jag har vista basic 32 bit och Geforce 8800 gts 320mb. Jag har kollat runt på de mesta trådarna som finns där ute med detta problemet inte hittat en lösning. Till och med ringt in till blizzard support, som säger att jag ska maila in till dem vilket jag haar gjort. Men av erfarenhet vet jag att det inte kommer ge mig något eftersom de kommer be mig installera om mitt operativ system eller inte svara över huvudtaget..
Hjälp skulle vara mycket uppskattat 🙂
November 1, 2006
OfflineHar du laddat ner den senaste patchen från blizzards sida?
Länk till senaste patchen.
http://us.blizzard.com/support.....leId=21224
Om inte, gör det och testa igen.
Annars finns här lite information:
September 3, 2007
OfflineContiz wrote: Har du laddat ner den senaste patchen från blizzards sida?
Länk till senaste patchen.
http://us.blizzard.com/support.....leId=21224Om inte, gör det och testa igen.
Annars finns här lite information:
Jag skulle inte orka skriva detta om jag inte hade testat att patcha. Spelet är en nyutgåva så det är redan patchat. Samt testat med flera versioner så jag tror att felet ligger i någon inställning i windows, eftersom spelet har funkar förut som jag sa förut... snälla läs igenom innan du svarar
November 1, 2006
Offlinenuttson wrote: Jag skulle inte orka skriva detta om jag inte hade testat att patcha. Spelet är en nyutgåva så det är redan patchat. Samt testat med flera versioner så jag tror att felet ligger i någon inställning i windows, eftersom spelet har funkar förut som jag sa förut... snälla läs igenom innan du svarar
Har jag påstått att det inte skulle kunna vara någon inställning i Windows som kunde orsaka problemet? Ställde bara en enkel fråga..., och snälla.. läs innan du skriver.
September 3, 2007
OfflineContiz wrote: Har jag påstått att det inte skulle kunna vara någon inställning i Windows som kunde orsaka problemet? Ställde bara en enkel fråga..., och snälla.. läs innan du skriver.
Förlåt...var arg när jag skrev och läste inte noga. Jag lyckades fixa problemet dock. Eftersom jag visste att spelet hade funkat innan så vred jag tillbaka tiden i datorn (systemåterställning) till 15 december. Funkar utmärkt nu:)
Tack så mycket för hjälpen tror att det kan ha haft något med regedit att göra:) Gott nytt år på dig också i efterskott
November 1, 2006
Offlinenuttson wrote: Förlåt...var arg när jag skrev och läste inte noga. Jag lyckades fixa problemet dock. Eftersom jag visste att spelet hade funkat innan så vred jag tillbaka tiden i datorn (systemåterställning) till 15 december. Funkar utmärkt nu:)
Tack så mycket för hjälpen tror att det kan ha haft något med regedit att göra:) Gott nytt år på dig också i efterskott
Detsamma, jag är också glad igen 😀
1 Guest(s)

Log In