Problem med Vice City|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Problem med Vice City
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 24, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har börjat lira detta underbara spel igen, men jag har stora problem. Spelet fryser väldigt ofta när jag ska ladda ett sparat spel direkt efter "Please wait loading" och jag får bara en svart skärm. I windows ser det ut som om spelet är igång, det blir liksom inte den där vanliga "Programmet svarar inte" som det brukar bli när nånting fryser utan det står bara "Igång". Samma fenomen kan uppstå när jag ska få ett nytt uppdrag och själva icke-interaktiva inledningen till uppdraget är färdigt. Jag har bytt grafikkortsdrivrutin och moderkortsdrivrutin. Spelet har funka ganska länge nu och jag har kommit halvvägs i det, men nu har det tagit tvärstopp, kan nästan aldrig ladda ett sparat spel längre. Jag har NF7-S, 2600+ och 9700Pro. Jag står helt öppen för förslag då jag själv inte fattar nånting.

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
755969
October 24, 2004 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

vänta på san andreas istället...

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
755995
October 24, 2004 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Å tack så mycket för det otroligt givande svaret, skickar en granat i posten som tack.... 🙄

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
756327
October 25, 2004 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Har du några patchar? Jag vet att man inte kunde ladda sparade spel på vissa maskiner (eller, nåt, det gick inte iaf) i GTAIII utan v 1.1 patchen. Så mitt råd är att kolla efter patchar (är inte säker på att det finns, men med lite tur, så). 😉

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
756621
October 25, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

dum fråga, men har du sp1 installerat? Jag hade problem med GTA3 innan jag la in sp1.

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
757223
October 26, 2004 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, har testat både v1.0 och 1.1. Jag kör win2k med sp4.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
757250
October 26, 2004 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade ungefär liknande problem med att jag inte kunde ladda sparat spel ibland.. tror de löste sig när jag prova med ett crack eller nocd istället för orginal från cdn..

föresten visst måste man få cracka om man har orginal spelet?

Jonas Klar
Member
Medlem
757338
October 26, 2004 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: Jag hade ungefär liknande problem med att jag inte kunde ladda sparat spel ibland.. tror de löste sig när jag prova med ett crack eller nocd istället för orginal från cdn..

Sådär... Hälsa hem till den här tråden...:roll:
Btw, Marquzzz... Prova regcleaner, hjälpte mig med liknande problem i GTAIII. De spelen skiljer sig trots allt inte jättemycket, rent registermässigt...

Snorch
Member
Medlem
757409
October 26, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Snorch]Jag hade ungefär liknande problem med att jag inte kunde ladda sparat spel ibland.. tror de löste sig när jag prova med ett crack eller nocd istället för orginal från cdn..

Nä men vadå, måste man inte få göra de om man äger orginal spelet och om de kan hjälpa en att få igång det?
Kanske en annan sak om inte reglerna på forumet tillåter att man pratar om warez men egentligen gör vi (jag) inte heller, jag länkar eller tipsar ju inte om något speciellt program lr dylikt utan bara tipsar om något som kan lösa hans problem.. och självklar förmodar jag att han köpt spelet..

Jonas Klar
Member
Medlem
757411
October 26, 2004 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=AMD_RULEZ][quote=Snorch]Jag hade ungefär liknande problem med att jag inte kunde ladda sparat spel ibland.. tror de löste sig när jag prova med ett crack eller nocd istället för orginal från cdn..

Nä men vadå, måste man inte få göra de om man äger orginal spelet och om de kan hjälpa en att få igång det?
Kanske en annan sak om inte reglerna på forumet tillåter att man pratar om warez men egentligen gör vi (jag) inte heller, jag länkar eller tipsar ju inte om något speciellt program lr dylikt utan bara tipsar om något som kan lösa hans problem.. och självklar förmodar jag att han köpt spelet..

Råkade ut för samma sak själv, det gick inte modsen med på... Inte så att jag har nåt emot detta vi pratar om (don't get me wrong), men jag har för mig att om det förekom det minsta wärchande här blev sponsorsummorna mindre...
EDIT: Nu kringgick jag lite av det du sa... Att cracka är att ändra i den ursprungliga programvaran, och det är olagligt, enligt licensavtalet som du inte läst...;)

Snorch
Member
Medlem
757416
October 26, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Snorch][quote=AMD_RULEZ][quote=Snorch]Jag hade ungefär liknande problem med att jag inte kunde ladda sparat spel ibland.. tror de löste sig när jag prova med ett crack eller nocd istället för orginal från cdn..

Råkade ut för samma sak själv, det gick inte modsen med på... Inte så att jag har nåt emot detta vi pratar om (don't get me wrong), men jag har för mig att om det förekom det minsta wärchande här blev sponsorsummorna mindre...

Jaså.. Jaja men vi skiter i de da nu.. trodde man fick göra så om man ägde orginalspelet (egentligen har de ju inget att göra med forumsreglerna).. aja skit samma..

edit: kan ju editera inläggen om någon vill de.. ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 378
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL