August 31, 2005
Hallå!!
Mitt problem i Wow består i att bilden fryser och ljudet "hackar" och datorn låser sig, inte med "jämna" mellanrum men med mellanrum. Ibland kan jag spela i ett par timmar, ibland i 5 minuter.
Jag har gjort det mesta som står på Wow:s forum vad det gäller drivrutiner och directX. Allt är av senaste modell och inga konflikter i enhetshanteraren osv, osv.
Jag får aldrig upp några felmeddelanden när jag startar om datorn eller i program- eller systemloggar.
Systemet som jag använder ser ut som följer:
Amd 64 3200+ Inte klockad, helt "orginal"
MSI K8N Neo4 moderkort med nVidias senaste drivrutiner
Gainward GeForce4 6600GT 128 Mb PCI-E med nVidias senaste drivrutiner
2*512 DDR2 TwinMos 400 Mhz ram
500W Atrix nät agg (inköpt idag bara för att.......)
DirectX 9.0c
Jag har även testat med äldre drivrutiner (de som låg på installations skivorna)
Ytterst tacksam om någon har någon idé att komma med! Detta börjar bli ruggigt irriterande......
August 31, 2005
Jag håller på att köra Prime95 nu. Det har kört i ca 3 timmar nu. Men det är första gången jag använder det.
kör det bara på tills datorn kraschar eller vad är det programmet egentligen gör?? Blir "self-testet" aldrig färdigt och man kan se någon form av sammanställning typ "detta och detta är det fel på! Fixa"
är lite "newbie" på dator problem, har klarat mig ganska lindrigt undan tidigare.... 🙂
August 31, 2005
hehe....det vore väl det....:D
det använder 100% av CPU:n för tillfället.... jag antar att det är torture så det räcker för den rackaren... så har den "tuggat" på nu i ett par timmar. Men jag låter den väl stå på så inatt så får vi se om den bara är en askhög imorgon... 😀
1 Guest(s)