September 1, 2003
Tja ! Nu är det så här att jag har ett problem det är när jag ska lira counterstrike det hackar och går ojämt pga min processor går upp 99% cpu och 285/1024 mb pagefile och den ligger konstant där till jag quit:ar spelet då sjunker den på engång !! Det blev nu efter att jag formaterat och lagt in Windows Xp pro engelskt med sp1 och har även de senaste drivrutinerna till graffekortet! obs jag har formaterat 3 gånger / 2 dagar ! och installerat om spelat 5 gånger ! Min fps ligger konstant på 99 och kör jag timerefresh så blir det mellan 650-720 fps ! är så även när jag creatar ett eget LAN game ! så det har inte med uppkopplingen att göra !!
Tacksam för nå tips !! /Fredde 🙁
MIn data är P4 2.53 (IBM) / 512mb ram / geforce4 ti4600
September 1, 2003
jaha nu har jag även testat Quake 3 arena och det är samma sak där ! Att processorn drar igån till 100% när jag ska spela !! ligger på en konstant nivå ! Måste ha nåt med graffekortet att göra eftersom det verkar som processorn får ta allt jobb !! Får nog ta och öppna lådan ( har en IBM med dålig lösning på hur man sätter fast korten ! När man tar bort sidan på lådan så släpper man trycket på en byggel som håller alla korten på plats ! ) Och i fredags tog jag ut min cd/dvd brännare så graffekoret kanske inte sitter i som det ska ! Men jag har inte fått några som helst fel medelande !
Och nej jag kör inte wlan !
Tacksam för tips !! /Fredde
June 30, 2001
Har du installerat rätt drivrutiner då? Måste ju fråga iom att jag inte vet hur mycket du kan.
http://www.nvidia.com
http://www.via.com.tw (om du behöver)
September 1, 2003
japp jag kör den senaste nividia 45.23 men har även provat 44.03 ,4345 men det vart ingen skillnad ! Kör senaste DirectX också ! Men det är inte så att jag tappar Fps lr nåt sånt ! utan det hackar till ibland (ofta) pga processorn får jobba för fullt hela tiden ! När jag inte spelar ligger jag på 2-6% cpu och det är ju inget fel ! Det som är irriterande är att jag har inte haft så här tidigare och jag har provat många olika Operataiv system förut utan att det börjat jävlas ! Har stängt av / avinstallerat norton anitvirus ,brandvägen och stängt ner alla progam som jag brukar köra i vanliga fall !! Men ändå jag behöver bara starta ett spel CS/ Q3 så går processorn upp !! Har även installerat om graffekortet för att inte ha kvar några gammla drivrutiner som ligger och spökar i bakgrunden !!
Tacksam för tips! / Fredde
December 31, 2001
när du spelar så ska aktiviteten på processorn ligga på 100%....
kan du beskriva hackandet lite ? tror inte proceccorn skulle orsaka hackandet utan mer att det är ram eller hårdisk
skulle det va processor så skulle spelen gå långsamt och de samma med graffe.. din fps skulle va låg
September 1, 2003
ja hackandet är ungefär som om det vore virus program som gick igång men inte lika konstant! Men jag har självklart testat både utan virus & brandvägg !! Det känns nästen som om det vore nåt program som startade och slutade ibland! Blir liksom små frysningar då &d å !!Men jag har nyligen upptäckt att efter jag har testat spela litegrann så har skärmen ändrat sin skärm updaterings frekvens till 60 hz under spelets gång ! Har kört 120 hz i 1024*768 upplösning! En gång ändrades upplösningen till 640*480 & 16 bit färg ! Det jag undrar över är också kan operativ systemet ha nåt med det hela att göra ! Jag har tänkt installera home edition som jag hade för en vecka sen då fungerade det bra ! Det enda stora jag har gjort med min burk är att plocka ur min cd/dvd brännare som jag var tvungen att skicka in för felsökning ! Har tidigare bara kört med Xp Pro utan några som helst problem !! Börjar fundera på att kanske låna ett annat graffekort och prova ! Kanske inte är så dum ide!
Tacksam för tips !! / Fredde
1 Guest(s)