processorn 100%|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
processorn 100%
fredde_alm
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 1, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja ! Nu är det så här att jag har ett problem det är när jag ska lira counterstrike det hackar och går ojämt pga min processor går upp 99% cpu och 285/1024 mb pagefile och den ligger konstant där till jag quit:ar spelet då sjunker den på engång !! Det blev nu efter att jag formaterat och lagt in Windows Xp pro engelskt med sp1 och har även de senaste drivrutinerna till graffekortet! obs jag har formaterat 3 gånger / 2 dagar ! och installerat om spelat 5 gånger ! Min fps ligger konstant på 99 och kör jag timerefresh så blir det mellan 650-720 fps ! är så även när jag creatar ett eget LAN game ! så det har inte med uppkopplingen att göra !!
Tacksam för nå tips !! /Fredde 🙁

MIn data är P4 2.53 (IBM) / 512mb ram / geforce4 ti4600

Mezzlock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1045
403316
September 1, 2003 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

inte så att du kör wlan ?

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
403347
September 1, 2003 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

FPSen har ju ingenting med uppkopplingen att göra 😕

fredde_alm
Medlem
403396
September 1, 2003 - 8:51 pm
sp_Permalink sp_Print

jaha nu har jag även testat Quake 3 arena och det är samma sak där ! Att processorn drar igån till 100% när jag ska spela !! ligger på en konstant nivå ! Måste ha nåt med graffekortet att göra eftersom det verkar som processorn får ta allt jobb !! Får nog ta och öppna lådan ( har en IBM med dålig lösning på hur man sätter fast korten ! När man tar bort sidan på lådan så släpper man trycket på en byggel som håller alla korten på plats ! ) Och i fredags tog jag ut min cd/dvd brännare så graffekoret kanske inte sitter i som det ska ! Men jag har inte fått några som helst fel medelande !

Och nej jag kör inte wlan !

Tacksam för tips !! /Fredde

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
403401
September 1, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du installerat rätt drivrutiner då? Måste ju fråga iom att jag inte vet hur mycket du kan.

http://www.nvidia.com
http://www.via.com.tw (om du behöver)

fredde_alm
Medlem
403412
September 1, 2003 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

japp jag kör den senaste nividia 45.23 men har även provat 44.03 ,4345 men det vart ingen skillnad ! Kör senaste DirectX också ! Men det är inte så att jag tappar Fps lr nåt sånt ! utan det hackar till ibland (ofta) pga processorn får jobba för fullt hela tiden ! När jag inte spelar ligger jag på 2-6% cpu och det är ju inget fel ! Det som är irriterande är att jag har inte haft så här tidigare och jag har provat många olika Operataiv system förut utan att det börjat jävlas ! Har stängt av / avinstallerat norton anitvirus ,brandvägen och stängt ner alla progam som jag brukar köra i vanliga fall !! Men ändå jag behöver bara starta ett spel CS/ Q3 så går processorn upp !! Har även installerat om graffekortet för att inte ha kvar några gammla drivrutiner som ligger och spökar i bakgrunden !!

Tacksam för tips! / Fredde

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
403473
September 2, 2003 - 4:42 am
sp_Permalink sp_Print

Processorn ska ligga på max när man spelar.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
403511
September 2, 2003 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Testa att öka pagefilen till ca 768mb...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
403657
September 2, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

har du kanske satt på CPU thermal throttling? det klockar ner CPUn om den blir varm...

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
404673
September 3, 2003 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

när du spelar så ska aktiviteten på processorn ligga på 100%....

kan du beskriva hackandet lite ? tror inte proceccorn skulle orsaka hackandet utan mer att det är ram eller hårdisk

skulle det va processor så skulle spelen gå långsamt och de samma med graffe.. din fps skulle va låg

fredde_alm
Medlem
404973
September 4, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ja hackandet är ungefär som om det vore virus program som gick igång men inte lika konstant! Men jag har självklart testat både utan virus & brandvägg !! Det känns nästen som om det vore nåt program som startade och slutade ibland! Blir liksom små frysningar då &d å !!Men jag har nyligen upptäckt att efter jag har testat spela litegrann så har skärmen ändrat sin skärm updaterings frekvens till 60 hz under spelets gång ! Har kört 120 hz i 1024*768 upplösning! En gång ändrades upplösningen till 640*480 & 16 bit färg ! Det jag undrar över är också kan operativ systemet ha nåt med det hela att göra ! Jag har tänkt installera home edition som jag hade för en vecka sen då fungerade det bra ! Det enda stora jag har gjort med min burk är att plocka ur min cd/dvd brännare som jag var tvungen att skicka in för felsökning ! Har tidigare bara kört med Xp Pro utan några som helst problem !! Börjar fundera på att kanske låna ett annat graffekort och prova ! Kanske inte är så dum ide!

Tacksam för tips !! / Fredde

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL