Project Entropia!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Project Entropia!
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 31, 2003 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag och några polare hade tänkt börja lira detta spel. Verkar otroligt tufft tycker vi, men har också lite frågor... som vi givetvis söker svar på. Vill ha svar... så slipper man bli besviken, eller dylikt senare sörrni!

¤ Är det någon här på NH.se som lirar spelet? Erfarenheter!?
¤ Laggar det Internet-spelandet? Har hört och läst gamla saker om att MindArk's spelservrar inte pallar trycket. Nå, lagg?
¤ Man behöver inte betala någonting om man inte skall köpa vapen och dylikt, men vad kan man göra om man inte betalar något? Bara gå, eller kan man göra uppdragen med, fast utan vapen då?
¤ Finns någon egentlig story i spelet eller ville MindArk bara skapa ett roligt multiplayer-online-spel?
¤ Man kan bygga sina egna hus och så? Hur gör man detta? I 3D?

Följdfrågor antar jag att det kommer efter hand.

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 606
263233
January 31, 2003 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lirade Betata och var med på när dom stress testade servrarna , om vi säger så här , För mig laggade det sönder och mitt grafikkort funkade inte på det spelet , fick ingen hjälp av dom på deras support heller , och inte var det kul heller.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
263279
January 31, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

WiCHeR...
hur var det uppbyggt då? Trading + krig?
Hur sköter man sin karaktär i spelet då?

Trist utan support =/! Hade la kanske mkt att göra?

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
263473
February 1, 2003 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Altså , det ända jag tyckte var ballt med spelet var ju det att man kunde ha olika gester , lr hur man stavar 🙂 dvs att man kan typ gå ner på knä och fråga om dom vill gifta sig med en elelr typ dansa runt och vinak ochs ånna saker , det är det ända som var ballt. Tyckte inte att det var snyggt , jag krigade alldrig med nån annan änn monster , och det var ju ingen speciell känsla direkt.

Jag fastna inte för spelet faktiskt. Jag väntar på att Star Wars Galaxies Kommer . Då blir det spela utav =)

att tillägga är ju att , om du ska handla vapen i spelet så går du typ till en bankomat ser det ut som , sen använder du ditt "Riktiga" Kreditkort för att köpa items. Dvs Du måste ha lagt över pengar från ditt kreditkort till spelet för at tkunan köpa saker i affärerna.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
263706
February 1, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

WiCHeR wrote: Altså , det ända jag tyckte var ballt med spelet var ju det att man kunde ha olika gester , lr hur man stavar 🙂 dvs att man kan typ gå ner på knä och fråga om dom vill gifta sig med en elelr typ dansa runt och vinak ochs ånna saker , det är det ända som var ballt. Tyckte inte att det var snyggt , jag krigade alldrig med nån annan änn monster , och det var ju ingen speciell känsla direkt.

Jag fastna inte för spelet faktiskt. Jag väntar på att Star Wars Galaxies Kommer . Då blir det spela utav =)

att tillägga är ju att , om du ska handla vapen i spelet så går du typ till en bankomat ser det ut som , sen använder du ditt "Riktiga" Kreditkort för att köpa items. Dvs Du måste ha lagt över pengar från ditt kreditkort till spelet för at tkunan köpa saker i affärerna.

Skulle vilja ha ett medeltidsspel online... hade varit så grymt asså!
Star Wars Galaxies får man hålla ögonen på...

Hörde dessutom talas om Necron... Futuriskt spel dock... någon erfarenhet av det?

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
263707
February 1, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Hört rykten om att det ska ha floppat , läste på Fragzones Forum där många var besvikna på det spelet. Så jag vågar ej satsa på att köpa det , Väntar på Star Wars Galaxies ett star wars fan som man är =)

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
263710
February 1, 2003 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe, okej. Inte så stabilt med andra ord. Måste verkligen testa PE... vet inte varför, men känner sådant sug. Min dator lär palla det iaf... men en 0.5 Mbit "bredbands" uppkoppling kanske kan bli svårt... inte om MindArk bättrar på sina spelservrar dock.

Du vet inte om något medeltidsspel online finns eller planeras att släppas? Har letat som fan å tycker det skulle vara asballt... Typ Rune-aktigt där man kan bygga vidare på sin karaktär å duellera med andra å så... i 3D menar jag då!

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
263802
February 1, 2003 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm nä faktiskt så vet jag inget sånt =( skulle oxo villja ha reda på nått sånt hehe

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
263976
February 1, 2003 - 11:34 pm
sp_Permalink sp_Print

WiCHeR wrote: Hmm nä faktiskt så vet jag inget sånt =( skulle oxo villja ha reda på nått sånt hehe

Jag tog reda på några titlar:

Warhammer Online... verkar asballt, men tros komma under 2oo4. 18 timmar skall det ta att gå från kant till kant i ett rike. Coolt!

Hittade även titeln Shadowbane som sägs vara väldigt flexibelt... man kan påverka geografi och politik i landet..

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
264075
February 2, 2003 - 3:06 am
sp_Permalink sp_Print

Ah , Shadowbane , mm det känner jag igen , tror ajg sett det förut , dvs bilder =)

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
264084
February 2, 2003 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

Om ni gillar såna spel....varför inte EverQuest?
Stort som inget annat och överbra grafik.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

WiCHeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
264086
February 2, 2003 - 3:37 am
sp_Permalink sp_Print

Nä fastnade ej för EverQuest , vet ej varför ,men var ingen sån där glöd i det spelet.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
264166
February 2, 2003 - 11:14 am
sp_Permalink sp_Print

WiCHeR wrote: Ah , Shadowbane , mm det känner jag igen , tror ajg sett det förut , dvs bilder =)

Inte helt tokigt va :D? Haha... Warhammer Online verkar med ballt. Undrar hur det blir med all betalning. Tycker fler MMORPG's ska ta efter Project Entropia och köra med betalning för endast de saker man vill åt... om man intre kör byteshandel då... får fast månadskostnad är något jag inte är villig på.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
264355
February 2, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Om ni gillar såna spel....varför inte EverQuest?

http://slashdot.org/articles/0.....ml?tid=127

Du vet inte om något medeltidsspel online finns eller planeras att släppas? Har letat som fan å tycker det skulle vara asballt... Typ Rune-aktigt där man kan bygga vidare på sin karaktär å duellera med andra å så... i 3D menar jag då!

Dark age of Camelot (ett av dom bättre nuförtiden)
World Of Warcraft (Blizzard!!!!, tar dock ett tag innan det kommer ut)
ShadowBane (ser lovande ut men frågan är om det håller vad det lovar)
DragonEmpires (du har aldrig sett någon snyggare...., dock ett bra tag tills det släpps)

Tycker fler MMORPG's ska ta efter Project Entropia och köra med betalning för endast de saker man vill åt... om man intre kör byteshandel då... får fast månadskostnad är något jag inte är villig på.

Tycker jag verkligen inte, känns mycket bättre att ha en fast avgift som man betalar regelbundet för att få spela hur mycket man vill. Om du har spelat något MMORPG så vet du att det oftast är värt det lilla man betalar.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
264364
February 2, 2003 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Tintin]Om ni gillar såna spel....varför inte EverQuest?

http://slashdot.org/articles/02/12/27/1748252.shtml?tid=127

Dark age of Camelot (ett av dom bättre nuförtiden)
World Of Warcraft (Blizzard!!!!, tar dock ett tag innan det kommer ut)
ShadowBane (ser lovande ut men frågan är om det håller vad det lovar)
DragonEmpires (du har aldrig sett någon snyggare...., dock ett bra tag tills det släpps)

Tycker fler MMORPG's ska ta efter Project Entropia och köra med betalning för endast de saker man vill åt... om man intre kör byteshandel då... får fast månadskostnad är något jag inte är villig på.

Tycker jag verkligen inte, känns mycket bättre att ha en fast avgift som man betalar regelbundet för att få spela hur mycket man vill. Om du har spelat något MMORPG så vet du att det oftast är värt det lilla man betalar.

Dark age of Camelot verkar roligt :D... finns det att köpa i Sverige? Aldrig sett det i handeln... kanske inte för att jag letat heller.

Dragon Empires var snyggt ja... men på bilderna ser alla skins likadana ut... inte så kul, men det är antagligen bara för att det är så tidigt i utvecklandet?

Shadowbane hoppas jag på att få testa. Anmält mig till betatest nu.

Project Entropia blir det första MMORGP:et jag kommer att testa... det står klart! Ska tanka ner det om ett tag... några dagar.

ViU
Member
Medlem
264457
February 2, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja DAoC finns i sverige, du har inte letat om du inte sett det för jag har sett det flera gånger. Tradition är ett av dom ställena där jag sett det men alla större butiker borde ha det.

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
264559
February 2, 2003 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Ja DAoC finns i sverige, du har inte letat om du inte sett det för jag har sett det flera gånger. Tradition är ett av dom ställena där jag sett det men alla större butiker borde ha det.

Jag får la kolla efter det då :D! Månadskostnad för att spela eller?
Kan du berätta lite mer om det? Skulle vara intressant att få höra vad en spelare tycker om det :bgrin: !

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
264687
February 3, 2003 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Tintin]Om ni gillar såna spel....varför inte EverQuest?

http://slashdot.org/articles/02/12/27/1748252.shtml?tid=127

Läst den artikeln.
Tycker det visserligen stämmer men det handlar ju om alla såna spel...inte just EverQuest.

Jag har själv inte spelat spelet men mina två närmaste kompisar gör det och gillar det verkligen.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

ViU
Member
Medlem
264830
February 3, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

sibbor wrote: [quote=ViU]Ja DAoC finns i sverige, du har inte letat om du inte sett det för jag har sett det flera gånger. Tradition är ett av dom ställena där jag sett det men alla större butiker borde ha det.

Jag får la kolla efter det då :D! Månadskostnad för att spela eller?
Kan du berätta lite mer om det? Skulle vara intressant att få höra vad en spelare tycker om det :bgrin: !

Yes kostar per månad, nåja.. Jag slutade spela innan förra sommaren så men jag har flera polare som fortfarande spelar det och tycker det är skoj. Jag slutade eftersom jag tröttnade på GOA (europeiska utgivaren) som var riktigt dåliga i början, dock har dom skärpt sig ordentligt nu. Jag vet inte om jag skulle rekomendera DAoC men det är ett av dom bästa för tillfället (ställer dock mycket stora förhoppningar till ShadowBane och andra).

Så om du vill spela _nu_ kan DAoC vara ett bra alternativ, annars tror jag att det är värt att vänta på SB/SWG/WoW.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 130
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL