Project Zero|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Project Zero
Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 20, 2004 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan.
Idag så blev jag 940kr rikare, som många andra.
Jag tyckte då att det var dags att liva upp den "gamla" X-boxen som stått och skräpat i ca 4 mån.
Gick ner till Expert och inhandlade mig Project Zero, som är klassat som ett av världens läskigaste spel. Med tanke på priset (299:-) så tyckte jag att det var ett bra köp, och satte mig glad i hågen framför TVn, slog på Xboxen och Sourroundet och drog för gardinerna. Klockan var ca 20.00, så det var lite halvmörkt ute. Jag startade spelet och kom snabbt igång med det. Efter en lång introfilm kom jag till ett hus, och hade därefter ingen aning om vad jag skulle göra.
Vid detta tillfälle var atmosfären mäktig, men inget mot vad som skulle komma...
Jag knallade runt i huset med alla sinnen på helspänn, och i en lång smal korridor ser jag det första livs(döds)tecknet. En man som går sakta i bortre ändan av hallen. håret i nacken reser sig och jag går sakta mot stället där mannen gick ur synvinkel. När jag kommer dit, poff. Borta. Finns ingen där.

Detta är bara början på ett spel utan dess like.
Silent Hill och Resident Evil. HA! ingenting i jämförelse.

Nu skulle jag vilja höra vad andra tycker om detta spel,
och är det nån här som har spelet och vill dela med sig av sina åsikter skulle jag bli glad.
Tack på förhand.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
601805
April 20, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska börja spela det nu under helgen. såg lite bilder på den men inga som tyde på att det var dåligt i alla fall. SH och Resident Evil har varit ett av de bästa skräck spelen jag spelat och dem har förstås gått under flera delar. Detta ser ut som något nytt. Vilket spelföretag har skapat spelet ?

Föresten har inte läst vad det handlar om . Har du orginal locket hemma skulle du kunna skriva vad som står i baksidan på den =)=) eller småförklara vad det går ut på.
ps en tjej som spelar spelet ?

Matts
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
601814
April 20, 2004 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det har en chans mott Re och SH, om spelet hade vart nått skulle det inte komma ut obemärkt. Har bara snackats lite här o där, medans när Re och SH kommer så ligger dem på framsidan på dem flesta tidnigarna.
Om detta spel var bättre en kungarna så skulle det snackas stort, inte viskas. Men den e på g ska ge den en chans innan jag bedömer det.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
601817
April 20, 2004 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

gå sov du jag krigar nu. baba-eiko hoe, ha.

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
601821
April 20, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Matts wrote: Tror inte det har en chans mott Re och SH, om spelet hade vart nått skulle det inte komma ut obemärkt. Har bara snackats lite här o där, medans när Re och SH kommer så ligger dem på framsidan på dem flesta tidnigarna.
Om detta spel var bättre en kungarna så skulle det snackas stort, inte viskas. Men den e på g ska ge den en chans innan jag bedömer det.

det får vi se på lördag framför en kraftig hemma gjord Matbomb

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
601824
April 20, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Berätta vad "hanne" gjorde på dig dem ska garva

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
601834
April 20, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Project Zero är helt ok, men spelar mer på skräck än skicklighet... bara för att spelet gör en rädd innebär inte det at det är ett bra spel. Silent Hill-serien däremot, blandar rysare med briljant manus 🙂

Matts
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
601835
April 20, 2004 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Googla lite så får du se hur mycke spelet har fått i betyg "7/10". På dem alla saiter ja checkat.
Den blev bla krossad av SH2 som fick 93% mott PZ 75% på en av saiterna.

Spela SH3 om du inte redan gjort det "Den kan du kalla ett spel värt sin Tid/Pengar"

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
601852
April 20, 2004 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Matts wrote: Googla lite så får du se hur mycke spelet har fått i betyg "7/10". På dem alla saiter ja checkat.
Den blev bla krossad av SH2 som fick 93% mott PZ 75% på en av saiterna.

Spela SH3 om du inte redan gjort det "Den kan du kalla ett spel värt sin Tid/Pengar"

igen därigen "Lurad av media" hahahahahahhaha jag tog fast din snea tunga[/u]

Martinski
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
601954
April 21, 2004 - 6:50 am
sp_Permalink sp_Print

Lakszen wrote: gå sov du jag krigar nu. baba-eiko hoe, ha.

Hmmmm(?) 😕

The Cadet
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 431
602126
April 21, 2004 - 11:51 am
sp_Permalink sp_Print

Visst är Silent hill och Resident evil är kanon skräckespel, dock tycker jag att Eternal Darkness har en ännu bättre stämning än dem. Eternal Darkness är dock till Gc.

Pingen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
602259
April 21, 2004 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Matts wrote: Tror inte det har en chans mott Re och SH, om spelet hade vart nått skulle det inte komma ut obemärkt. Har bara snackats lite här o där, medans när Re och SH kommer så ligger dem på framsidan på dem flesta tidnigarna.

Det är skillnad på marknadsföring.

Dessutom så gav hon en personlig åsikt.

Oski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 697
602496
April 21, 2004 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad menar du med "tror inte att det har en chans"?
Menar du att du inte tror att det kommer kunna konkurrera med spelen, eller att det bara inte är lika bra?

ZupheR
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
602868
April 22, 2004 - 9:02 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.hype.se/view.php?id=13181 det låter nästan som lugi mansion till gamecube? fast man tar kort på spökena istället för att dammsuga upp dom? och lite mer skräck i de hela..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 324
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL