June 3, 2001
Eller nja..
Beror på om du ska ha chip eller inte. 🙄
Om du chippar Xboxen kan du göra följande:
Kolla på DVD utan fjärr.
Se DivX, Xvid, Mpeg, Mpg, Avi, Mov filmer med flera.
Spela Brännda spel.
Kolla på bilder.
Kolla vädret dom närmsta 4 dagarna. 😀
Lyssna på Mp3-skivor eller om dom är laggda på hårddisken spelar ingen roll.
Om jag inte minns fel så kan man inte spela online med PS2 vilket går att göra med Xboxen.
April 29, 2004
November 22, 2001
Gueno wrote: Eller nja..
Beror på om du ska ha chip eller inte. 🙄Om du chippar Xboxen kan du göra följande:
Kolla på DVD utan fjärr.
Se DivX, Xvid, Mpeg, Mpg, Avi, Mov filmer med flera.
Spela Brännda spel.
Kolla på bilder.
Kolla vädret dom närmsta 4 dagarna. 😀
Lyssna på Mp3-skivor eller om dom är laggda på hårddisken spelar ingen roll.Om jag inte minns fel så kan man inte spela online med PS2 vilket går att göra med Xboxen.
Ps2'an klarar allt det där med chip (utom möjligen vädret, har ingen aning om det)
När man ska välja konsoll så gör man så att man tittar på vilka spel som finns till resp. konsoll, sen väljer men den som bäst matchar de spelen man vill ha.
Själv valde jag ps2 eftersom jag ville spela Final Fantasy mm som bara finns till ps2. Senare blev jag sugen på att kunna lira mario mm o köpte då en gamecube. Har även investerat i en xbox med chip, men den används nästan bara för att spela upp film/musik.
December 25, 2000
Att ställa en sådan fråga är ett säkert sätt att starta fanboy krig.
Tycker att du ska fundera på vad du vill göra, vill du spela, köp PS2, många fler spel av hög kvalitet. Om du har råd att köpa dem dvs.
Vill du se på film är det en Xbox du ska gå på, ja, det finns många bra spel till den men ändå inte i klass med PS2;an. Men en chippad xbox med större hårddisk är en väldigt smidig mediastation.
Har själv GameCube och PS2 (+flera andra konsoler dock inte xbox), har varken råd eller vilja att köpa en Xbox, har redan en HTPC hemma och de få bra spel som finns till Xboxen är inte tillräckligt bra för att jag ska köpa den.
December 31, 2001
sexbox
Edit:
Många säger välj ps2 för det finns så mycket fler spel att välja på.
Det de inte tänker på är att ps2 är en mycket äldre maskin och på så sätt har hunnit få ut fler titlar, titta på hur många ps2 hadde när den var lika gammal som boxen är i dagens läge.
Jag skulle aldrig valt en ps2, jag tycker om final fantasy liren men de väger inte ner resterande spel som enbart finns på boxen eller de spelen som är enormt mycket bättre på boxen än de portade skirversionerna som släpps.
Tex Halo,Dead or alive, Ninja Gaiden, Hunter.
Där är de spelen som jag värderas högst i den sammling jag har. Sport och bilspel finns det en enorm samling av till boxen. plus att Halo 2 kommer och Starcraft Ghost 😀 *orgasm*
Och Det är ju inte fel med att man slipper blöda ur ögonen när man spelar på sin konsoll för att allt ser ut att ha pusslats ihop av en 8åring.
December 31, 2001
Jappse wrote: erhmm,, tog inte så lång tid innan ps konsollen hade över 1000000000 titlar,, hörru,, snart kommer dena nya "slimmade" versionen av ps2:an,,, 70% mindre lr vad de nu var,, o lite prestanda ökning gör som säkert lr?? vad tror ni?
Vart har du inte lärt dig skriva ?
Tror du att det är en prestanda ökning i den slimmade ps2 ? Den chansen är obefintlig.
Och antalet titlar har du ju inte överdrivet. Köp dig en bok och en burk mognad och försök skriva ordentligt.
November 22, 2001
Nej ingen prestanda ökning i den nya.
Däremot hade den mycket fler spel vid samma ålder som xbox.
Ang. hårddisk så går det alldeles utmärkt att köpa till nu.
Och ärligt talat, den här enorma grafik-skillnaden var finns den?
Jag tycker inte att det är så enormt stor skillnad. Visst xbox har aningen vassare grafik, men det är ju inte direkt så att det är dålig på ps2.
Jag hade definitivt valt ps2 pga flest/bäst spel (baserat på min spelsmak som naturligtvis är den enda rätta *ironi*) om jag var tvungen att välja en (har alla tre så jag slipper 🙂 )
3 Guest(s)