May 17, 2002
Gueno wrote: [quote=Json_81]Kan du inte ge lite exempel på sådana?
Det kan jag göra..
Vet dock inte vilka dom finns till PS2 med.
Fable.
HALO
HALO 2
Projec tGotham Racing 2
Leisure Suit Larry [Image Can Not Be Found]
Psi Ops The Minghate Conspiracy
RalliSport Challenge 2
Sedan får man ej glömma att PS2:an alltid har första tjing på GTA-spelen, nog för att det suger att spela GTA på PS men man får iaf spela det när det är färskt.
November 2, 2001
Gueno wrote: [quote=MjöLnE®][quote=Gueno]Om jag inte minns fel så kan man inte spela online med PS2 vilket går att göra med Xboxen.
Du minns fel
Okej..
Men PS2:an har ingen egen hårddisk. 😀
Hmm ps2 har visserligen ingen egen hd men den på kryssboxen orginal e ju inget att hurra för! Sen kan ju båda konsollernas ha hd! Jag har haft en chippad kryssbox innan och nu har jag en ochippad ps2. För mig är det nog vilket som alltså!
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
November 22, 2001
Gueno wrote: [quote=Json_81]Kan du inte ge lite exempel på sådana?
Det kan jag göra..
Vet dock inte vilka dom finns till PS2 med.
Fable.
HALO
HALO 2
Projec tGotham Racing 2
Leisure Suit Larry [Image Can Not Be Found]
Psi Ops The Minghate Conspiracy
RalliSport Challenge 2
Kan hålla med om fable, det verkar grymt.
Halo/halo2 är inget vidare imo.
project gotham racing tja...lirar nog hellre Gran Turismo.
Ingen aning om psi ops eller rallisport.
Kommer larry vara exklusivt?
Dock skulle jag säga att ingen av de spelen vägar upp final fantasy.
Sen finns trevliga street fighter enbart till ps2.
December 31, 2001
Json_81
DU tycker inte att de väger upp final fantasy serien men det är ju en smaksak, gueno kanske hällre drar taggtråd genom sitt urinrör än att spelar dem.
Jag tycker till skillnad från dig att halo är ett toppenlir.
Så ska man välja konsoll så ska man se vilka spel de olika konsollerna har som enbart finns på just den konsollen och utgå från det. Har både xbox och ps2 samma spel på den punkt som man är intreserad av så väljer men oftast den maskin som är kraftfullast.
November 22, 2001
Death On Wings wrote: Json_81
DU tycker inte att de väger upp final fantasy serien men det är ju en smaksak, gueno kanske hällre drar taggtråd genom sitt urinrör än att spelar dem.Jag tycker till skillnad från dig att halo är ett toppenlir.
Så ska man välja konsoll så ska man se vilka spel de olika konsollerna har som enbart finns på just den konsollen och utgå från det. Har både xbox och ps2 samma spel på den punkt som man är intreserad av så väljer men oftast den maskin som är kraftfullast.
Jag vet, jag skrev det lite längre upp.
Självklart menar jag att jag tycker så, inte menat att klanka ner på någon annans smak.
Ber om ursäkt om det lät så.
Blir bara så less på att folk skriver "köp xbox, den e snabbast".
Xboxen hade förmodligen inte blivit så stor om den inte varit så vansinngt lätt att modda o piratkopiera till.
September 7, 2003
Json_81 wrote: Och ärligt talat, den här enorma grafik-skillnaden var finns den?
Jag tycker inte att det är så enormt stor skillnad. Visst xbox har aningen vassare grafik, men det är ju inte direkt så att det är dålig på ps2.
Dålig och dålig... det beror ju helt på vad man har för krav!
Men visst, N64 har ju inte heller "dålig" grafik... och sen, för all del, så hade ju inte Nintendo 8bitars det heller....
För att ta diskussionen tillbaka så kan jag säga att JO, Xboxen har övervägande vassare grafik ställt mot PS2an.
Den "lilla" skillnaden är kanske liten för de som redan äger en PS2 och känner sig tvingade att hata xbox för att de inte skall bli missnöjda med sitt köp. Dock vet de nog inners inne att de har gjort en tabbe när de langade upp lädret på disken med PS2an i handen...
November 22, 2001
.doedels wrote: [quote=Json_81]Och ärligt talat, den här enorma grafik-skillnaden var finns den?
Jag tycker inte att det är så enormt stor skillnad. Visst xbox har aningen vassare grafik, men det är ju inte direkt så att det är dålig på ps2.
Dålig och dålig... det beror ju helt på vad man har för krav!
Men visst, N64 har ju inte heller "dålig" grafik... och sen, för all del, så hade ju inte Nintendo 8bitars det heller....
För att ta diskussionen tillbaka så kan jag säga att JO, Xboxen har övervägande vassare grafik ställt mot PS2an.
Den "lilla" skillnaden är kanske liten för de som redan äger en PS2 och känner sig tvingade att hata xbox för att de inte skall bli missnöjda med sitt köp. Dock vet de nog inners inne att de har gjort en tabbe när de langade upp lädret på disken med PS2an i handen...
Jag har både xbox och ps2 (och gc) så jag känner inte mig tvingad att hata någon konsoll. Jag tycker helt enkelt inte att det är någon enorm grafikskillnad.
Och att börja jämföra skillnaderna i grafik mellan ps2 o xbox med n64 och nes är ju löjligt.
November 22, 2001
Death On Wings wrote: Vilken konsoll skulle du köpa om GTA och Final Fantasy fanns på båda då ? 🙂
I dagsläget skulle jag nog valt en gamecube om alla spel fanns till alla konsoller.
Klart skönast handkontroller, inte speciellt stor och så är den tyst.
Fast jag antar att du menar bara xbox och ps2.
Antagligen xboxen eftersom den är billigast (medräknat minneskort till ps2) och har aningen bättre prestanda.
Är dock lite kluven pga handkontrollerna till xboxen.
November 22, 2001
Gueno wrote: Tycker man inte om kontrollerna till Xboxen har man för små händer. :bgrin:
Fattar inte varförvissa klagar på ljudet från boxen. :-k
Enda gången jag hör min Xbox är när ja startar den.
Jag har stora händer o tycker ändå inte om dem.
Ljudet är väl inte så farligt, men cuben är riktigt tyst.
December 31, 2001
Verkar finnas delade meningar om kontrollerna oxå till de olika konsollerna 🙂
Jag tycker att GC kontrollen är väldigt kantig och känns plastig. PS kontrollen är helt ok men lite för liten.
Xbox(stor) var helt perfa man når alla knappar.
Xbox(liten) Enormt dåligt med de 4 knapparna på höger sida de sitter inte lika tät ihop, plus att de flyttat den vita och svarta knappen och det är iriterande.
2 Guest(s)