December 28, 2007
OfflineOm jag köper dessa, kommer det gå spela piratkopierade spel på ps2 då?
http://www.rejoy.se/ps2-hd-adv.....-p-28.html
http://www.rejoy.se/ps2-natvad.....p-375.html
Det måste väl gå lita på sidan? Är det nåt mer jag behöver? Sen är det lätt att installera hårddisken? Vart sitter moderkortet? Måste man öppna hela burken?
Tacksm för snabbt svar.
December 28, 2007
OfflinePoontus wrote: nu är jag ingen expert på PS2 området, men vad ska du med hårddisken med till en PS2? mycket pengar för inte så mycket. PS2 + chipp + skivor med "backuper" = ca 1000kr vad kan du göra och får du för mervärde med det du länkade till?
Har tjocka modellen som inte går att chippa. + med hårddisk så nöts inte lasern på.
December 28, 2007
OfflineMarch 10, 2003
OfflineBackup spel JA, pirat NEJ. Eftersom PS2an inte är regionsfri så kommer du med stor sannolikhet inte
få det att fungera som du vill. Många spel som finns pirat är till stor del US versioner.
Sedan så är den tjocka versionen betydligt lättare att chippa är den smala versionen.
Sedan finns det något som heter "Memor32" som du kan googla lite på.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 28, 2007
OfflineCtrl wrote: Backup spel JA, pirat NEJ. Eftersom PS2an inte är regionsfri så kommer du med stor sannolikhet inte
få det att fungera som du vill. Många spel som finns pirat är till stor del US versioner.Sedan så är den tjocka versionen betydligt lättare att chippa är den smala versionen.
Sedan finns det något som heter "Memor32" som du kan googla lite på.
Men piratspel funkar på den förra versionen av HD advance?
Hur ska jag göra för att få piratspel att fungera på ps2an? sett några websidor där det stod att man skulle skaffa hårddisk till ps2an inte chippa. (tjocka modellen)
Citerat från en annan sida:
Jag vet inte om dom ändrat någonting i HD Advanced 3.0, jag har gamla 2.1 och ja med den kör jag pirat spel utan problem. Både pirat och orginal backuper fungerar alltså för mig iaf.
March 10, 2003
OfflineVet inte hur det står till med HD advance då jag aldrig använt den.
Min PS2 är chippad för att klara importspel och de spelen som fungerar från HD, kör jag helst därifrån.
Kör med HDLoader och den måste man uppdatera väldigt ofta för att vissa spel skall fungera.
Långt ifrån alla spel fungerar felfritt från HD, många spel krånglar faktiskt ganska mycket.
Det man märker mest är att många spel kan hänga sig efter att man kommit en bit in i spelet.
Vilket är mer irriterande än om det inte går installera eller köra igång från HD.
Men du märker nog ganska fort vad som fungerar och inte.
Men de spelen jag fortfarande spelar på min PS2 fungerar iaf. Beror nog på vilka spel
man har för avsikt att spela. Många av de äldre fungerar bra från HD, jämnfört med många nyare
PS2 spel.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 28, 2007
Offline1 Guest(s)

Log In