ps3 60gig - 6000kr|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ps3 60gig - 6000kr
trunks
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1470
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 8, 2006 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

nu är det så att dom har lagt ut ps3 för att boka
men undrar är det värt att inskaffa sig en ps3 ?
spelen vet jag ska vara
otroliga mycket mjuk vad jag har sett från E3 mässan bilder o film klipp

Tocky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 240
1066834
August 8, 2006 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

Spelar man mycket så borde det vara ett bra köp antar jag. Själv tycker jag det är alldeles för dyrt att köpa en konsol för 6k, bara för att spela på. Då kan jag ju lika gärna uppgradera min dator för dem pengarna och få ut så mycket mer. Visserligen vet jag väldigt lite om PS3, men har hört att det ska gå att boota linux på den. Hur detta fungerar vet jag inte, och om det går att arbeta med linux som på en vanlig dator vet jag inte heller, troligtvis blir det inte så för det hade ju varit smart wink

En sak som skulle göra att konsolerna tog över spelmarknaden totalt över PCn skulle ju vara om man kan använda mus och tgb. Då kan man ju spela strategi och snabba fps spel som är mycket krångligare på konsol än på PC. Men även detta hade ju varit smart så nepp, det finns ju inte (tror jag).

Försök att räkna ut hur mycket du kommer använda den och hur många spel du kommer att köpa. Så kan du ju se om underhällsvärdet väger mer än priset. Så hade jag gjort iallafall. Om det är så att man kan använda PS3 som en dator, med linux och köra alla linux program och använda mus och tgb, så kommer jag lätt att infröskaffa mig en PS3 och kasta ut min dator 😀

MicroManiac
Medlem
Forum Posts: 162
1066866
August 8, 2006 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Mus o tgtbordstöd kommer finnas på Ps3an och fullt usb stöd, medföljer en linuxvariant också. Ps3an kommer fungera som ett mediacenter, men tror man skall avvakta lite, 6 mån innan man köper, spelen i början kommer inte vara mycket att hurra över. Knappt någon som kan programmera spel till ps3an eftersom det är en ny arkitektur. Efter 6-12 månader brukar det mesta vara "snyggt" o "snabbt" så avvakta och invänta alla buggfixar och spel som verkligen uttnyttjar hårdvaran, kolla 360in. Inget spel ännu som uttnyttjat hårdvaran mer än 33% inget av spelen som har släppts har utnyttjat mer än en processorkärna. Blir väll Gears Of War som kommer visa vad maskinen går för. Mitt tips. AVVAKTA!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1066950
August 8, 2006 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan bara instämma med föregående och vill lägga till att det du sett på E3 är endast fingervisningar och filmer, inget riktigt spelande. 😉

//Andreas

Tocky
Medlem
Forum Posts: 240
1066952
August 8, 2006 - 5:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som vet lite mer om det här linux stödet. I och med att PS3 kommer att lanseras med Linux förinstallerat, betyder det att alla PS3 spel kommer fungerar på Linux då. Antagligen inte, för då hade väl ingen köpt konsollen, men är det någon som har mer info?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1066957
August 8, 2006 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det första som sades om Linux med PS3 var att det skulle underlätta för andra datorer att identifiera konsolen via nätverket. Alla konsoler har ju ett operativsystem av någon sort, men sen är ju fråga hur avancerade dom är och vad de tillåter ifråga om användning.

Sony har gång på gång sagt att PS3 ska vara en dator mer eller mindre, men verkligheten är nog att den kommer bli en mediaportal., dvs. en mer av en begränsad HTPC.

Linux-OS:t kommer med största sannolikhet att vara till för att styra multimediafunktioner och nätverkskommunikationen, det kommer inte vara ett storskaligt operativsystem i stil med Ubuntu eller Windows. Jag har inte hundraprocentig koll på vad som sagts, men det är vad jag hört sedan innan.

//Andreas

Laguna
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 342
1067633
August 11, 2006 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Köpte min PS2a med en extra handkontroll + minneskort + ett spel för 5000kr. PS3an kommer införskaffas heltklart, fast som det redan är sagt så kommer jag nog avvakta månaden ut iaf, vänta och se vad som händer precis innan release.

trunks
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1470
1068263
August 13, 2006 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

låter vettigt 🙂 ska avakta

det sägs att ps3 ska läsa blue ray skivor men kvalleten är det samma då eller är det förbättring ??

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1070669
August 22, 2006 - 5:01 am
sp_Permalink sp_Print
megax
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
1072211
August 27, 2006 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

själv tycker jag att d skulle va grymmt mäktigt med ett PS3 men aldrig att jag skulle punga ut 6k för o få d fort, tänk om 1år när prist sjunkit med säkert 20% o d har kommit många ,många fler spel lär ju inte finnas så många spel ibörjan tror jag

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 267
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL