January 6, 2006
Spelar man mycket så borde det vara ett bra köp antar jag. Själv tycker jag det är alldeles för dyrt att köpa en konsol för 6k, bara för att spela på. Då kan jag ju lika gärna uppgradera min dator för dem pengarna och få ut så mycket mer. Visserligen vet jag väldigt lite om PS3, men har hört att det ska gå att boota linux på den. Hur detta fungerar vet jag inte, och om det går att arbeta med linux som på en vanlig dator vet jag inte heller, troligtvis blir det inte så för det hade ju varit smart
En sak som skulle göra att konsolerna tog över spelmarknaden totalt över PCn skulle ju vara om man kan använda mus och tgb. Då kan man ju spela strategi och snabba fps spel som är mycket krångligare på konsol än på PC. Men även detta hade ju varit smart så nepp, det finns ju inte (tror jag).
Försök att räkna ut hur mycket du kommer använda den och hur många spel du kommer att köpa. Så kan du ju se om underhällsvärdet väger mer än priset. Så hade jag gjort iallafall. Om det är så att man kan använda PS3 som en dator, med linux och köra alla linux program och använda mus och tgb, så kommer jag lätt att infröskaffa mig en PS3 och kasta ut min dator 😀
September 26, 2005
Mus o tgtbordstöd kommer finnas på Ps3an och fullt usb stöd, medföljer en linuxvariant också. Ps3an kommer fungera som ett mediacenter, men tror man skall avvakta lite, 6 mån innan man köper, spelen i början kommer inte vara mycket att hurra över. Knappt någon som kan programmera spel till ps3an eftersom det är en ny arkitektur. Efter 6-12 månader brukar det mesta vara "snyggt" o "snabbt" så avvakta och invänta alla buggfixar och spel som verkligen uttnyttjar hårdvaran, kolla 360in. Inget spel ännu som uttnyttjat hårdvaran mer än 33% inget av spelen som har släppts har utnyttjat mer än en processorkärna. Blir väll Gears Of War som kommer visa vad maskinen går för. Mitt tips. AVVAKTA!
January 6, 2006
November 27, 2003
Det första som sades om Linux med PS3 var att det skulle underlätta för andra datorer att identifiera konsolen via nätverket. Alla konsoler har ju ett operativsystem av någon sort, men sen är ju fråga hur avancerade dom är och vad de tillåter ifråga om användning.
Sony har gång på gång sagt att PS3 ska vara en dator mer eller mindre, men verkligheten är nog att den kommer bli en mediaportal., dvs. en mer av en begränsad HTPC.
Linux-OS:t kommer med största sannolikhet att vara till för att styra multimediafunktioner och nätverkskommunikationen, det kommer inte vara ett storskaligt operativsystem i stil med Ubuntu eller Windows. Jag har inte hundraprocentig koll på vad som sagts, men det är vad jag hört sedan innan.
//Andreas
1 Guest(s)