August 21, 2008
OfflineHar ett lite problem når jag ska koppla min ps3:a till tv både via HDMI och scart jag får ingen bild. Jag har testat att hålla inne power knappen tills det kommer bip bip bip då flimrar bilden till typ till ljusgrått men det händer fortfarande inget.
Någon som har någon aning vad jag kan göra?
November 27, 2003
OfflinePS3 är inställd at skicka bilden via den vanliga utgången. Ibland detekterar den inte TV-apparater via HDMI som den ska. Det har hänt att min blivit återställdnär det varit strömavbrott och då hoppat tillbaka till analoga utgången. Prova koppla in den analoga utgången med och ställ in HDMI via den.
//Andreas
August 21, 2008
OfflineNu kör jag genom Scarten och det blir bild men jag kan inte få hdmi:n att fungera som det skall.
När jag går in på skärminställningar och sen väljer hdmi så sätter jag i hdmi kabeln men jag får ingen bild och efter 30 sekunder kommer den tillbaka på scarten.
Jag kan inte ändra upplösningar heller.
August 21, 2008
OfflineBloodMan wrote: Koppla in hdmi sladden tryck igång ps3 men håll inne power knappen tills du hör 2 pip, detta återställer videoinställningar och din ps3 borde känna av hdmi och fråga om du vill köra en skan för att få bästa upplösning.
Har testat detta också men det hjälpte inte.
Detta är riktigt konstigt. Har testat olika hdmi kablar också det hjälper inte heller.
August 21, 2008
OfflineDelph1 wrote: Har du en DVI-ingång på TVn och kan prova om det går köra genom? Då vet du i alla fall att PS3an funkar.
//Andreas
Nej har tyvärr inte någon Dvi på tvn.
Kan man testa på Dvi:n på dator skärmen?
Har testat tvn nu också med Hd dvd spelare och hdmi kabel och det fungerade bra.
1 Guest(s)

Log In