October 22, 2002
PS3 vs Xbox2
Det kanske känns tidigt med en sådan fråga, men man kan alltid speculera.
Vi har tydligen haft oändliga diskutioner på forum, hemma, kontoret, skolan etc när det gäller dessa konsoler (Playstation 2 och Xbox 360). Dessa diskutioner har omfattat allt möjligt, allt från hårdvara, mjukvara till spel.
Jag blev imponerad av vad MS visade, och jag kommer ihåg hur hakan min var öppen i nån secund när man läste, "Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each". Idag har vi ännu en gång blivit slagna av blixt, denna gång av Sony och detta till grund av speccen på konsolen och videon man fick se på de olika spelen.
Men nu till det viktiga, och det är kriget om övertygandet och konkurrans. På pappret ser det lovande ut från båda sidor, MS och Sony har tydligen sagt sitt. Den dagen konsolerna testas rent fysiskt är den dagen sanningen kommer fram. Men en sak kan man vara övertygad om, och det är vart fansen står, och nu vill jag veta vart du står.
Man kan undra vad framtiden håller för oss.
April 29, 2004
Jag baserar faktiskt mitt beslut på det jag sett hittils. Därför säger jag ingen för vi har ju bara sett lite strömmande video från en presentation som gjordes med hjälp av förinspelad video vad gäller Sony och än mindre från MS.
Om jag nu var tvungen att välja mha dagens info skulle jag ta 360 för jag tycker att PS 3 verkar estetiskt frånstötande på mig och för att 360 släpps först 😉
January 17, 2002
PS3 utan tvekan... Killzone 2, MotorStorm (Som förövrigt gjorde det blött i byxan), Vision Gran Turismo och Tekken...
För att inte tala om alla gammla spel man har som man vill kunna fortsätta köra utan att böka med 2 konsoller.
Den som köper Xbox360 efter vad Sony visat upp är inte frisk. Halo 3 kommer inte att locka lika mycket som 2an, det händer ju inget nytt där.
Killzone 2 däremot såg ut att kunna bli en riktig Halo killer som nån uttryckte det.
Go Playstation!
November 27, 2003
denstore wrote: Ingen av dem i dagsläget. Dels vill jag se vad Nintendo hittar på, och sedan tycker jag att det är en grym hype runt de här nu. Visst, de kommer säkert att vara bra, men jag är tveksam till att de blir så supervassa som det dröms om.
^ what he said ^
//Andreas
April 10, 2003
PS3 eller Nitendo.
Beror på hur nitendos consol blir, men PS3 verkar temligen intresant specielt hur getaway ser ut.
November 22, 2001
Ingen ide att välja nu, man vill ju se vilka spel som kommer till konsollerna.
Men allmänt kan jag ju säga att eftersom xbox imo inte har några lockande spel känns ju inte uppföljaren speciellt lockande.
Om alla "spel-serier" osv fortsätter som idag kommer det bli en ps3/nintendo revolution kombo hos mig. Dock troligen långt efter släpp när de kommit till rimliga priser och ev barnsjukdommar e borta.
1 Guest(s)