October 1, 2001
Vad som är sagt är att det blir gratis att spela online på både DS och Rev. Nintendo har gått ihop med GameSpy för att fixa detta.
Nerladdningen av gamla spel kommer förmodligen att kosta. Vi pratar om miljontals användare som kommer att ladda ner flera hundra MB annars och som ni vet så kostar det med trafik. Jag tror inte att det kommer bli speciellt dyrt dock. Speciellt inte för 8bit spelen.
Kan även tänkas att det helt enkelt blir en tjänst man kan abonera på. Det vore egentligen mest rimligt med tanke på Revs lilla 512MB minne som skulle bli fullt snabbt om folk laddar hem flera N64 spel. Har du betalat för dem vill du nog inte kasta bort dem för att få plats för fler. Det skulle för övrigt bli roligare om det var en abonerad tjänst för då kan man testa hejvillt utan att behöva tänka på kostnaderna.
September 16, 2002
IGN.com wrote: IGNcube: Can you talk about Revolution's download service? What games will we be able to download?
Shigeru Miyamoto: We have not set a price or determined a list of software for the Nintendo Revolution download service. But, we're looking at this as a consumer service and not so much from the business end. What we want to do is provide the product that is going to make the Revolution the console that people want in their homes. So it actually might be driven from the consumer end rather than from us. You know, the games that they most want might be the ones that we do. From a technological point, we can do any of them. It's just, we haven't determined which ones we'll do yet.
September 16, 2002
Dead Glory wrote: Det där lät ju lite trist. På presskonferansen så skröt de med att de kunde erbjuda 20 år av Nintendo content. Vilket får en ju att tro att man kan få tag på alla spel. Jag undrar hur många spel de kommer att erbjuda.
Jag skulle gissa på majoriteten av första parts spel och sedan tredje part från de som är villiga att ställa upp egna servrar, eller liknande.
Men min gissning är inget mer värd än din.
September 12, 2001
Dead Glory wrote: Det där lät ju lite trist. På presskonferansen så skröt de med att de kunde erbjuda 20 år av Nintendo content. Vilket får en ju att tro att man kan få tag på alla spel. Jag undrar hur många spel de kommer att erbjuda.
Där föll ju ett argument för Nintendo.
November 27, 2003
Han gäer ju samtidigt att de kan lägga till vilket som helst så även om spelet du söker inte finns där från början är det ju inget som hindrar dom att lägga till dom senare på allmän begäran.
//Andreas
January 11, 2002
CasO wrote: någon som har statistik på antal sålda ps2 och xbox enheter hittills?
det var nogåt uppe på NH tidigare, men glömde siffrorna....
Har inte hur många men procentuellt är det ungefär (läste igår så kommer inte ihåg exakt)
Ps2 60%
Xbox 30%
Gamecube 10%
Nått i den stilen, ps2 hade mer än 50% av marknaden iallafall.
September 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dead Glory]Det där lät ju lite trist. På presskonferansen så skröt de med att de kunde erbjuda 20 år av Nintendo content. Vilket får en ju att tro att man kan få tag på alla spel. Jag undrar hur många spel de kommer att erbjuda.
Han gäer ju samtidigt att de kan lägga till vilket som helst så även om spelet du söker inte finns där från början är det ju inget som hindrar dom att lägga till dom senare på allmän begäran.
//Andreas
Saturo Iwata nämner dock själv Earthbound, så jag är nöjd! :heart:
August 1, 2001
http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html
jag skulle vilja påstå att xboxen är bättre som spelkonsoll, men ps3an har jäkla bra streaming floating point prestanda .. så om man vill tävla om vem som kan dekoda flest hdtv strömmar så ska man ha ps3an... vill man spela så skaffar man xboxen 🙂
November 22, 2001
Ondjultomte wrote: http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html
jag skulle vilja påstå att xboxen är bättre som spelkonsoll, men ps3an har jäkla bra streaming floating point prestanda .. så om man vill tävla om vem som kan dekoda flest hdtv strömmar så ska man ha ps3an... vill man spela så skaffar man xboxen 🙂
Jag tycker prestandan är ganska oviktig för vilken som kommer bli bästa spel-konsollen. Jag tycker ps2 är otroligt mycket bättre spelkonsoll än xbox trots att den är mycket långsammare.
Tycker de skulle satsa mer på att berätta vilka spel som kommer släppas och mindre siffror om prestanda.
November 27, 2003
[PITA wrote: Neo][quote=CasO]någon som har statistik på antal sålda ps2 och xbox enheter hittills?
det var nogåt uppe på NH tidigare, men glömde siffrorna....
Har inte hur många men procentuellt är det ungefär (läste igår så kommer inte ihåg exakt)
Ps2 60%
Xbox 30%
Gamecube 10%
Nått i den stilen, ps2 hade mer än 50% av marknaden iallafall.
Det beror helt på vilken marknad vi tittar på.
Så här ser det ut i USA: http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=11067
PS2 är ju den spm sålt nästa genomgående och lite över 50% av marknaden.
GC och XBoX sålde i princpip jämt från Januari 2003 till början på Q2 2004. Där börjar GC tappa.
Idag ser det ut:
PS2 55%
XboX 30
GC 15%
Väldigt nära det du sa så det får väl ses som en väldigt bra gissning, men det är USA det gäller då 😉
Tittar vi på Japan ser det väldigt annorlunda, mycket mindre XboX framförallt. Europa inte så annorlunda.
Det är konsolerna som säljs. Spelen har jag ingen statistik över nu men det går ju få fram det med.
//Andreas
September 16, 2002
Json_81 wrote: [quote=Ondjultomte]http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html
Jag tycker prestandan är ganska oviktig för vilken som kommer bli bästa spel-konsollen. Jag tycker ps2 är otroligt mycket bättre spelkonsoll än xbox trots att den är mycket långsammare.
Tycker de skulle satsa mer på att berätta vilka spel som kommer släppas och mindre siffror om prestanda.
Zelda, Mario, Mario Kart, Metroid, SSBM och DK... Som om det är ett svårt val?
March 5, 2002
Kizo wrote: [quote=Json_81][quote=Ondjultomte]http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html
Det är ju det som är grejen, nintendo kommer ju inte med några nya spel.
September 16, 2002
Fackamato wrote: [quote=Kizo][quote=Json_81][quote=Ondjultomte]http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html
Det är ju det som är grejen, nintendo kommer ju inte med några nya spel.
Men de kommer med bra.
Ska jag vara ärlig så är jag säker på att det kommer höjdarlir till samtliga konsoler, och förhoppningsvis så skaffar man sig med än en. Men jag personligen, skulle inte överleva om jag inte fick spela de nya Zelda spelen när de släpps.
2 Guest(s)