PS3 vs Xbox2 kriget fortsätter......(propoganda/lögn?)|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
PS3 vs Xbox2 kriget fortsätter......(propoganda/lögn?)
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 24, 2005 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html

Jag låter artiklen tala för sig självt. Men notera nedan:

We decided to put this Microsoft-provided information up undigested. Thus, enclosed is a Microsoft-made comparitive analysis. We have not altered, added, or tinkered with the data. We have not interpreted the specs. We have cut and pasted this information from the email into our site and formatted it. Make of it what you will, but be clear we know Microsoft has clearly slanted this info, and we're not endorsing it, just printing their version. There is a difference.

Ooklamook
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 401
897070
May 24, 2005 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt är propaganda i det läget. MS hypar sin box och vill att folk ska köpa den direkt, Sony är lite sena så de hypar PS3 för att folk inte ska köpa Xboxen.

Så alla ljuger som bara den just nu, speciellt med tanke på att konsollerna inte ens existerar i nuläget 😉

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
897071
May 24, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja Microsoft är ju inte direkt kända för att deras jämförelser mellan andra produkter skulle ha någon anknytning till verkligheten så... Jag drar mig till minnes de otaliga microsoftsponsrade jämförelserna mellan linux och windows.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
897075
May 24, 2005 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Allt är propaganda i det läget. MS hypar sin box och vill att folk ska köpa den direkt, Sony är lite sena så de hypar PS3 för att folk inte ska köpa Xboxen.

mm ao det är ju klart, men vi lär får se hur det kommer bli..

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
897077
May 24, 2005 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Äsch Microsoft lär ha blivit så förvånade och förtvivlade efter Sony's E3-konferens att de i all hast slängde ihop falska grafer i ett desperat försök att locka köpare.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
897078
May 24, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
897120
May 25, 2005 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?

Ja, de borde definitivt lägga mer energi på att visa in-game scener och mindre på att rita löjliga grafer.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
897135
May 25, 2005 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html

Jag låter artiklen tala för sig självt. Men notera nedan:

quote bortklippt för att spara plats

Dom har i alla fall vett att skriva att det är från MS. Det var riktigt fult som dom gjorde på Major Nelson där det framstod som om det var en oberoende analys dom gjort på den sidan (även om man knappast kan kalla Major Nelson för opartiska).

Och visst är det lite tråkigt att inte allt som visades var in-game, renderat i realtid men jag tycker det är lite väl mycket begärt 1 år innan konsolen släppts. Om klippen ger en rättvisande bild av vad de kommande spelen kommer att se ut som så ser jag inga problem med visa förrenderat material så här tidigt.

denstore
Member
Medlem
897137
May 25, 2005 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=denstore]Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?

Ja, de borde definitivt lägga mer energi på att visa in-game scener och mindre på att rita löjliga grafer.

Om det är fakta som redovisas, så tar jag hundra gånger hellre en graf, än ett par fejkade filmer. Fast för att citera Göring:
"Visar man mig statistik blir jag genast misstänksam. Är det sedan i staplar och fyrfärg anar jag ett större bedrägeri."
🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
897161
May 25, 2005 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Om det är fakta som redovisas, så tar jag hundra gånger hellre en graf, än ett par fejkade filmer. Fast för att citera Göring:
"Visar man mig statistik blir jag genast misstänksam. Är det sedan i staplar och fyrfärg anar jag ett större bedrägeri."
🙂

Ja, en graf över teoretisk prestanda säger väldigt lite.
Återstår ju att se vilken konsoll som utnyttjar sin prestanda bäst 🙂

Precis som Göring sa en gammal samhällslärare att: "det finns lögn, förbannad lögn och statistik" 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
898110
May 26, 2005 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Microsoft kan ta sig i *******! Innan gjorde de faktiskt hyfsat bra grejor, men med det ny SP2 så har allt fallit åt helvete.

Deras Box verkar inte heller grym, klart man ska skaffa sig SONY grejor 😀

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
898170
May 26, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Nintendo Revolution!

denstore
Member
Medlem
898173
May 26, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Microsoft kan ta sig i *******! Innan gjorde de faktiskt hyfsat bra grejor, men med det ny SP2 så har allt fallit åt h*****e.

Deras Box verkar inte heller grym, klart man ska skaffa sig SONY grejor 😀

Vad är nu felet med SP2?
För den delen tycker jag att det finns lika mycket som visar på att Xbox360 blir bra som att PS3 blir det. Skillnaden är väl att Xbox kommer ut mycket tidigare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 187
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL