October 22, 2002
http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html
Jag låter artiklen tala för sig självt. Men notera nedan:
We decided to put this Microsoft-provided information up undigested. Thus, enclosed is a Microsoft-made comparitive analysis. We have not altered, added, or tinkered with the data. We have not interpreted the specs. We have cut and pasted this information from the email into our site and formatted it. Make of it what you will, but be clear we know Microsoft has clearly slanted this info, and we're not endorsing it, just printing their version. There is a difference.
March 11, 2003
Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?
November 22, 2001
denstore wrote: Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?
Ja, de borde definitivt lägga mer energi på att visa in-game scener och mindre på att rita löjliga grafer.
January 15, 2004
CasO wrote: http://xbox360.ign.com/article.....951p1.html
Jag låter artiklen tala för sig självt. Men notera nedan:
quote bortklippt för att spara plats
Dom har i alla fall vett att skriva att det är från MS. Det var riktigt fult som dom gjorde på Major Nelson där det framstod som om det var en oberoende analys dom gjort på den sidan (även om man knappast kan kalla Major Nelson för opartiska).
Och visst är det lite tråkigt att inte allt som visades var in-game, renderat i realtid men jag tycker det är lite väl mycket begärt 1 år innan konsolen släppts. Om klippen ger en rättvisande bild av vad de kommande spelen kommer att se ut som så ser jag inga problem med visa förrenderat material så här tidigt.
March 11, 2003
Json_81 wrote: [quote=denstore]Det är säkert en hel del propaganda, men det kan ju ändå ligga en del sanning i det. Jur man än vrider och vänder på det, så verkar båda bolagen ha hypat sina konsoller till max. Dock så blir man ju rätt trött på sånt som t.ex. trailern till Killzone. Skall man göra reklam för sin kommande konsoll, så får man fasen visa grejer från ingame. Vem bryr sig om en förrenderad filmsnutt?
Ja, de borde definitivt lägga mer energi på att visa in-game scener och mindre på att rita löjliga grafer.
Om det är fakta som redovisas, så tar jag hundra gånger hellre en graf, än ett par fejkade filmer. Fast för att citera Göring:
"Visar man mig statistik blir jag genast misstänksam. Är det sedan i staplar och fyrfärg anar jag ett större bedrägeri."
🙂
November 22, 2001
denstore wrote:
Om det är fakta som redovisas, så tar jag hundra gånger hellre en graf, än ett par fejkade filmer. Fast för att citera Göring:
"Visar man mig statistik blir jag genast misstänksam. Är det sedan i staplar och fyrfärg anar jag ett större bedrägeri."
🙂
Ja, en graf över teoretisk prestanda säger väldigt lite.
Återstår ju att se vilken konsoll som utnyttjar sin prestanda bäst 🙂
Precis som Göring sa en gammal samhällslärare att: "det finns lögn, förbannad lögn och statistik" 🙂
March 11, 2003
Black_light wrote: Microsoft kan ta sig i *******! Innan gjorde de faktiskt hyfsat bra grejor, men med det ny SP2 så har allt fallit åt h*****e.
Deras Box verkar inte heller grym, klart man ska skaffa sig SONY grejor 😀
Vad är nu felet med SP2?
För den delen tycker jag att det finns lika mycket som visar på att Xbox360 blir bra som att PS3 blir det. Skillnaden är väl att Xbox kommer ut mycket tidigare.
2 Guest(s)