February 28, 2005
Tjena
Jag har ett PSP med version 2.5 och jag undrar hur jag ska få ner den till 1.5, har sett att detta fungerar men undrar hur jag ska göra? en länk till det vore nice.
Sen undrar jag exakt vad för program osv som fungerar på den förutom att den kan ladda spel direkt från minneskortet?
Vad är nackdelarna med version 1.5?
snabba svar uppskattas...tack
March 10, 2003
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 28, 2005
Instructions for the 2.50/2.60 user
-----------------------------------
1) Copy the folder the DOWNGRADER/2.50/DOWNDATERTEST if you have 2.50
or DOWNGRADER/2.60/DOWNDATERTEST if you have 2.60 to /PSP/GAME/ in your memstick
2) Wait someone with 1.50 to pass you a folder called DOWNDATER and copy it to the root of your memstick.
3) Init gta and the eLoader
4) Connect your psp to the AC adaptor
5) In the eLoader menu, choose the downdater test. WARNING: the program won't output any display
and any warnings, it will init the downgrader process inmediatelly.
6) You'll see the your memstick flashing. That means that your psp is being flashed from the memstick.
You won't see any type of output in the screen (this is for safety). When the memstick finishes of
flashing, the psp should reinit and you'll have probably a 1.50.
It will probably say you "Cannot read disc". Don't worry about that, this is because the umd device
is not resetted properly. Simply restart the psp manually and solved.
7) That's all. If all went right, you'll have 1.50. If it went less good, you'll still have
2.50/2.60. If all went wrong, you'll have a bricked psp(except in the case you have
the modchip) Remember that you have accepted that risk.
jag har läst igenom men punkt 2 och 3 fattar jag inte...va ska jag göra där? sen så känner inte datorn igen PSP, alltså jag får inte upp nåt i den här datorn? på skärmen i PSP står det USB mode bara...finns det nån drivrutin eller ska den hitta den?
March 10, 2003
2. Du behöver några filer ifrån en 1.5 PSP för att du skall kunna nergradera. Du får läsa i deras forum eller på detta forumet: http://www.psp-spot.com/forums/
3. Du behöver med denna metoden en kopia av spelet GrandTheftAuto och ett program som heter eLoader.
Genom detta spelet kör man en exploit för att tvinga ner den till 1.5
PSPn skall hittas automatiskt av winxp (gissar på att det är det du kör) efter att man valt
USBmode i PSPn och kopplat in kabeln till datorn. Har du inget minneskort till den så kommer den
inte hittas då minneskortet är det enda lagringsmedium PSP har.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 28, 2005
Ctrl wrote: 2. Du behöver några filer ifrån en 1.5 PSP för att du skall kunna nergradera. Du får läsa i deras forum eller på detta forumet: http://www.psp-spot.com/forums/
3. Du behöver med denna metoden en kopia av spelet GrandTheftAuto och ett program som heter eLoader.
Genom detta spelet kör man en exploit för att tvinga ner den till 1.5PSPn skall hittas automatiskt av winxp (gissar på att det är det du kör) efter att man valt
USBmode i PSPn och kopplat in kabeln till datorn. Har du inget minneskort till den så kommer den
inte hittas då minneskortet är det enda lagringsmedium PSP har.
OK, men kan man få tag på filerna via forumen? jag har ett SanDisk 512MB minneskort i den...men det står bara att den inte känner igen den?
nån här i NH som har dessa filer och som kan vara snäll att ladda upp de om det är möjligt?
tack
March 10, 2003
Bör finnas någon i de forumen som kan hjälpa dig. eLoadern är ganska lätt att få tag i då det är hembrew eller klassas som.
1.5 mappen/filerna vet jag inte, men borde inte det heller utgöra några problem.
Att din PSP inte känner igen kortet kanske beror på att det inte är kompatibelt ?
Har för mig PSP bara stödjer minneskort med MagicGate systemet.
Inte säker dock, men skulle inte förvåna mig om Sony låst till det på något sätt.
Dock så finns det Sandisk minnen som fungerar med PSP.
Har du använt minnet till något annat innan ? Kanske behöver formateras eller
nått så PSPn kan läsa det. Har det fungerat innan till pspn ?
February 28, 2005
alltså, jag bytte till ett annat minneskort men samma sak där... En USB-enhet känns inte igen...
fett jobbigt alltså, det är en kompis PSP, och jag har lånat den under veckan för att just få ner den till 1.5, problemet nu ligger i att den inte vill synas i XP, resten går väl på nåt sätt att fixa senare...
March 10, 2003
Testa att kolla denna sidan för att se om något här kan hjälpa dig.
http://www.psp-vault.com/index.....tion+guide
February 28, 2005
Ctrl wrote: Testa att kolla denna sidan för att se om något här kan hjälpa dig.
http://www.psp-vault.com/index.....tion+guide
nope, samma problem som sista snubben skrev, drog ur mus, samt tgb, men den känner fortfarande inte igen PSPn....:/ va gör man? 😕 :arg:
tack
March 10, 2003
Låter lusitgt att det inte fungerade på någon av de datorerna du testat.
Jag vetifanken vad det kan bero på. Svårt att tro att 2 datorer har samma problem (även om det är möjligt).
2 Guest(s)