November 27, 2003
(mannen) wrote: ja det verkar så iaf?
Skönt jag inte inbillade mig det iaf 🙂
I övrigt så håller jag nog med denstore om att det är väldigt likt Doom 3, men det är inte direkt förvånande. Dock hoppas jag innerligen på ett väl utvecklat MP annars blir jag fett besviken. SP i Quake känns som det kvittar lite halvt om halvt. Det är mest en bonus.
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=(mannen)]ja det verkar så iaf?
I övrigt så håller jag nog med denstore om att det är väldigt likt Doom 3, men det är inte direkt förvånande. Dock hoppas jag innerligen på ett väl utvecklat MP annars blir jag fett besviken. SP i Quake känns som det kvittar lite halvt om halvt. Det är mest en bonus.
//Andreas
Efter att ha sett filmen så har iaf jag fått för mej att det blir ett SP med lite mer innehåll än i tidigare versioner.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=(mannen)]ja det verkar så iaf?
//Andreas
Efter att ha sett filmen så har iaf jag fått för mej att det blir ett SP med lite mer innehåll än i tidigare versioner.
Tyvärr har du nog rätt.
//Andreas
December 5, 2001
denstore wrote: För att hålla sig till ämnet, så tycker jag att Quake4 verkar bli lite väl likt Doom3. Då kan man lika gärna köra igenom det en gång till. Ibland förstår jag inte varför de envisas med att köra samma tema hela tiden. Det måste ju finnas tusentals miljöer man kan köra FPS:er i.
Intstämmer.
Själv är jag galen i western....vill ha ett riktigt bra western-FPS 🙂 Outlaws är ganska föråldrat nu 😛
February 13, 2001
När jag såg videon så kändes de mer att dom vill förklara olika karaktärer osv.... Typ hur fighters i Q serien kom till el nå sånt.... Hela Q serien är ju mer el mindre ett ultimate Fight spel 🙄 Kul om dom gör en handling som förklarar mer hur tankarna bakom Quake är osv.... Alla bitar på plats typ....
November 27, 2003
SoundHead wrote: Kul om dom gör en handling som förklarar mer hur tankarna bakom Quake är osv.... Alla bitar på plats typ....
Jag håller inte riktigt med om att det är en så bra idé. För att dra en parallell såär det precis vad Lucas gjort med de senare Star Wars-filmerna och de har ju noll käsla jämfört med föregångarna där mystiken och fantasin härskade.
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=SoundHead]Kul om dom gör en handling som förklarar mer hur tankarna bakom Quake är osv.... Alla bitar på plats typ....
Jag håller inte riktigt med om att det är en så bra idé. För att dra en parallell såär det precis vad Lucas gjort med de senare Star Wars-filmerna och de har ju noll käsla jämfört med föregångarna där mystiken och fantasin härskade.
//Andreas
Precis. Det måste finnas en mystik kvar. Det man vill ha reda på är bara vad som behövs för att driva storyn framåt.
En jämförelse är att förklara de olika monstren i HL eller Doom. Helt meningslöst. De skall bara vara där. Det som skall förklaras är varför man själv skall vara där, och varför det hänger på just dig att göra vad du gör.
För övrigt håller jag med Sardaukar. Ett nytt, bra westernspel hade varit riktigt roligt. Uppföljning på Mafia hade också varit trevligt. Eller varför inte något riktigt roligt, som 1600-tal ala tre musketörerna?
February 13, 2001
Nej kan förstå att endel av känslan försvinner. Men dom vill väll visa att dom kan för att vara med på kakan. Hadde ju vart bättre om dom gjort ett singel player spel som hette nå annat och en MP som var Q4.... Men som sagt. Man ska inte säga nånting för tidigt. De kan ju bli kanon =)
March 11, 2003
Frågan är väl bara varför man envisas med att göra samma spel om och om igen? Om det nu kommer ett Farcry 2, då hade jag faktiskt blivit väldigt besviken om det var i söderhavet igen.
Och Battlefield2? Ytterligare ett MP-spel i modern miljö? Har speltillverkarna inte bättre fantasi än så?
Det första spelet som jag tyckte var lite ny stämning i på väldigt länge var just Farcry. Annars är det ju bara upprepningar på redan befintliga spelidéer.
Har testat BF2 demot lite nu, och jag tycker nog det var kul..Snygga miljöer och skön spelkänsla..
Temat däremot....Nja...Känns lite uttjatat, men jag gillar spelet hittills iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 13, 2001
denstore wrote: Frågan är väl bara varför man envisas med att göra samma spel om och om igen? Om det nu kommer ett Farcry 2, då hade jag faktiskt blivit väldigt besviken om det var i söderhavet igen.
Och Battlefield2? Ytterligare ett MP-spel i modern miljö? Har speltillverkarna inte bättre fantasi än så?
Det första spelet som jag tyckte var lite ny stämning i på väldigt länge var just Farcry. Annars är det ju bara upprepningar på redan befintliga spelidéer.
Jo de har du rätt i.... Kanske dom har dålig fantasi! Bästa jag spelat är iaf Shogo och det har ju nåra många år på nacken men de tog mitt hjärta med storm.... Inge liknande spel har gjorts efter det *Sorligt* 2a är Unreal för känslan och historien 3a farcry för den sköna miljön....
2 Guest(s)